Offisiell tråd for Mitsubishi HC3000 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 245
    Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Må man ha f.eks. ND2 filter på denne for å bli happy i et rom med lyskontroll og grått lerret?
    Jeg savner det ikke på min projektor. Kjører hele tiden i low mode på lampa.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HC 3000 tilkoblet HD kamera

En bekjent av meg har HD kameraet Sony FX1. Han hadde ikke testet dette kameraet mot en HD klar projektor før, og jeg hadde ikke testet projektoren mot en ordentlig kilde. I går koblet vi dette sammen og fikk ordentlig testet kvaliteten på begge deler. Til sammenlikning testet vi også opptak av samme motivene tatt med vanlig format. Eieren av HD-kameraet har en dyr projektor som til nå har vært regnet som meget god, men ikke HD kompatibel, så for moro skyld sammenliknet vi også denne mot HC3000.

Vi var tre stk som så på dette sammen, og vi ble vel alle overrasket over den gode kvaliteten. Det var bare en fryd å se de gode og krystallklare bildene. skikkelig moro å kunne se alle de bittesmå detaljene i snøen, de små refleksjonene fra solen var over alt. Fargene og detaljene fra bålet var nydelig. Noen nærbilder av trær og dryppende vann fra istapper var så gode at jeg fikk fornemmelse av lysbilde.

Vi viste også fra kameraet direkte på skjermen, og man kunne se de minste detaljene i huden på oss som var til stede, noe som ikke alltid var mest morsomt... ;-) Jeg er imponert over både kameraet og projektoren.

Jeg synes den gamle projektoren falt helt igjennom. Er usikker på merket på denne. Skal han demonstrere kvaliteten på kameraet synes jeg han ikke kan bruke denne. Han jakter for tiden på flatskjerm, det blir nok bra.

Nå var det et godt standard kamera som HD kameraet ble sammenliknet mot, men også her ble jeg positivt overrasket. HC3000 serverte veldig gode og klare bilder også fra dette, dog ikke like skarpt, men likefullt imponerende.

Jeg er altså veldig fornøyd med min HC3000 projektor. Jeg gleder meg til HD formatet kommer med det digitale bakkenettet.

En ting som jeg er litt forundret over etter gårsdagen, er at ikke flere demonstrerer projektorer på messer med et HD kamera tilkoblet. En suveren måte å teste kvalitetene på projektoren.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Tiger
    Må man ha f.eks. ND2 filter på denne for å bli happy i et rom med lyskontroll og grått lerret?

Jeg savner det ikke på min projektor. Kjører hele tiden i low mode på lampa.
    Jeg bruker ND2 filter siden jeg synes bildet blir for lyst uten, men det er KUN smak og behag som avgjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    En bekjent av meg har HD kameraet Sony FX1. Han hadde ikke testet dette kameraet mot en HD klar projektor før, og jeg hadde ikke testet projektoren mot en ordentlig kilde. I går koblet vi dette sammen og fikk ordentlig testet kvaliteten på begge deler. Til sammenlikning testet vi også opptak av samme motivene tatt med vanlig format. Eieren av HD-kameraet har en dyr projektor som til nå har vært regnet som meget god, men ikke HD kompatibel, så for moro skyld sammenliknet vi også denne mot HC3000.

Vi var tre stk som så på dette sammen, og vi ble vel alle overrasket over den gode kvaliteten. Det var bare en fryd å se de gode og krystallklare bildene. skikkelig moro å kunne se alle de bittesmå detaljene i snøen, de små refleksjonene fra solen var over alt. Fargene og detaljene fra bålet var nydelig. Noen nærbilder av trær og dryppende vann fra istapper var så gode at jeg fikk fornemmelse av lysbilde.

Vi viste også fra kameraet direkte på skjermen, og man kunne se de minste detaljene i huden på oss som var til stede, noe som ikke alltid var mest morsomt... ;-) Jeg er imponert over både kameraet og projektoren.

Jeg synes den gamle projektoren falt helt igjennom. Er usikker på merket på denne. Skal han demonstrere kvaliteten på kameraet synes jeg han ikke kan bruke denne. Han jakter for tiden på flatskjerm, det blir nok bra.

Nå var det et godt standard kamera som HD kameraet ble sammenliknet mot, men også her ble jeg positivt overrasket. HC3000 serverte veldig gode og klare bilder også fra dette, dog ikke like skarpt, men likefullt imponerende.

Jeg er altså veldig fornøyd med min HC3000 projektor. Jeg gleder meg til HD formatet kommer med det digitale bakkenettet.

En ting som jeg er litt forundret over etter gårsdagen, er at ikke flere demonstrerer projektorer på messer med et HD kamera tilkoblet. En suveren måte å teste kvalitetene på projektoren.

Når HD kommer på det digitale bakkenettet har du nok for lengst byttet prosjektor, og antageligvis så vel HD definert som en ennå høyere oppløsning i USA for eksempel )

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skummet igjennom de fleste postene uten å finne svaret jeg kikket etter.

Stemmer det at HC3000 har omtrent samme offset som Optoma HD72i?

Optoma var en stund på lista over aktuelle PJ for kjøp men etter å ha målt og regnet på det tror jeg ikke den vil passe hos meg p.g.a offset'n.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da passer nok ikke HC3000 heller. Last ned brukermanualen og sjekk offset, som står der utifra bildebredden og avstand.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da passer nok ikke HC3000 heller. Last ned brukermanualen og sjekk offset, som står der utifra bildebredden og avstand.
    Hmm, du har helt rett. Heller ikke denne vil passe inn i kjellerstua. Ikke enkelt det her. Må nesten begynne å vurdere LCD etterhvert.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Action! Model Two har lensshift.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Action! Model Two har lensshift.
    Jepp. Har kikket på denne også men den er jo endel dyrere samt at jeg har begrenset avstand fra prosjektor til lerret (ca 320- 330 cm).

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med LG AN110?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en HC3000 hvor pæren har begynt å "flimre" noe så inni granskauen, dette er periodevis.
    Pæren har gått ca300t. i low mode.
    Har prøvd med en annen pære og det ble helt fint.

Er det et tegn på at pæren ryker snart? Er dette en vanlig feil?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det et tegn på at pæren ryker snart? Er dette en vanlig feil?
    Den trenger ikke ryke, men flimringen er ikke ett godt tegn. Pærer varer fra kun få hundre timer til flere tusen timer. Man har ingen garanti for hvor lenge en pære holder.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, vet de ikke trenger å vare så lenge. Godt det er 2000timer garanti på den.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    På disken DVE (digital video essentials).
    Er dette en disk som kan kjøpes?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVE kan man få kjøpt hos blant andre Avshop.NO

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er dette ett "must" å ha, eller er det bare svada?

Fungerer det bra? Nyttig hjelp?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er dette ett "must" å ha, eller er det bare svada?

Fungerer det bra? Nyttig hjelp?
    Det er definitivt ikke svada.. Det er et SVÆRT nyttig hjelpemiddel.

Les denne tråden: http://avforum.no/forum/kalibrering-tweaking/14315-bildekalibrering-ved-hjelp-av-dve.html

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe et Hoya ND2 filter til min HC3000. Blir sliten i øynene med dagens lysstyrke. Er det noen som har erfaring med et slikt filter og hvilken diamater er å anbefale? Burde jeg heller satse på et ND4 filter? Har 100% lyskontroll i rommet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe et Hoya ND2 filter til min HC3000. Blir sliten i øynene med dagens lysstyrke. Er det noen som har erfaring med et slikt filter og hvilken diamater er å anbefale? Burde jeg heller satse på et ND4 filter? Har 100% lyskontroll i rommet.
    Jeg bruker selv ND2 filter på min HC3000, og synes det er den absolutt beste matchen. ND4 blir for mørkt. (har testet det også). Diameteren jeg har er 72mm. For å feste det er det kun å bruke et par små biter med dobbeltsidig tape på ytterringen av filteret.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert , da blir det nok et ND2 filter!