Prisutvikling PT-AE700 ... PT-AE900

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Prisutvikling PT-AE700 ... PT-AE900

Hei,
    er det noen som har en oversikt over hvordan prisutviklingen på Panasonic's PT-AE700 har vært siden den ble lansert høsten 2004?

Har ikke helt klart å finne når den ble sluppet, men kan det stemme at den ble sluppet i september 2004 til en pris av ca 16000 kr?

Når kom den ned på 15000kr, 14000kr, 13000kr etc...? :-) Ned under 10000 kr var vel i aug 2005.

Bakgrunnen for denne "tankegangen" er for å prøve å estimere en prisutvikling på PT-AE900 når den nå kommer for salg... Hvor lenge vil f.eks lanseringsprisen vare før den blir satt ned med en tusenlapp...?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si, dessuten har vel importøren blitt endret etter hvajeg forstår. Men det er klart at 900'n kommer til å bli billigere etter hvert. Det kommer an på tilbud/etterspørsel og effektiv konkurranse.

Mvh

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi driver med videreutvikling av tjenesten nå, og du skal ikke se bort fra at vi klarer å lage en graf som viser prisutviklingen på AVnytt... Lover ingenting, men helt klart et nyttig verktøy for å estimere utviklingen på nye modeller, selv om utviklingen ofte ikke samsvarer i så stor grad som en skulle tro/håpe. Avhenger jo i stor grad av konkurransesituasjonen, etterspørselen og mye mer. Uansett er det greit med slike grafer som viser prisutvikling over tid, så har en i det minste et noe bedre grunnlag for denne type vurderinger.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vi driver med videreutvikling av tjenesten nå, og du skal ikke se bort fra at vi klarer å lage en graf som viser prisutviklingen på AVnytt...
    Slik som denne på HW.no?

http://prisguide.hardware.no/vis_pro...oduct_id=21992

Den er ikke 100% representativ da ikke alle som selger produktet er med i statistikken (som er den største utfordring). I tillegg er det av og til B-varer (demobrukt mm) som kommer som laveste pris hos HW.no.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, det var noe i den duren vi tenkte. AVnytt henter imidlertid ikke prisene automatisk, men fra brukerne, og dermed er ikke feilprising like aktuelt.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli litt OT her men...: Hvis det ikke er automatisk prishenting, da er svakheten at en egentlig aldri kan være sikker på om prisene er korrekte. Dersom en bruker legger inn en tilbudspris (denne ukes supertilbud på www.lurium.con), hvordan fange opp at prisen bare er gyldig i en uke?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...vi følger med, dermed skal det ikke være alt for mange feil... Mulig en automatisk motor vil implementeres etterhvert for øvrig.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært på hugget etter en AE700 helt siden den ble kåret til testvinner i diverse fora ifjor høst. Hvis jeg ikke husker feil sank prisen med ca 1000kr ganske raskt etter lansering. Deretter gikk den jevnt og trutt ned til rundt 11500kr like før 900 ble lansert for noen uker siden. Da falt prisen nesten umiddelbart til under 10000kr.

Siden nye modeller presenteres stadig raskere, vil det bli vanskelig å beregne prisfallet på 900. Det eneste som er sikkert er at det kan lønne seg å ha litt is i magen en måneds tid inntil alle nettbutikkene har fått satt fart i konkurransen, og at prisene dumpes ved lanseringen av AE1100 engang i 2006.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man hele tiden skal vente på nye modeller så blir det mye venting og lite filmtitting

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt kommer vel ann på hvor tolmodig man er og hvor varmt pengene i lommeboka brenner

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er at det slippes nye modeller hele tiden (mer eller mindre kontinuerlig). Hvis man da skal vente til prisen blir riktig samt at den ikke er for "gammel", så blir det dårlig med projektor på en stund er jeg redd.

Mvh

Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Hærlig link Kokken, det var akkurat noe slikt jeg var ute etter! :-)

---------
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hvis man hele tiden skal vente på nye modeller så blir det mye venting og lite filmtitting
    Sant nok, men nå holder jeg på og bestemme meg for en PT-AE900, så derfor ønsket jeg å danne meg en formening over prisutviklingen først. F.eks, lønner det seg å bestille før butikken har den på lager, eller bør en vente en måned eller 2. Jeg forventer samme prisutvikling på 900 som 700, så nå tror jeg at jeg vet sånn ca hvordan utviklingen vil bli... :-)

Og da blir det nok handel i høst! :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •