Macrovision

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Macrovision

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Macrovision

Er ikke så lenge siden jeg fikk min AE 200 i hus, og gleden var stor da jeg så mine første filmer. Til dette brukte jeg s-video kabler. Ville gjerne få et litt bedre bilde, og jeg gikk til innkjøp av en grand video explorer for å få progressive signaler, og brukt VGA inngangen. Denne kom før helga.

Noen dager senere klør jeg meg i hodet, og undres på om jeg har kjøpt katta i sekken, eller det er noen logiske grunner til at bildet blir som det blir. :?:

For det første er det merkbare vertiale linjer på hele bildet. Har justert og justert, men helt bra blir det ikke. Særlig gjelder dette lysere parier i en film. For det andre får jeg ikke progresive bilder i PAL format. NTSC formatet er helt klat bedre bilde på i forhold til s-video, men det var disse linjene da...

Har vridd hodet, og kommet opp med mer eller mindre desperate teorier om hva som er galt. Den siste går på om macrovision kan ha noe med disse ulumskhetene å gjøre. Har en gammel Pioneer DV-626D spiller, og jeg vet ikke en gang om denne har innebygd macrovision.. I så fall kan dette ha noe med at bildet blir en smule humbug, eller er det bare VGA converteren som er jalla?! Har nye kabler av høy kvalitet så dette skal i8kke ha noe med kabler å gjøre!

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke du tjener noe på å bruke en VGA-converter fra DVD til proskjektor jeg har aldri set den løsningen benyttet. Jeg hadde valgt komponent in om dvd spillerne din har dette ellers er S-VHS den beste løsningen. AE-200 har en oppløsning på 858 x 484 WVGA (approx. 1,240,000 pixels). Dette er forlite til å vise hele PAL oppløsningen noe som prosjektoren må justere for ved å skalere bilde.

Jeg ser på Pioneers USA sider at spilleren din har Component Video Output dette er den beste måten å overføre video på. Jeg kan ikke se at denne spillere har prog.scan, men det er ikke sikkert informasjonen hos pioneer er fullstendig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder spilleren har den ikke egne komponentutganger, og den sender ikke progresive signaler. Alt jeg har er s-video og scart(som riktignok sender rgb signaler).

Ryktet ellers sier jo at Vga utgangen gir mye bedre bilde en s-video, noe jeg riktignok ikke fikk bekreftet med denne converteren, i alle fall i PAL format. Derfor ville jeg gjerne bruke denne utgangen med progresive bilder. Ser at andre har hatt suksess med det med andre modeller av Vga converter.

Når det gjelder min modell skryter den nå fælt over at den nå fælt av at den takler alle formater:

http://www.grand.com.tw/PRODUCT/TV2PC/Comparison.html

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av collargoll
    Når det gjelder spilleren har den ikke egne komponentutganger, og den sender ikke progresive signaler. Alt jeg har er s-video og scart(som riktignok sender rgb signaler).

Ryktet ellers sier jo at Vga utgangen gir mye bedre bilde en s-video, noe jeg riktignok ikke fikk bekreftet med denne converteren, i alle fall i PAL format. Derfor ville jeg gjerne bruke denne utgangen med progresive bilder. Ser at andre har hatt suksess med det med andre modeller av Vga converter.

Når det gjelder min modell skryter den nå fælt over at den nå fælt av at den takler alle formater:

http://www.grand.com.tw/PRODUCT/TV2PC/Comparison.html
    Det er vanskelig å få bedre bilde en det S-Video kan levere når S-Video er utganspunktet. Som regel er slike konvertere dårlige og er bare et ekstra ledd det kan bli støy i signalet. Jeg tror du får best bilde ved å bruke S-Video når du ikke har komponent eller DVI. Prø å justere prosjektoren optimalt. Det er mulig andre har fått det til med VGA konverter, men det må da være en nødløsning. I teorien skal S-Video være bra og direkte signal uten noen form for konvertering skal gi tilnærmet optimalt bilde fra kilde. Har du en prosjektor i øvere mid eller high-end kan s-Video bli for dårlig da er det nesten bare komponent som holder med forbehold om bruk av høykvalitets kilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har lest skal bruk av VGA inngangen klart være å foretrekke, særlig på disse Panasonic-enhetene. Jeg må selv skaffe meg utstyr for å konvertere S-VHS til VGA eller DVI. S-video signalet gir bare drittbilde på min Panasonic AE300
    Synd å høre at du har problemer med bildet Collargoll. Hvor mye kostet denne konverteren? Jeg har dessverre ikke noe konkret råd.
    Jeg kommer nok selv til enten å kjøre S-HVS gjennom en HTPC eller kjøpe denne scaleren.[/url]

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en TV-4000 XGA Theater (aka Prov) VGA-konverter mot min Panasonic AE100 og det gir en klar forbedring i forhold til s-video, ikke minst med TV-bilder fra satellitt-mottakeren, men også fra DVD (Pioneer DV717). VGA inngangen gir mer dybde i bildet og bedre skarphet. I tillegg blir mulighetene for finjustering bedre siden du på VGA inngangen kan justere grunnfargene. Min VGA-konverter fungerer bra både med NTSC og PAL.

TV-4000 gir litt artifakter på meget lyse partier i rask bevegelse på videobasert materiale, mens på film er den helt perfekt. I tillegg har den TV-tuner, dog ikke med nicam stereo. Den har også VGA loopthrough for tilkopling av PC (HTPC).

John Roger

Lignende tråder

1. Slutt på kopiering av DVD: MacroVision RipGuard
    By Esp1 in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 6
    Siste melding: 02-19-2005, 00:15
  2. Macrovision off på Xbox
    By Mr_Spock in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 8
    Siste melding: 12-17-2004, 15:55
  3. Macrovision på Philips 963sa
    By Mikael10 in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 7
    Siste melding: 12-02-2004, 20:49
  4. Xbox og Macrovision - noen vei rundt?
    By Mr_Spock in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 1
    Siste melding: 11-17-2004, 16:05
  5. Den optimale DVD-spileren til høsten 2004?
    By Tiger in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 23
    Siste melding: 07-14-2004, 13:40

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •