Projektor rangering september 2005 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er det jo snart messe på plaza, selv om det er vanskelig å vurdere projectorer opp mot hverandre i slike sammenhenger.

Har Benq virkelig laget en projector til over 50K?

Har noen av de norske bladene testet den og er den i såfall best av alle under 100K?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har ikke sett den, men i følge de som har, skal dette være den nye høydaren innen DLP-projeksjon... Superstabile panoreringer, kontrastnivå en aldri tidligere har sett maken til og støynivå på usedvanlig behagelig nivå er noe av hva som sies om denne saken! Med motorisert zoom, fokus, iris og lens-shift ser det ut til at BenQ har gått beveget seg fra "samme-vare-bare-billigere-Skoda-avdelingen" til ekte Ferrari-klasse! Er knapt noen andre, selv opp til 100k, som leverer lignende specs pr. dato... Gleder meg til å få kikket på denne på den kommende DVD&Hjemmekino-messen!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann !

Kult at det ble en del innspill her. Skal ta en del av dem.
    Lista er som nevnt postet under digitale projektorer, så CRT har ikke noe på denne lista å gjøre. Det blir som å sammenligne platespiller og cd spiller. Har ingenting imot CRT (har sett strålende bilder på CRT) men det blir noe helt annet med andre forutsetninger. Skulle gjerne hatt en Cine 9 men det er totalt urealistisk, skulle også gjerne hatt en platespiller til 200 kilokr men samme der.

Når det gjelder priser er dette bare rasket sammen for å gi en indikasjon på hva de koster akkurat nå, ikke ment som en prisoversikt. Hvis H79 selges til 29 tusen akkurat nå er det ikke rettferdig å oppgi veil. Det blir som de som oppgir 300 tusen som nypris på en gammel Barco de har kjøpt for 15 tusen av et firma som har avskrevet den og bare vil bli kvitt den store tunge saken.

MT 200 legges inn på lista derimot. Fordi det er fint å lage en liste over et spekter av de aktuelle gode kandidatene. Er litt usikker på om SP 7210 tilfører noe nytt i kvalitet eller pris i forhold til Action mk III og H79 men kan legge den inn under.

A-B testing er noe av det bedre for å kunne si noe sikkert. Har basert listen mye på Gorm sine artikler/tester samt hans innlegg på forumet. Ikke til forkleinelse for andre (Lygren m.fl) det er bare det at han er mest profilert og skriver ganske tydelig og med referanser til de andre aktuelle projektorene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    For å få mer oversikt over de forskjellige projektorene som finnes på markedet nå i høst, kan jeg vel kanskje bringe på bane den gamle tanken vi syslet med tidligere i år om en shoot-out mellom de mest aktuelle PJene i både LCD og DLP-leiren. Eller hva lygren? Et nytt Projektorsymposium på gang kanskje?
    Enig med Anfield. Hadde vært veldig gøy å sett projektorene på denne lista (og evt andre aktuelle) i en "shoot out"

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    AVnytt har fått en fin, ny funksjonalitet for å sammenligne tekniske spesifikasjoner, og snart kommer også en langt bedre søkefunksjonalitet, vi jobber som rakkern om dagen med den tekniske plattformen!

HER har jeg satt opp fire aktuelle DLP-projektorer for sammenligning på AVnytt, mens dere HER har fire aktuelle LCD'er.

Action MKII til 19k på messen må vel være et kupp til prisen?
    Veldig grei måte å samenligne på

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært flott om denne tråden ble "klistret", slik at folk som er nye, og eller i startfase med å anskaffe seg en prosjektor får en liten oversikt over hva som er "hot" i de forskjellige prisklassene. OG med det argumentet burdet kanskje Benq PE5120 også bli vurdert som nr. 11, da den er et veldi billig og godt alternativ i forhold til prisen som nå er 6132,- NOK.

Andreas :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    AVnytt har fått en fin, ny funksjonalitet for å sammenligne tekniske spesifikasjoner, og snart kommer også en langt bedre søkefunksjonalitet, vi jobber som rakkern om dagen med den tekniske plattformen!

HER har jeg satt opp fire aktuelle DLP-projektorer for sammenligning på AVnytt, mens dere HER har fire aktuelle LCD'er.

Action MKII til 19k på messen må vel være et kupp til prisen?
    Er ikke veil. pris på 7210 feil? Det står 60k, men den skal vel være 40k?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis BenQ PE5120 (nå 6050 kr) skal inn så må også LG sin RD-jt92 komme foran (ca 6500 kr).

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Hvis BenQ PE5120 (nå 6050 kr) skal inn så må også LG sin RD-jt92 komme foran (ca 6500 kr).

Oi, var ikke klar over at denne var så billig. Men da burde kanskje 5120 utelukkes totalt?

Andreas

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Har bare lest litt om LG, men det har vært god "value" så hvorfor ikke. Ser at kanskje det kan komme mer nytte ut av tråden enn opprinnelig tenkt.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvis H79 selges til 29 tusen akkurat nå er det ikke rettferdig å oppgi veil.
    Ettersom jeg skjønte var den prisen pluss mva? Da er det ihvertfall viktig at en legger til rette den prisen det faktisk vil koste kunden å få den levert på døren, ikke veiledende i utenlandsk butikk...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ettersom jeg skjønte var den prisen pluss mva? Da er det ihvertfall viktig at en legger til rette den prisen det faktisk vil koste kunden å få den levert på døren, ikke veiledende i utenlandsk butikk...
    Det er allerede rettet. Som sagt er det ikke prisen som er det viktigste her men skal prøve å få det så riktig som mulig.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppsummering

Ser ut som det ikke kommer noe mer nå, så da vil jeg prøve å oppsummere for meg selv.

Tror det kan deles i tre klasser
    1. Best men dyrt
    2. Nesten like bra men mye billigere
    3. Billig men ganske bra

I best men dyrt klassen:
    1. Benq 8720 men utfordret av kommende Action three 1080i

I nesten like bra men mye billigere.
    Mange kandidater her
    2. Sanyo Z4 / Panasonic AE 900 / Action mk II

Billig men ganske bra
    3. LG RD-JT92

Skulle veldig gjerne hatt Z4, AE 900 og mk II ved siden av hverandre hjemme i min egen kino for å se hva som hadde vært best siden jeg ikke har 60 høvdinger å legge ut på 8720 eller Action Three.

Selvfølgelig vil det være mange som kommer innimellom og egne krav til lens shift, kasteavstand, lysutbytte, lydnivå mm vil kunne avgjøre hva som er best egnet for den enkelte. F.eks Optoma H79 tror jeg er en glimrende sak som egentlig ligger mellom første og andreplass, men noen må falle for øksa.

Det blir også spennede å se hvordan Action Two og Mitshubishi HC 3000 vil falle ut i tester.

Det finnes også en klasse over best men dyrt. High end med grisedyre ting som Sony Qualia, Barco digitalprojektorer (og tunge CRT prosjektører) dette vil være bildehimmelen men ikke tilgjengelig for hjemmebruk for vanlige folk.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Skulle veldig gjerne hatt Z4, AE 900 og mk II ved siden av hverandre hjemme i min egen kino for å se hva som hadde vært best siden jeg ikke har 60 høvdinger å legge ut på 8720 eller Action Three.

Jeg setter en tier på mk II hadde vunnet den der du...

Prisen den har nå, 19000??, er vel noe supertilbud / messetilbud?

Andreas

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •