Offisiell tråd for Epson EMP-TW600 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 31 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 616
    Newcomer ghost7 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    det er mulig å få kjøpt tw600 utan dvd opptakeren til ein hyglig pris. sendte mail til komplett om feilprising og fekk svar at den kan kjøpes for 12500 utan dvdoptaker. må dessverre vente til over nyttår men då blir det ny prosjektor ja

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Er ny på dette..

Kan noen kort forklare hva man justerer når man bruker RGB offset og gain, samt hue og saturation? Hvordan bruke dette til fargejustering ift DVE?
    Hva du justerer, står jo i brukermanualen....;-)

Å bruke dette til fargejustering kun ved bruk av DVE er vanskelig, her kreves det mer avansert måleverktøy. Skal komme litt innpå det på min uhøytidelige test av TW600 som kommer om ikke så altfor lenge, kanskje Gorm kan si noe mer faglig om det sålenge.....?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satt og prøvde meg litt frem på DVE i dag mtp farger, brukte bildet som Gorm anbefaler i hurtigguiden. Så ikke noen forskjell i filteret, så jeg kom ingen vei der. Blått så riktig ut, men rød og grønn fikk jeg ikke til.

Bruker TB1, fargetemp 8500, skarphet +2, kontrast på +4 og brightness på null.

Alle som bruker denne må huske på å sette "Output scaling" til larger, hvis ikke kutter den vekk noe info.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm...

Så en australsk test (panasonics 700 versus 900) - de hevdet at kontrasten får altfor stort fokus. Eksemplet de brukte var: Tenner du et stearinlys i et værelse, spiller det forsåvidt ingen rolle om kontrasten er 500 eller 5000.
    Kan dette virkelig stemme? If so - hva er da pointet med å skaffe seg tw-600 istedenfor fjorårets Panasonic? Er det rett og slett fordi den er ny?

Og jeg lurer på: Fins det billigere grå lerretter enn Greyline. Eller må jeg regne med 4-5000 åkke som? Bedre med Kingpin da? Sorry om jeg sklir utenfor tråden her... :neutral:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW 600 er skarpere enn AE 700. Høyere fyllingsgrad på de nye panelene gjør dette. Se også tidligere i tråden hva tidligere eiere av AE 700 sier etter at de har byttet.

Når det gjelder lerret, er det ikke mange grå nedtrekkslerret. Dersom du kan ha ramme, kommer du unna med rundt 3k. Alternativet er å bestille lysgrå rullgardin fra Kirsch. Da kommer du billigere unna.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satt og prøvde meg litt frem på DVE i dag mtp farger, brukte bildet som Gorm anbefaler i hurtigguiden. Så ikke noen forskjell i filteret, så jeg kom ingen vei der. Blått så riktig ut, men rød og grønn fikk jeg ikke til.

Bruker TB1, fargetemp 8500, skarphet +2, kontrast på +4 og brightness på null.

Alle som bruker denne må huske på å sette "Output scaling" til larger, hvis ikke kutter den vekk noe info.
    Bruker du komponent eller HDMI? Og hvilken spiller?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lagt inn en liten "test" av Epson TW600 her:

http://avforum.no/forum/showthread.p...332#post322332

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Panasonic s97 med HDMI. Tenkte du på kalibrering eller "output scaling"? Når det gjelder kalibrering/innstillinger har jeg ikke prøvd meg veldig mye frem ennå, det har vært en hektisk helg. Nå er det juleferie ( kjekt med mye avspassering til gode...) og tid til å leke litt..

Edit: Bra test forresten.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har såvidt fått kikket på TW600 nå.. (newuser005 sin), og jeg er enig i at den er meget bra, spesielt til prisen. Etter en liten runde med DVE, ble bildet riktig så bra. Projektoren stod i Theater Black 1 modus, noe som gjorde at bildet var ganske mørkt, men jeg liker det slik. Vi gjorde ikke noen direkte sammenligning med min HC3000, men det er ikke noen tvil om at der er forskjeller. Spesielt dynamikken i mørke bilder er bedre på sistnevnte, og så viser den nok littegranne mere detaljer i bildet enn TW600.

Til prisen er TW600 et røverkjøp, men de nye D5'ene er nok ikke helt på høyde med de bedre DLP'ene enda på endel områder, selv om de har nærmet seg mye

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg gikk da tilbake til advanced-alternativet tidligere omtalt under ”Brightness/kontrast”. Jeg gikk inn i ”Black level”, justerte denne med 7 ”knepp”, justerte brightness og kontrast igjen og snurr film videre: VOILA!!
    Her er det et eller annet rart. Slik jeg forstår det, velger du enten input fra brightness/contrast eller fra white level/ black level. Prøv å juster på den ene, for deretter å gå inn menyen på den andre. I det jeg bytter meny, forandrer bildet seg. Går ut fra at du justerte black level ned? Mulig jeg gjør en eller annen pølsefeil, men å først justere black level for deretter å justere kontrast og lysstyrke går ikke hos meg hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg har såvidt fått kikket på TW600 nå.. (newuser005 sin), og jeg er enig i at den er meget bra, spesielt til prisen. Etter en liten runde med DVE, ble bildet riktig så bra. Projektoren stod i Theater Black 1 modus, noe som gjorde at bildet var ganske mørkt, men jeg liker det slik. Vi gjorde ikke noen direkte sammenligning med min HC3000, men det er ikke noen tvil om at der er forskjeller. Spesielt dynamikken i mørke bilder er bedre på sistnevnte, og så viser den nok littegranne mere detaljer i bildet enn TW600.

Til prisen er TW600 et røverkjøp, men de nye D5'ene er nok ikke helt på høyde med de bedre DLP'ene enda på endel områder, selv om de har nærmet seg mye
    Det eneste som var litt spesielt med tw600 var vel justeringen av skarphet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som var litt spesielt med tw600 var vel justeringen av skarphet.
    Ja, det var litt merkelig. på TW600 virket nesten aldri bildet kunstig skarpt, selv med sharpness på maks. På testbildet til DVE kunne vi justere opp til +5 nesten uten synlig ghosting av linjer og objekter.

Forøvrig jobbet vi litt før vi fant ut av hvorfor projektoren viste så utrolig lite detaljer, men etter å ha satt på "extended DVI" ordnet alt seg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det et eller annet rart. Slik jeg forstår det, velger du enten input fra brightness/contrast eller fra white level/ black level. Prøv å juster på den ene, for deretter å gå inn menyen på den andre. I det jeg bytter meny, forandrer bildet seg. Går ut fra at du justerte black level ned? Mulig jeg gjør en eller annen pølsefeil, men å først justere black level for deretter å justere kontrast og lysstyrke går ikke hos meg hvertfall.
    Dette er helt riktig, JD. Her er det meg som ikke endret den opprinnelige teksten før jeg satte den "på trykk". Du må velge enten advanced-alternativet eller Brightness/Contrast. Innstillingene blir stående, men det er den sist innstilte versjonen som teller. Er endret i testen nå. Black level ble justert ned, og white level bittegrann opp (+1 tror jeg).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig jobbet vi litt før vi fant ut av hvorfor projektoren viste så utrolig lite detaljer, men etter å ha satt på "extended DVI" ordnet alt seg
    Jeg holdt også på en stund her, og lette litt før jeg fant denne. Gjør for ordens skyld oppmerksom på at denne kun er ON dersom du har satt Epson Super White til OFF. Setter du på denne, annulerer denne "Extended DVI"-varianten.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holdt også på en stund her, og lette litt før jeg fant denne. Gjør for ordens skyld oppmerksom på at denne kun er ON dersom du har satt Epson Super White til OFF. Setter du på denne, annulerer denne "Extended DVI"-varianten.
    Epson Super White var ikke ønskelig å bruke uansett siden bildet ble ødelagt, og man fikk både black og white crushing.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson Super White var ikke ønskelig å bruke uansett siden bildet ble ødelagt, og man fikk både black og white crushing.
    Helt enig, og kun ment som en "saksopplysning"...;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Format på bildet

Hei.

Jeg lurer litt på hvilket format (aspect) jeg skal velge når jeg ser film fra dvd. Spillereren (Pioner DV-380) er satt opp i 16-9 og jeg kjører bilde via komponent. Jeg ser ut til å havne på squeeze, for i wide så blir bildet strukket i ytterkant og ser ikke riktig ut. Ble ikke helt klok på manualen på dette området.

Har jeg valgt riktig eller har jeg bommet på noen instillinger.

Forøvrig kjempefornøyd eier av Epson TW600

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoglars
    Hei.

Jeg lurer litt på hvilket format (aspect) jeg skal velge når jeg ser film fra dvd. Spillereren (Pioner DV-380) er satt opp i 16-9 og jeg kjører bilde via komponent. Jeg ser ut til å havne på squeeze, for i wide så blir bildet strukket i ytterkant og ser ikke riktig ut. Ble ikke helt klok på manualen på dette området.

Har jeg valgt riktig eller har jeg bommet på noen instillinger.

Forøvrig kjempefornøyd eier av Epson TW600
    Squeeze through, falt jeg på etter mye testing i går. Det er vel først med HD-signaler at denne projektoren virkelig får vist seg frem og man kan bruke inntillingen "normal". Eller hva sier dere?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har satt min til auto...

Når det gjelder DVI-expanded, fungerer den ikke med HDMI? Har ikke denne muligheten i min meny.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder DVI-expanded, fungerer den ikke med HDMI? Har ikke denne muligheten i min meny.
    Jeg bruker DVI-utgangen fra min 2910, da utsignalet fra HDMI-porten fra Denonspillerne er litt for dårlig. Da funker det. Og det står forsåvidt i bruksanvisningen også; "If the projectors HDMI input port is connected to the DVI-port of a DVD-player......."

Vill tipping, men kanskje den da allerede viser "expanded" med HDMI? Har du forresten satt Epson Super White til OFF?

Side 10 av 31 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •