Offisiell tråd for Mitsubishi HC3000 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 13 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 245
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oppdaget nettopp på et utenlandsk forum hvordan man sjekker lampetid på HC3000, for de som ennå ikke har funnet ut det. Har ikke rukket å sjekke ut om det fungerer men regner med at det gjør susen:

"Using the projector buttons press UP, DOWN and ENTER at the same time...hold for 6 seconds. The display will show lamp hours, firmware version and other items. To exit press MENU twice."

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg testet i "mange måneder", men jeg har enda ikke fått projektoren til å vise timeantallet. Jeg aner ikke hvorfor, men irriterende er det. Gi beskjed om det virker hos deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett eller eier denne, og som vet de reagerer på regnbuer, som kan fortelle hvordan de opplevere HC3000 på dette området? Det er jo som kjent ikke lett å få sett den i aksjon før man kjøper den. Får ikke helt bestemt meg om jeg skal gå for denne eller en LCD.
    På forhånd takk

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen som kan fortelle deg om dette blir noe problem for deg, du sitter ene og alene på den fasiten. Sjekk om det finnes noen HC3000 eiere i nærheten av deg, og be deg selv hjem på en demo.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp bestillt meg denne projektoren og får den vel i neste uke. Sitter å funderer på å lage et 2:35:1 lerret som da vil være 3 meter bredt. Er dette noe en slik projektor vil takle eller har den for lav lystyrke.

Rommet er dekket av sort molton på alle vegger mens tak er malt i matt hvit. Relativt god lyskontroll føler jeg, selv om taket burde vært endel mørkere. Lerretet blir ca 1.3 i gain. Har sjekket litt på projectorcentral som ikke anbefaler denne størrelsen på bildet, men de regner jo kun utifra 16:9 bilde, 2:35:1 i motsetning blir jo endel mindre så derfor er jeg litt usikker, men håper det er mulig. Elsker stort bilde:-)

takker for tips

mvh
    pt

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp bestillt meg denne projektoren og får den vel i neste uke. Sitter å funderer på å lage et 2:35:1 lerret som da vil være 3 meter bredt. Er dette noe en slik projektor vil takle eller har den for lav lystyrke.
    Det vil nok gå greit det dersom du har GOD lyskontroll. Du må dog regne med å bruke projektoren i Normal mode, som da er litt mer støyete.

Rommet er dekket av sort molton på alle vegger mens tak er malt i matt hvit.
    Det bør du nok gjøre noe med siden du ønsker så stort bilde. Kan fort bli litt utvasket av refleksjonene.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takker AK

Hva med sort filt den første metern i taket over lerretet. Kan dette være nok?

hilsen
    pt

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med sort filt den første metern i taket over lerretet. Kan dette være nok?
    Sort filt er en god ide', om 1m er nok er vanskelig å si, men det hjelper garantert mye.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lampetid HC3000

Sitat Opprinnelig postet av Pierre
    Oppdaget nettopp på et utenlandsk forum hvordan man sjekker lampetid på HC3000, for de som ennå ikke har funnet ut det. Har ikke rukket å sjekke ut om det fungerer men regner med at det gjør susen:

"Using the projector buttons press UP, DOWN and ENTER at the same time...hold for 6 seconds. The display will show lamp hours, firmware version and other items. To exit press MENU twice."
    Dette går fint hos meg. Kommer med en gang de tastene trykkes, og går vekk ved å trykke en gang på meny. Ganske interessant info å få her.

Cluet er å trykke disse tastene samtidig på projektoren, ikke på fjernkontrollen. ;-)

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kamikaze
    Noen som har sett eller eier denne, og som vet de reagerer på regnbuer, som kan fortelle hvordan de opplevere HC3000 på dette området? Det er jo som kjent ikke lett å få sett den i aksjon før man kjøper den. Får ikke helt bestemt meg om jeg skal gå for denne eller en LCD.
    På forhånd takk
    Jeg har hatt mye trøbbel med dette tidligere, med andre PJ, men med denne har jeg ikke merket noe. Men er som Gorm sier, du må finne ut av det selv. Men det er jo klart jo flere det er som ikke har problemer med det, jo større sjans er det jo at dette også gjelder deg. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kalebrering av hc 3000

hei
    kiøpt hc 3000 og er veldig fornøyd.
    har "the calibrator" dvd men klarer det ikke.får ikke til kalebreringen. er det noen som har svarene på contrast,brightness,colortemp og sharpness? kjører med hdmi. håper på svar
    mvh
    bolla3

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Hva mener du med svarene. Det er nok ikke noe fasit svar her. Det kommer anpå lerret(grått/hvitt/type/gain) samt generell lyskontroll i rommet ditt og størrelse på bildet.

Vil anbefale deg å lese igjennom denne:

http://avforum.no/forum/kalibrering-tweaking/14315-bildekalibrering-ved-hjelp-av-dve.html

Dette omhandler en litt annen plate men det er samme ulla såvidt jeg har skjønt

Lykke til, dette klarer du vøt;-)

PT

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt ut ett Mini Review av HC3000 under artikler.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin test Per Johnny, som jeg kjenner meg godt igjen i

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra resultat på HC3000 på projectorreviews.com

Omtalen ligger nå ute. Hyggelig stoff for de som har kjøpt denne eller kommer til å kjøpe.

http://www.projectorreviews.com/

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når skal du hoppe ned av gjerdet, mixax? Den x1 -flymaskinen din trenger å byttes ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Dette går fint hos meg. Kommer med en gang de tastene trykkes, og går vekk ved å trykke en gang på meny. Ganske interessant info å få her.

Cluet er å trykke disse tastene samtidig på projektoren, ikke på fjernkontrollen. ;-)
    Joda, har fått det til å funke. Kjekt å ha tilgang til

Newcomer lalund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Tilting av projektor

Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne projektoren, men rommets takhøyde og projektorens offset gjøre at jeg er nødt til å tilte projektoren slik at bildet blir blir 30-40 cm høyere enn når projektoren står vannrett. Er det noe problem å korrigere dette med keystone? Jeg ser at mange fraråder å bruke den elektroniske korrigeringen. Hvorfor det?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du sender bildet inn til projectoren uskalert er det minimale problemer med elektronisk keystone justeringer.

Men sender du inn bildet ferdig skalert til 1280 X 720 så ødelegger du det en del med keystone korrigering.

I dag hvor mange kjøper DVD spillere med HDMI kontakt og scalere innebygd er det absolutt best å unngå elektrisk keystone.

Side 12 av 13 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •