panasonic ptae700 i kristiansand

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

panasonic ptae700 i kristiansand

Hei
    Lurte på om noen i kristiansand som har denne og om jeg kunne kommet for en liten demo?

Lurte også på om jeg kommer til å merke noe forskjell har idag en infocus x1 og
    regnbuer ser jeg aldri.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan-ago
    Hei
    Lurte på om noen i kristiansand som har denne og om jeg kunne kommet for en liten demo?

regnbuer ser jeg aldri.
    Om ikke du finner noen i Kristiansand, kan du sikkert tigge deg til et besøk her om en liten stund....;-)

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan-ago
    regnbuer ser jeg aldri.
    Jeg har hatt AE700 (solgt pga svakt sortnivå) i tillegg til å ha tilbrakt mange timer foran X1. For å si det kjapt siden det snart er leggetid :wink: , så føltes det litt surt at ikke AE700 slo knockout på X1 mtp på forskjellen i pris, oppløsning og det faktum at AE700 er en god del nyere. AE700 har litt sprekere farger, men ikke mye. Hadde jeg hatt en X1 idag, ville jeg ikke kostet på meg den oppgraderingen, men heller ventet til de nyeste projektorene (f.eks AE900) detter i pris. Og hvis prisen detter like fort på AE900 som det gjorde på AE700 så er ikke det lenge til...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den tilbakemeldingen da er det bare å håpe at ae900 faller så pass i pris at den ender under jule treet

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det snart et år siden PT-AE700 kom på markedet, og det er først nå at prisen er kommet under 10k. Så dersom du venter på at AE-900 skal koste 10k, må du nok vente en stund lenger enn til jul for den prisen....;-)

Zyon: Når det gjelder X1 kontra AE-700 finner jeg det rart at du ikke mener avstanden er større på disse. Etter min mening er det vel kanskje sortnivået som X1 kan være med i kampen om. Når det gjelder plasseringsmuligheter, støynivå, oppløsning og farger synes det klart for meg at AE-700 slår X1. Men øynene våre ser vel forskjellig da....;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det tar nok en stund før AE900 kommer ned i 10k ja. Men hvis jeg får tippe litt kommer den til å ligge på ca 13-14k om 6mnd.

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Zyon: Når det gjelder X1 kontra AE-700 finner jeg det rart at du ikke mener avstanden er større på disse. Etter min mening er det vel kanskje sortnivået som X1 kan være med i kampen om. Når det gjelder plasseringsmuligheter, støynivå, oppløsning og farger synes det klart for meg at AE-700 slår X1. Men øynene våre ser vel forskjellig da....;-)
    Sortnivået er omtrent likt på X1 og AE700. Fargene er litt sprekere på sistnevnte, men det er ikke mye hvis man ser på bildet med litt kritiske øyne.
    Hvis AE700 skal henge oppned i taket, er den ikke mye stillere enn X1. Plasseringsmulighetene er bedre ja, men det spiller kanskje liten rolle med mindre jan-ago er misfornøyd med nåværende plassering.
    Oppløsningen er udiskutabelt bedre, men ser man mest på DVD-filmer er det faktisk ingen revolusjonerende stor forskjell. I tillegg må jan-ago bytte ut regnbueproblematikken (som ikke plager han) med VB, noe de fleste legger merke til, men som ikke er spesielt plagsom med AE700.

Alt i alt er AE700 en bedre pj enn X1 men det er ikke mye det står om, det er derfor det i mine øyne, ikke er oppgradering verdt pengene.
    Med mindre han vil ha en ny projektor NÅ, og ikke vil vente en liten stund til f.eks AE900 går ned i pris.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Alt i alt er AE700 en bedre pj enn X1 men det er ikke mye det står om, det er derfor det i mine øyne, ikke er oppgradering verdt pengene.
    Med mindre han vil ha en ny projektor NÅ, og ikke vil vente en liten stund til f.eks AE900 går ned i pris.
    Så er spørsmålet hvor mye bedre AE900 vil være enn AE700? Mellom AE500 og AE700 var det jo et ganske bra kvalitetshopp, men har mine tvil om at hoppet opp til 900 blir like stort. Men den som venter, får se (med egne øyne)...;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AE500 har jeg ingen erfaring med, så derfor skal jeg ikke uttale meg om det. Oopps, jeg uttalte meg visst alikevel

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt X1 med HTPC i et par år, og solgte min X1 for 2 uker siden. Har hatt anledning å studert en AE700 hos en kompis, og de i vennegjengen som har sett begge har alle uttalt at X1 gir et bedre bilde. Hvorvidt plasseringsmulighet, støy, innganger (DVI, scart på AE700) blir avgjørende må hver enkelt vurdere i sitt eget rom. Rent bildemessig (kontrast, sortnivå og skarphet) er X1 bedre. IMHO. Jeg liker skarpe bilder da.

Har vurdert AE300 mot X1, AE500 mot X1 og AE700 mot X1. Ingen av AE-modellene har kunnet slå "knock-out" på X1. Kanskje AE900 gjør det. Det hadde ikke vært for tidlig, for å si det sånn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •