Offisiell tråd for Mitsubishi HC3000 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 245
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare for å si det, så virker 720P digitalt fra HTPC uten problemer...

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har henvent meg til Panasonic for å høre etter om det er noe reelt feil med spilleren.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Må vel nesten si heldigvis. Enklere og "billigere" at det var spilleren. Godt du fant ut av det da....
    For å si det sånn, det virker i allefall mye mindre sannsynlig at det er prosjektoren nå ja

....men jeg greier faktisk ikke se store forskjellen mellom 720p og 1080i, så og si ingenting!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke så rart da, siden kilden er den samme. Sjekker du ut en 1080i kildemateriale kontra en DVD-plate derimot. Da ser du slik ut: :shock:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har hatt dette vidunderet "en kort stund". Hvordan oppleves disse ekstra "ubrukte" pikselene i bildet, spesielt ved 16:9 format da? Er de noe man legger "godt merke til" og kan komme til å henge seg opp i?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T
    il dere som har hatt dette vidunderet "en kort stund". Hvordan oppleves disse ekstra "ubrukte" pikselene i bildet, spesielt ved 16:9 format da? Er de noe man legger "godt merke til" og kan komme til å henge seg opp i?
    De vil være like sorte som det sorteste projektoren kan gjengi. Stripene er synlige i mørke scener, men om man har lerret med sort maskering, er det ingen problem i det heletatt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    T

De vil være like sorte som det sorteste projektoren kan gjengi. Stripene er synlige i mørke scener, men om man har lerret med sort maskering, er det ingen problem i det heletatt.
    Jeg ser ikke en støyt jeg!

Bare for å nevne det, er kjempefornøyd Skal ta mer utdypende siden, lagermat nå!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du stter projektoren i "blanking mode", ser du nok hva jeg mener Thlian
    Forøvrig har jeg nå fått en ny HC3000, og denne er heldigvis støvfri Samtidig har den en mindre bug enn den første jeg hadde. Den første fikk rosaskjær i det hvite ved gitte kontrastnivåer. Det har ikke denne. (supert)
    De andre tingene er at sharpness instillingen er litt merkelig, og virker ikke til å være 100%. Min projektor er f.eks vesentlig skarpere på -3 enn -2. Hvorfor det er slik vet jeg ikke, men det ligger nok i softwaren. Men noe stort problem er det ikke. Den siste tingen er at projektoren ikke takler 1280*768 via HDMI inngangen, Hvorfor vet jeg ikke, men etter det jeg har lest, har folk andre plasser i verden samme problem. Jeg bruker 720P, noe som er like greit.
    Jeg kommer til å skrive en liten omtale for AVforum etterhvert, og da kommer jeg også til å ta med alle småbugsene jeg finner.
    Allt i allt en flott projektor, som er en god oppgradering fra min PE7700 på de fleste punktene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er HC3000 testen til Projectorcentral oppe.
    http://www.projectorcentral.com/mitsubishi_hc3000.htm

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er HC3000 testen til Projectorcentral oppe.
    http://www.projectorcentral.com/mitsubishi_hc3000.htm
    Leser i testen til PC at fargehjulet spinner med 4x, mens det tidligere i denne tråden har blitt referert til at det skulle spinne med 5x. Noen som kan bekrefte eller avkrefte noe?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser i testen til PC at fargehjulet spinner med 4x, mens det tidligere i denne tråden har blitt referert til at det skulle spinne med 5x. Noen som kan bekrefte eller avkrefte noe?
    Det stemmer nok det, desverre. Men likevel har den mindre regnbuer enn PE7700 som har 5X Dette skyldes nok ene og alene den nye prosessoren.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer nok det, desverre. Men likevel har den mindre regnbuer enn PE7700 som har 5X Dette skyldes nok ene og alene den nye prosessoren.
    Ok! Greit å få det bekreftet. Også siden du mente at 4x var for lite på dagens moderne PJer når jeg nevnte at Optoma H72 sviver med 4x....;-)

Begge disse har samme driveren. Godt å høre at regnbuer ikke er et fullt så stort problem som på eks. 7700 da...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge disse har samme driveren. Godt å høre at regnbuer ikke er et fullt så stort problem som på eks. 7700 da...
    Nå er 7700 også en av de beste mtp regnbuer
    Etter hva jeg husker av andre dlp'er, har HC3000 minst regnbuer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Er på jakt etter projektor, og håper på litt hjelp. Har lest igjennom hele denne tråden, og synes HC 3000 høres meget bra ut. Men før jeg bestiller, vil jeg forsikre meg om at den passer inn hos meg med tanke på avstander. Har et lerret på 220X165, og en avstand fra lerretet til der projektoren er tenkt plassert på 485cm(til linsen). Passer dette sammen, eller bør jeg se på andre projektorer(evt.LCD?)?

Håper noen kan hjelpe meg da jeg er ny på projektorfronten...

Mvh. Martin

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HC3000 må stå 380 cm fra lerret for å projisere et bilde med min. 220 cm i bredden. Plassert 485cm fra lerret, som du indikerer, vil minimum bildebredde bli 279 cm. HC3000 er med andre ord ikke innenfor dine kriterier.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av msaetrev
    Hei. Er på jakt etter projektor, og håper på litt hjelp. Har lest igjennom hele denne tråden, og synes HC 3000 høres meget bra ut. Men før jeg bestiller, vil jeg forsikre meg om at den passer inn hos meg med tanke på avstander. Har et lerret på 220X165, og en avstand fra lerretet til der projektoren er tenkt plassert på 485cm(til linsen). Passer dette sammen, eller bør jeg se på andre projektorer(evt.LCD?)?

Håper noen kan hjelpe meg da jeg er ny på projektorfronten...

Mvh. Martin
    Lek deg litt her: http://www.projectorcentral.com/Mits...calculator.htm

Du har altså et 4:3 lerret, og den avstanden går akkurat til dette. Men det er jo en 16:9 projektor, og til den bredden er det noe langt fra.

Jeg er strålende fornøyd med min HC3000, kan absolutt anbefale denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Lek deg litt her: http://www.projectorcentral.com/Mits...calculator.htm

Du har altså et 4:3 lerret, og den avstanden går akkurat til dette. Men det er jo en 16:9 projektor, og til den bredden er det noe langt fra.

Jeg er strålende fornøyd med min HC3000, kan absolutt anbefale denne.
    Takker begge forestående for raskt svar. har seg sånn at jeg ikke har fått lerretet i posten enda-har derfor gjort en kjapp ombestilling. Nytt lerret blir 230X129 (bildeflate). kan dermed ha projektoren 458 fra lerretet(i følge kalkulatoren). Med litt justering av både lerret(som skal innfelles i tak) og projektor avstand fra veggen, skal dette gå bra.

Mvh. Martin

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål til:
    Må HC 3000 henges opp ned i takoppheng, eller kan den også settes på toppen av en hylle uten at bildet blir opp ned, eller ender i taket...?

Mvh. Martin

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av msaetrev
    Et lite spørsmål til:
    Må HC 3000 henges opp ned i takoppheng, eller kan den også settes på toppen av en hylle uten at bildet blir opp ned, eller ender i taket...?

Mvh. Martin
    Den MÅ ikke henges i taket, men problemet er kanskje hvor høyt du skal ha den stående på ei hylle??
    Hvis du skal ha HC3000 stående på ei hylle over huet-høyde når du sitter så MÅ du henge den opp ned ja. For hvis du har den stående på ei hylle så høyt så havner bildet i taket!
    Et eksempel:
    Senter på linsa mi er omtrent 2 meter ifra gulv (20 cm fra tak - 220 takhøyde) og nedkanten av bildet er på ca. 65cm ifra gulvet. Med andre ord er offsetten ganske stor på denne. Jeg ble overrasket, men det gikk og er kjempefornøyd! Kjøper du denne levner den nok ingen skuffelse tvert om, du kommer bare til å sitte med et fårete smil

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Den MÅ ikke henges i taket, men problemet er kanskje hvor høyt du skal ha den stående på ei hylle??

Mener du den ikke kan henges opp ned i taket ved hjelp av takfeste?,Hvorfor?men må stå på en hylle?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Side 5 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •