Ny projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Ny projektor

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny projektor

Hei!
    Jeg har en EPSON projektor som er 1 1/2 år gammel (husker ikke type betegnelsen, men den kostet da 12000,- og jeg fikk den for 10000,-). Har fått tilbud om en Dell 2300MP igjennom hjemmepc tilbud fra jobben. Lurer på om den er mye bedre enn den jeg har fra før. Isåfall, hvor mye kan jeg få for min gamle projektor (har gått ~700 timer).

Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager denne *BUMP*'en, men jeg må gi et svar imorgen om jeg skal ha den andre projektoren. Den nye projektoren kommer på 8352,-.

Håper på raskt svar!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal den brukes til? Presentasjon eller film?

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

projektor

Kan se ut som dette er en proj beregnet på presentasjon dette er 1 hjuls dlp med en ansi på 2300, trolig ikke så egnet til film, generelt vil jeg ikke anbefale og gå for en hjemme pc ordning , det blir ofte dyrere en om du kjøper pc/proj på nett ell lign, det finnes bra pc fra ca 5000kr, Ok projektorer koster fra ca 7000kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal brukes til film

Trodde Dell'n var mer lyssterk og bedre kontrast at det var det som telte, men så er jeg veldig fersk i "faget"; vet ikke hva 1 hjuls dlp betyr. Mulig å få en kort forklaring på dette?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DLP projektorer er til dels plaget med RGB-flimmer (regnbuer) 1x på fargehjulet vil helt sikkert gi regnbuer! Ikke alle er plaget med dette! En fordel om du tester dette selv før et kjøp! Dell projektoren egner seg ikke i det hele tatt for film! Ansilumen bør ligge på 800-1100 og kontrastnivå fra 2000 og oppover..

Se heller på denne fra LG hvis du ønsker en god projektor for film

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/94

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En anelse OT, men er det ikke noe fullstendig galt med markedsføringen når omtrentlig samtlige nybegynnere tror lysstyrken skal være så høy som mulig? I de fleste annonser i reklameaviser og lignende nevnes ikke engang ting som oppløsning og kontrasten, men høy lysstryrker fremheves med store bokstaver.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok mange blir skuffet ja! Ser mange på QXL som byr i øst og vest på projektorer som har høy lys styrke og tror de gjør et varp...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen og takk for alle svar!
    Tror jeg har bestemt meg for å beholde min "gamle" EPSON, tror et par andre på jobben blir litt skuffa når dere sier DELL sin ikke egner seg til film. :sad: Det som er problemet med min gamle er at det er vanskelig å se noe som helst om dagen hvis sola er oppe (har mørke gardiner), men det løses vel med persienner... En annen ting jeg sliter med er at det er lys (ikke bilde) fra projektoren både over/under og på sidene av lerretet, aner ikke hvorfor projektoren ikke viser kun bilde. Sorry, vanskelig å forklare, men håper dere skjønner ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •