avstand fra prosjektor til lerret. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 174 av 174
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja det må du vel nesten teste ut selv i så fall, men personlig ville jeg helst hatt den bak\over meg enn foran sitte posisjon, kanskje ikke med tanke på støy, men med tanke på lys lekkasje fra selve enheten.

Om du kan bruke lav spenning på lampa så bør den vel ikke være helt villt støyende heller. Billige optomaen min bråkte en del, men summingen fra plasma tven min er faktiskt like om ikke mer plagsom en den var.
    Den var nesten som ei disko kule oppi taket da, så var glad den var bak meg og ikke foran i sikt linjen mot lerretet.

Det var jo selvsagt en helt annen og nesten 3 år gammel modell til halve prisen så har nok bedret seg.

Med lens-shift kunne du jo kanskje testet først med og sette den på en hylle på bakveggen, og sette sofaryggen ca 50cm ut fra bakveggen, dette pleier også og dempe "romle" bass som reflekteres og forsterkes i fra veggen.

Anyhoo, bare jeg som rabler litt, er egentlig ikke så mye og gjøre før man har utstyret og kan eksperimentere litt og finne hva man selv liker og har mulighet til.
    Men jeg er sikker på at du har valgt riktig projektor
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder avstand fra prosjektor til lerret.-img_0452-jpg  
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at jeg får testet og eksperimenter litt i helgen. Bildet er jeg sikker på blir bra - hvis det er i nærheten av Lyd og Bilde-artikkelen

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knusse Vis post
    Gorm, du skrev i et tidligere innlegg at max zoom ikke er å foretrekke, men når jeg leser kalkulatoren til Benq så står det 1.00X, antar dette er zoom-faktoren. Men 1.00X er jo det samme som å gange med 1, dvs ingen endring og det er default setting.
    Jeg har et rom som er ca 3,8 dypt. Er Benq W1300 kanskje feil for mitt rom?

Dette har jo vært diskutert tidligere, at det tydeligvis er en feil i visningen av zoom i kalkulatoren til BenQ (viser motsatte verdier)
    Som jeg nevnte er ikke noe mer hokus pokus enn å prøve å flytte på glide-baren, så ser du jo hva som skjer med bildestørrelsen. Større bilde = mer zoom ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har nylig kjøpt min første projektor Epson tw-5200 med et 92" lerret. Monterte prosjektoren i taket 4.9 m fra veggen, men får ikke zoomet nok inn til at det blir 92", må jeg flytte projektoren nermere eller er det noen instillinger som kan bli gjort? takk for svar.avstand fra prosjektor til lerret.-bilde-jpg
    Prøvde å legge ved ett bilde, vet ikke hvor tydlig dette ble men.
    Sist endret av RichardL; 02-15-2014 kl 03:23

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner ingenting i brukermanualen?

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om projektoren må stå mellom 2,5 meter til 3 meter fra lerret på 92". Skyt meg om jeg tar feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84 Vis post
    Lurer på om projektoren må stå mellom 2,5 meter til 3 meter fra lerret på 92". Skyt meg om jeg tar feil.
    Jo det stemmer visst det, håpet det var bare ett eksempel som sto for å få best bilde jeg men..
    Da får jeg flytte den til midten av rommet da dessverre 😌

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.projectorcentral.com/BenQ...ulator-pro.htm

her står alt på rødt om jeg putter inn denne(1xzoom) , og setter den opp mot 100'' lerret ..... hva menes egentlig med dette?

kasteavstand ca 3,5meter

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Farge skalaen på projectorcentral prøver og være en indikasjon på lysstyrken fra projektor, men siden de kun opererer ut fra rapporterte specs fra produsenten som forsåvidt er noe markeds avdelingen fantaserer om så er dette absolutt ikke noe og bry seg om i min mening.

Med f.eks og sette lampen i lav spenning vil lysmengden halveres om ikke mer, for ikke snakke om hvor mye lys man mister etter de første par hundre timene.

Bare og ignorere
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flott , takk for svar, ikke lett å bli klok på dette her

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har nettopp kjøpt en Epson Tw7200. Jeg har ikke fått testet den enda, pga jeg skal rigge denne opp i en ny leilighet som ikke er ferdig ennå. Men jeg lurer på hvilken størrelse lerret passer når avstand mellom projektor og lerret er 3 meter. Burde jeg da gå for 92tommer eller 100 tommer? Jeg ønsker størst mulig av disse to. Jeg forstår at 106 tommer blir for stort i forhold til avstanden og projektoren greier ikke blåse opp 106 tommer fra 3 meter.

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lillywhite Vis post
    Hei, jeg har nettopp kjøpt en Epson Tw7200. Jeg har ikke fått testet den enda, pga jeg skal rigge denne opp i en ny leilighet som ikke er ferdig ennå. Men jeg lurer på hvilken størrelse lerret passer når avstand mellom projektor og lerret er 3 meter. Burde jeg da gå for 92tommer eller 100 tommer? Jeg ønsker størst mulig av disse to. Jeg forstår at 106 tommer blir for stort i forhold til avstanden og projektoren greier ikke blåse opp 106 tommer fra 3 meter.
    Epson Europe EH-TW7200 Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size =)

100" Skal gå, men da er det mye zoom.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100" tipper jeg og skal gå, og i verste fall er det lettere og kaste et mindre bilde på et større lerret enn det motsatte.
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering her,da ble det et
    Elite Screens 110" Elektrisk lerret 244x137cm 16:9, Gain 1.1, MaxWhite,Spectrum Series 2990kr og iiglo Projektorfeste P050W Universalt takfeste 499kr, max 15kg, hvit fra komplett.
    Og hvit 10m hdmi kabel fra clas ohlson 499kr,hvit 5m strøm kabel fra Kjell&Kompani 100kr.
    Så da har jeg et prosjekt på fredag.
    Da gjenstår det bare å finne ut avstand fra veggen å montere den i taket opp ned.
    Takk for hjelpen jeg har fått.
    Sist endret av mastervisa; 04-05-2017 kl 22:54

Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •