Rare vertikale striper, Benq 5120

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rare vertikale striper, Benq 5120

Heisann

Har fått noen rare striper vertikalt med 5 cm mellomrom over hele skjermen, de framtrer som rosa striper, er grådig plagsomme. Har ikke hatt PJ'n lenge, har ikke rukket å sett en film en gang enda, så jeg projiserer rett på strukturert tapet, (DIY lerret står i gangen og venter på første strøk), men tapeten kan ikke ha skylda, fordi jeg hang opp et stort grått ark og stripene er der også.

Det er verdt å nevne at jeg akkurat har fyrt opp xbox'n med komponentkabel. NTSC 720x4etelleranna. Xbox'n er alt jeg har av dvd osv...Det var der ikke med kompositt.

Noen som har noen tips?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først må du prøve en annen kilde enn X-box'en på komponent-inngangen. Er stripene der fortsatt må projektoren på service, er de der ikke, er det på tide å kjøpen en ren DVD-spiller kanskje (eventuelt prøve en annen komponent-kabel?).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sent svar...

Stripene er borte ved 1080i (eller ved hdtv) og de var der kun ved ren ntsc. Byttet til Pal og tilbake til ntsc, så var de borte igjen...antar det var no føkk med den eeprom settingen som ble satt når jeg bytta mellom pal og ntsc. Boxene mine er "testenheter" for modifikasjoner av ymse slag (før jeg gjør det på noen andre sin), og er nok preget av det

På den annen side, 1080i via komponent på boxen løfter filmhverdagen min til et absolutt høydepunkt. Vet jeg banner i kirka når jeg sier dette, men jeg benytter meg av høykvalitet divx, og ikke dvd. Mye lettere med 700gb film i serverskapet på datarommet enn 100000 dvd plater. Men, hver sin smak

Har forresten laget meg DIY lerret på 93", brukte huntonitt, glatt flate, malt med lady matt 02 , s3000. S3000 endte opp på mellom 2000 og 2500 i reallife, på grunn av et eller anna med basen (lady matt 02). Smelte på sort 5cm ramme som maskering og slengte det på veggen. Pinlig nøyaktige mål klarte jeg utrolig nok også Jeg er storfornøyd!

Skal slenge ut noen bilder, men siden jeg ikke har det beste utstyret osv, så skal jeg vente til jeg har fått laget meg tv bord med automatisk hev og senk via fjernkontroll, for å høyne nivået litt

Kim

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •