Offisiell tråd for Mitsubishi HC3000 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 245
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mormaeg
    Nå er dette mitt første innlegg på dette forumet, så om jeg tar helt feil her, beklager jeg. Men utifra det jeg skjønner, så er det forvirring angående om projektoren bruker DC2 eller DC3. Regner med at dette vil øke forvirringen, for jeg mottok tidligere i dag en epost fra Hifi-klubben med et pdf dokument fra Mitsubishi med produkt spesifikasjonene, og der står det klart og tydelig flere ganger at den skal ha DC3 chip. Det var ikke plass til å laste opp pdf dokumentet, så jeg tok et bilde av hvor det står at det skal være DC3 chip. Er usikker på hva jeg skal tro på...
    Ser ikke ut som om det produktarket du har mottatt er av dem nyeste. Men det ser ut som om det virrer noen forvirring rundt det om DC3 brikka blir kalt HD2+. Mens det kanskje i realiteten bare er en oppgradert DC2 brikke!
    Vi får vel egentlig bare å vente å se, dukker vel sikkert opp en brukermanual et eller annet sted som bekrefter dette

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manualen til HC3000 finnes i alle fall her:

http://bobby.filipi.info/public/HC3000_manual.pdf

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan vel si det igjen. HC3000 har en DC2 chip, IKKE DC3. Som Thlian sier er datablad som sier annet, utdaterte.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da beklager jeg, men tenkte det var greit å få bekreftet, eller avbekreftet informasjonen jeg fikk fra Hifi-klubben. Kan jeg si ifra til dem at pdf dokumentet deres er utdatert, med hensyn til andre kunder.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da beklager jeg, men tenkte det var greit å få bekreftet, eller avbekreftet informasjonen jeg fikk fra Hifi-klubben.
    Ingen problem Hifiklubben vet jo heller ikke at de har et utdatert datablad.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Retailing at a mere €2,990 (RRP), the new HC3000 offers excellent home cinema quality and a performance level on a par with devices in considerably higher price classes. For “early birds” who buy an HC3000 by 31 December 2005, the package will also include a high-grade replacement lamp.
    http://www.mitsubishi-evs.de/en/pres...tail.asp?id=92

Dette var interessant. Lurer på om dette bare gjelder i Tyskland?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Kan vi ikke bare avslutte spekulasjonene om det sitter en DC2 eller DC3 brikke i HC3000. Nå har Gorm, som har hatt den til test, skrevet flere ganger at det er en DC2-projektor. Hvorpå han også (går jeg ut i fra) sjekket at 1280x768 ikke lages i DC3-brikke - i allefall ikke enda. Slik jeg har forstått det er brikken tatt fra presentasjonsprojektorer; for å holde kostnader nede - og den kan dermed konkurrere med HD-oppløste LCD-projektorer. Den er forbedret med bedre firmware til fargehjulet samt bedret kontrast ved bruk av iris. Altså er den forberedt til bruk i hjemmekino.

Da spiller det vel liten rolle hva det står på noen datablader på internett, når Gorm har første-hånds info om projektoren.

Synes tråden ikke kommer noen vei dersom det fortsettes med DC2/ DC3 spørsmålet. Det er vel andre spennende saker med HC3000 som kan skrives om...?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes tråden ikke kommer noen vei dersom det fortsettes med DC2/ DC3 spørsmålet. Det er vel andre spennende saker med HC3000 som kan skrives om...?
    Det er vel bekreftet nå, er det ikke? Jeg skrev jo ytterligere en gang at den har DC2 lenger oppe
    Forøvrig synes jeg at dette er en virkelig spennede projektor, og liker veldig godt alle justeringsmuligetene den har. F.eks 1% steg overscan justerering og gammajustering for low, mid og high IRE.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det er vel bekreftet nå, er det ikke? Jeg skrev jo ytterligere en gang at den har DC2 lenger oppe
    Forøvrig synes jeg at dette er en virkelig spennede projektor, og liker veldig godt alle justeringsmuligetene den har. F.eks 1% steg overscan justerering og gammajustering for low, mid og high IRE.
    Som vi sier i Fredrikstad, AK: "nå snakkær vi!"

Jeg synes også det virker som en veldig spennende projektor. Spesielt etter testen i siste DVD & Hjemmekino. Vi får vente i spenning til den ferdige utgaven av HC3000 kommer på markedet.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Som vi sier i Fredrikstad, AK: "nå snakkær vi!"

Jeg synes også det virker som en veldig spennende projektor. Spesielt etter testen i siste DVD & Hjemmekino. Vi får vente i spenning til den ferdige utgaven av HC3000 kommer på markedet.
    Yepps

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått kikket på denne saken et par timer nå, og det er ingen tvil om at det er en meget bra projektor. Det er dog et par ting som må klareres. 1280*768 chippen kan ikke gjøre de overflødige pixlene (fra 768 til 720) sortere enn maksimalt sortnivå på projektoren ved 720p signal inn. Dvs. at det er en fordel å ha en sort ramme som kan "ta opp" rammen man får.
    180'768 får jeg ikke til av en eller annen grunn, heller ikke med Powerstrip. Ikke vet jeg hvorfor.
    Med min flaks fikk jeg en projektor med støv i optikken, som viser veldig godt i mørke scener.. Vi får se hva som skjer.

Newcomer Kaptein Kok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått kikket på denne saken et par timer nå, og det er ingen tvil om at det er en meget bra projektor. Det er dog et par ting som må klareres. 1280*768 chippen kan ikke gjøre de overflødige pixlene (fra 768 til 720) sortere enn maksimalt sortnivå på projektoren ved 720p signal inn. Dvs. at det er en fordel å ha en sort ramme som kan "ta opp" rammen man får.
    180'768 får jeg ikke til av en eller annen grunn, heller ikke med Powerstrip. Ikke vet jeg hvorfor.
    Med min flaks fikk jeg en projektor med støv i optikken, som viser veldig godt i mørke scener.. Vi får se hva som skjer.
    Føler med deg Ak. Har jo selv et par støvkorn på min 7700.
    Kanskje et Adeo med velur ramme er tingen for de gråe stripene?

Er den mye bedre enn 7700? Sortnivå?

Kok

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk selv denne projektoren i dag, og kun sett på den noen timer, men kan med letthet si meg enig i det AK sier. Det er en meget god projektor Må så klart få lekt meg litt med innstillinger og slikt, men er nok ikke mye som trengs. Fargene og sortnivået er meget bra.

Nå har jeg vel og merke ikke allverdens erfaring med projektorer, har sett en del på 7700 til BenQ og må si at den er etter førsteinntrykket antageligvis minst like bra. om ikke bedre. Skal ha en tolvtimers Lord of the Rings maraton i morgen, så kan si mer etter det om ønskelig

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min HC3000 ser ut som om har en overdose med grønt. Dette kan man med letteht se på "Black Hawk Down"!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den mye bedre enn 7700? Sortnivå?
    Endel bedre

Jeg får forøvrig byttet mitt eksemplar med et som forhåpentligvis er støvfritt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toppen av kransekaka var at en som er eier av Hitachi TX-10 var på nippet til å påstå at den var bedre. Min HC3000 var kornete.....

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har testet den en stund, hvordan er viftestøyen?

Fungerer det bra å henge den opp/ned, eller bør den stå på en hylle?

Noen som vet steder en kan få en demo i oslo området?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toppen av kransekaka var at en som er eier av Hitachi TX-10 var på nippet til å påstå at den var bedre. Min HC3000 var kornete.....
    Hadde han drukket?
    Dere som har testet den en stund, hvordan er viftestøyen?
    Viftestøyen er ganske lav, omtrnet som BenQ PE7700.

Fungerer det bra å henge den opp/ned, eller bør den stå på en hylle?
    Det fungerer utmerket, men offsettene er slik at projektoren må henge en del høyere en øvre kanten på lerretet.

Noen som vet steder en kan få en demo i oslo området?
    HIFIhuset skal ha den for demo.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det fungerer utmerket, men offsettene er slik at projektoren må henge en del høyere en øvre kanten på lerretet.
    Hvor mye høyere er det snakk om? Regner med det fungerer i "normale" forhold, der lerretet henger i beghagelig høyde og PJ i taket.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •