Rare "varme"forstyrrelser i bildet, Infocus 4805

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rare "varme"forstyrrelser i bildet, Infocus 4805

Jeg har kjøpt meg en Infocus 4805, men har fått problemer med at den viser en forstyrrelse som begynner nede i høyre hjørne av bildet. Det ser ut som en "varme forstyrrelse" (nesten sånn som damp, eller varme beveger seg / skimrer i lufta i bølgebevegelser som stiger oppover). Forstyrrelsene følger høyre del av bildet opp mot toppen, men "brer" seg også inn mot midten av bildet. Ser ingenting tilsvarende på venstresida..

Jeg ser disse forstyrrelsene tydligere ved bruk av svideo, enn ved bruk av HDMI. Jeg trodde kanskje det faktisk kunne være varmen som slo tilbake fra bordet projektoren står på, men jeg har flyttet den så langt fram jeg tør uten at den skal gå i bakken, uten forbedring..

Håper dere har noen tips / formening om hva det skyldes og hva jeg skal gjøre!

EDIT: Jeg trodde kanskje jeg kunne klare å filme fenomenet, men det var ikke så lett.. (Dere vet sikkert hvorfor)

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste måten å sjekke om det faktisk er varme, er vel å se om problemet oppstår umiddelbart etter oppstart, eller om det tar litt tid. Jeg har en X1 som i utforming er ganske lik på 4805 om ikke identisk? Jeg hadde det samme "problemet", og det er vel ikke et helt ukjent fenomen når man plasserer projektoren på et bord. Elektronikken inni projektoren varmer opp luften mellom bunnen av projektor og bordet, den varme luften blir fortrengt og beveger seg vekk foran projektorens linse. Løsningen er faktisk å takmontere projektoren. Universal fester fåes for ca. 1000kr og oppover. Ellers er jeg stygt redd du må ty til en bordvifte.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Takmontering er dessverre ikke et alternativ her jeg bor nå.. -og med en bordvifte i tillegg til projektoren tror jeg jeg vil trenge øreplugger for støyen

Jeg har kommet fram til at det er returvarmen som du sier som er årsaken. Jeg forsøkte å sette opp et "varmeskjold" (som tipset om på hjemmekino.no) og mener at det meste av hetebølgene forsvant fra bildet da..

Løsninga blir nok å bygge den opp med noen ekstra lange føtter i håp om at varmen brer seg nok til at den ikke tar veien om linsa.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •