Hei jeg har en EPSON EMP-5000 projektor som har noen år på seg. I helgen så bygde jeg en hush-box til den, med div saging og sliping. Dette gjorde jeg da i nærheten av projektoren da jeg stadig gjorde mål. Ikke så veldig smart.

Det har nå nemlig kommet slipestøv inn i projektoren som gjør at det grønne panelet blir blokkert en del steder, noe som igjen leder til lilla "flekker". Bildet var ikke så veldig rent i utgangspunktet på 100% hvitt, men nå har jeg 3 lilla "skyer" som er særlig irriterende.

Tok en litt titt inne i projektoren i går hvor jeg åpnet toppen, i innsuget og i "lampehuset". Støvsugde og renset der jeg kom til, men det så ut som det måtte en større demontering til for å komme i nærheten av lcd-panelene og prisme. Altså hvor jeg tror problemet ligger.

Lurer da på om noen har noen tips angående støvrens av optikk på en slik projektor. Evt. om det er noen som gjør en slik jobb rimelig (og profesjonellt). Kommer sikkert til å gjøre et forsøk til på en støvrens med en boks med komprimert luft. Det er et innsug på undersiden av projektoren som ligger rett bak linsene, tror det jeg skal til ligger der.

Altså, tips mottas med takk. Kommer til å innhente et tilbud fra Multimedia audiovisual, men regner med at det blir dyrt.