Kjøpe ny projektor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Kjøpe ny projektor?

Jeg har en Hitatchi CP-X275 xga. hatt den ei god stund nå og har vært fornøyd med bildet. Den støyer grusomt (39db) og spesielt før pæra gikk. Regner ihvertfall med at det være pære som gikk, kom et lite smell og så ble det bare svart. Er "newbie" på det tekniske så, men det virker logisk at det var pæra som sprakk.

Spørsmålet mitt er om jeg bør kjøpe ny pære til denne projektoren, koster ca 3700kr fra diverse nettbutikker som ikke har pære på lager. Eller bør jeg kjøpe en ny projektor. Jeg har kun studielånet og ta av, så det sier seg sjøl at jeg ikke kan betale noe mer en ca 10 000kr. Savner det store bildet, og jeg bruker den mest til X-box og film, også litt til data. Bør jeg isåfall satse på en 4:3 projektor eller bør jeg gå for en 16:9? Blir en Svga projektor for dårlig for mitt bruk?

håper dere kan hjelpe meg

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du 10.000 du er villig til å bruke, så kommer du nok til å være VELDIG fornøyd med en Panasonic PT-AE700 til rundt 10k.

Om du ønsker informasjon angående den projektoren kan du bare søke litt på forumet, så finner du masse info. Stikkord er vel høy oppløsning,lav støy, og glimrende bilde til prisen. Den er også veldig allsidig med tanke på plassering da den har horisontal og vertical lens-shift, og stort zoom området.

Benq 5120 er også en veldig bra projektor til ca 6k, men om du skal bruke den mye til data så blir det kanskje litt lav oppløsning, spesielt om du skal skrive mye i word og sånn.
    Og så må du sjekke om du er utsatt for regnbue "syndromet", da denne kan være en versting på det om du er av de uheldige som ser det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •