Panasonic pt-ae700e, striper i bildet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic pt-ae700e, striper i bildet?

Har hatt min panasonic pt-ae700e projektor i en ukes tid nå...På lyse scener i en film kan det fort bli masse masse striper i bildet, jeg bruker en pioneer dv688 med hdmi kabel.. Lurer også på om hdmi kabelen er veldig følsom, forde hvis jeg så vidt kommer borti den blir det bare skurr i bildet!!

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slår du av projektoren med stømbryteren bakpå selv projektoren? Hvis ikke bør du gjøre det, det blir mye VB når den bare står i standby. Det går også an å gå inn i service menyen og stille på noe for å fjerne noen av VB'n, det ligger en tråd her på forumet om hvordan man gjør det, husker ikke i farten hvoran man gjør det dessverre.

Det med at det blir masse skurr i bilde bare du kommer borti kabelen høres litt rart ut. Hvor lang er kabelen? Sikker på den sitter ordentlig i begge ender?

Hm,er ikke sikker, men mener jeg har lest noe om at ae700 takler bedre DVI enn HDMI, slik at ved å bruke en HDMI til DVI overgang på kabelen din vil kanskje hjelpe på, var noe med at det var høyre signalnivå på DVI enn HDMI, men nå føler jeg at jeg er ute på tynn is, så det kan noen andre kommentere om det er noe i det eller ikke.

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Slår du av projektoren med stømbryteren bakpå selv projektoren? Hvis ikke bør du gjøre det, det blir mye VB når den bare står i standby. Det går også an å gå inn i service menyen og stille på noe for å fjerne noen av VB'n, det ligger en tråd her på forumet om hvordan man gjør det, husker ikke i farten hvoran man gjør det dessverre.

Det med at det blir masse skurr i bilde bare du kommer borti kabelen høres litt rart ut. Hvor lang er kabelen? Sikker på den sitter ordentlig i begge ender?

Hm,er ikke sikker, men mener jeg har lest noe om at ae700 takler bedre DVI enn HDMI, slik at ved å bruke en HDMI til DVI overgang på kabelen din vil kanskje hjelpe på, var noe med at det var høyre signalnivå på DVI enn HDMI, men nå føler jeg at jeg er ute på tynn is, så det kan noen andre kommentere om det er noe i det eller ikke.
    Når du sier at det blir mye VB når den står i standby, betyr det at den blir værre og værre dersom jeg ikke skrur den av bak.. hvis det er tilfelle at jeg må skru av hovedbryteren hver gang jeg skal se en film er det litt meningsløst.. noen som har andre kommentarer vedrørende mitt lille problem?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AE700 og VB ved standby er gjenganger i mange tråder. Søk og les!

Værre på VB blir den nok ikke fra gang til gang, men det er veldig stor forskjell fra strømløs vs ikke strømløs. De gangene jeg har glemt å slå av min AE700 ser jeg stor forskjell på lyse partier. Monter f.eks. en egen strømbryter på strømkabelen til AE700, pass bare på å ikke slå den av midt i en seanse...

Når det gjelder HDMI så er det flere som har rapportert at signalene blir bedre når de har kjørt en overgang DVI til HDMI på signalkilden (feks DVD-spilleren Denon 2910). Det var antatt at HDMI skulle ha bedre signalstyrke enn DVI, men faktum er at det motsatte kanskje heller er regelen. Selv kjører jeg 10m HDMI uten problemer, men andre med samme DVD-spiller og samme kabel til AE700 har meldt om problemer. Mao er det ikke noen fasit.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •