Endelig fikk jeg skaffet meg pj! Herregud så rått!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer Suntrip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Endelig fikk jeg skaffet meg pj! Herregud så rått!

Valget falt til slutt på en Benq PE 7700, etter mye om og men, blei det denne. Det var selvfølgelig langt over mitt "budsjett", og absolutt den dyreste jeg vurderte å kjøpe, men jeg angrer ikke ett sekund!

Har egentlig aldri sett på projektor før i dag, har til nå rekket å sett 2 filmer, etter oppakingen. Og jeg må si meg selv ekstremt imponert! Selv med ett hjemmelaget "tuppelur" rammelerret på 86" og med en relativt billig Pioneer dv-656 dvdspiller, synes jeg dette fungerte sinnsykt rått!

Jeg har aldri hatt så mye innlevelse og engasjement i filmene jeg har sett, som jeg har hatt i løpet av denne dagen! Projektoren må virkelig være det som er det viktigeste for at filmopplevelsen skal bli komplett (værtfall for meg)! Det har jeg virkelig funnet ut! Og jeg har har sett mange filmer på min 28", men det har virkelig ikke vært i nærheten av disse to film opplevelesene jeg har hatt i dag!

Skal prøve å få lagt ut noen bilder av hjemmekinoen min, om ikke så alt for lenge.

Og det er bare å komme med tips og oppgraderinger jeg burde ta? Regner med at jeg kan få litt bedre bilde med ett skikkelig lerret og en ny dvdspiller (med HDMI)? Er det forresten mye å hente på å gjøre dette?

Ellers vil jeg gi en STOR takk for alle tipsene jeg har fått!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer, bra å få vite at du er fornøyd!!
    Bruker du komponent nå for å overføre bildet? hadde din spiller hatt HDMI så er det ikke sikkert at du hadde fått så mye bedre bilde, kanskje litt skarpere. Noen mener at komponent er like bra som DVI/HDMI.

Men kjøper du en ny DVD spiller og kan overføre signalet digitalt og skalere det opp til 720p så får du nok et bedre bildet. Enda bedre blir det nok med et skikkelig lerret!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    gratulerer, bra å få vite at du er fornøyd!!
    Bruker du komponent nå for å overføre bildet? hadde din spiller hatt HDMI så er det ikke sikkert at du hadde fått så mye bedre bilde, kanskje litt skarpere. Noen mener at komponent er like bra som DVI/HDMI.

Men kjøper du en ny DVD spiller og kan overføre signalet digitalt og skalere det opp til 720p så får du nok et bedre bildet. Enda bedre blir det nok med et skikkelig lerret!
    Ja, jeg bruker komponent kabel. Får jeg ikke skalert opp bildet til 720p da? Eller det kommer kansje ann på dvdspilleren min?

Ser at den nye DENON DVD-1920 DVD-spiller har HDMI og at den kan skalere opp bildet til 720p i progressive pal. Hadde denne spilleren da gitt meg ett bedre bilde?
    Den er jo ikke så dyr heller, 2900kr.
    Ville den gitt meg ett bedre bilde enn hva ett skikkelig lerret ville ha gjort?
    Lurer nemilg på hva jeg burde oppgradere først?

Huff, Nå er jeg virkelig bitt av basilen ;-)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, morsomt å høre at du er fornøyd, Suntrip, du har nå startet en kostbar reise mot det audiovisuelle nirvana! Både kilde og lerret er vesentlig for å dra skikkelig utbytte av din projektor, og Denon 1920 tror jeg ikke er noe dårlig alternativ. Ettersom du benyttet IKEA-lerret i dag er det min klare formening at din første oppgradering bør være et skikkelig lerret!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja gratulerer Suntrip..En knall god projektor du har anskaffet deg..Som lygren sier, så er nok lerret neste ja..Dette er en kostbar hobby, men fy og morro det er..;o)
    Lykke til videre med morroa..

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suntrip
    Valget falt til slutt på en Benq PE 7700, etter mye om og men, blei det denne. Det var selvfølgelig langt over mitt "budsjett", og absolutt den dyreste jeg vurderte å kjøpe, men jeg angrer ikke ett sekund!

Har egentlig aldri sett på projektor før i dag, har til nå rekket å sett 2 filmer, etter oppakingen. Og jeg må si meg selv ekstremt imponert! Selv med ett hjemmelaget "tuppelur" rammelerret på 86" og med en relativt billig Pioneer dv-656 dvdspiller, synes jeg dette fungerte sinnsykt rått!

Jeg har aldri hatt så mye innlevelse og engasjement i filmene jeg har sett, som jeg har hatt i løpet av denne dagen! Projektoren må virkelig være det som er det viktigeste for at filmopplevelsen skal bli komplett (værtfall for meg)! Det har jeg virkelig funnet ut! Og jeg har har sett mange filmer på min 28", men det har virkelig ikke vært i nærheten av disse to film opplevelesene jeg har hatt i dag!

Skal prøve å få lagt ut noen bilder av hjemmekinoen min, om ikke så alt for lenge.

Og det er bare å komme med tips og oppgraderinger jeg burde ta? Regner med at jeg kan få litt bedre bilde med ett skikkelig lerret og en ny dvdspiller (med HDMI)? Er det forresten mye å hente på å gjøre dette?

Ellers vil jeg gi en STOR takk for alle tipsene jeg har fått!
    Genialt bra! Jeg gleder meg skikkelig til det blir min tur, og det blir nok ikke så lenge til.

Oppgraderingstips er:
    1. Nytt lerret
    2. Ny DVD spiller (med komponent og DVI, HDMI)
    3. Nye kabler (for å utnytte de nye utgangene)
    4. Test med filter på PJ, mange opplever da at sort og grå blir bedre, og at bildet blir roligere.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg bruker komponent kabel. Får jeg ikke skalert opp bildet til 720p da? Eller det kommer kansje ann på dvdspilleren min?

Ser at den nye DENON DVD-1920 DVD-spiller har HDMI og at den kan skalere opp bildet til 720p i progressive pal. Hadde denne spilleren da gitt meg ett bedre bilde?
    Den er jo ikke så dyr heller, 2900kr.
    Ville den gitt meg ett bedre bilde enn hva ett skikkelig lerret ville ha gjort?
    Lurer nemilg på hva jeg burde oppgradere først?

Huff, Nå er jeg virkelig bitt av basilen ;-)
    Hei Suntrip, og gratulerer med ny projektor. Du trenger ikke bekymre deg alt for mye angående oppskalering til 720p, for projektoren gjør jo dette selv. Den gjør det også på et nivå som kan matche det DVD-1920 klarer. Så lenge du bruker en ok progressiv DVD-spiller, og gode kabler er mye gjort.
    Tror nok du har mer å vinne på å kjøpe DVE (digital video essentials), og gjøre en skikkelig kalibrering. Et bra lerret vil også gi deg mye mer, enn det ny DVD-spiller vil gjøre.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer som nyfrelst, og velkommen i gjengen....;-)

Vil støtte de som anbefaler et skikkelig lerret. Lerrets-biten er nesten en litt undervurdert "bildeforbedrer", og med et skikkelig lerret øker opplevelsen deretter.

En runde med DVE vil også hjelpe, utgjorde en bra kvalitetsøkning i mitt oppsett.

Deretter vil du kanskje kunne tjene litt på de andre tingene, som ny spiller med digitalutgang, filter m.m.

Men som sagt; Nytt lerret først :-P

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar. Ja, jeg tror nok lerret blir det neste på kjøpslisten. Men jeg må nok kjøpe en ny dvdspiller også, siden Pioneer dv-656 ikke har progressive scan. For det er vel litt å hente siden spilleren min ikke har progressive scan?

Så det var en som skulle selge en bildeprossesor DVO+, eller no, til 7500kr brukt, hadde dette vært ett bra kjøp for meg? Trenger jeg da å fortsatt oppgradere dvdspilleren min? Eller må jeg fortsatt ha en dvdspiller med DVI?

Har hørt litt snakk om Adeo Greyvision lerret? Egner denne seg bra til Benq 7700? Eller er det andre lerret som er bedre og evt. billigere?

Newcomer cstromme sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å høre om andre som plutselig oppdager for fantastisk mye et stort og skikkelig bilde har å si for film-opplevelsen.

Og ja, jeg må nok føye meg inn i rekken bak alle de over her som anbefaler deg å kjøpe et skikkelig lerret. Det er definitivt det området du har mest å hente på med ditt oppsett.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar. Ja, jeg tror nok lerret blir det neste på kjøpslisten. Men jeg må nok kjøpe en ny dvdspiller også, siden Pioneer dv-656 ikke har progressive scan. For det er vel litt å hente siden spilleren min ikke har progressive scan?

Så det var en som skulle selge en bildeprossesor DVO+, eller no, til 7500kr brukt, hadde dette vært ett bra kjøp for meg? Trenger jeg da å fortsatt oppgradere dvdspilleren min? Eller må jeg fortsatt ha en dvdspiller med DVI?

Har hørt litt snakk om Adeo Greyvision lerret? Egner denne seg bra til Benq 7700? Eller er det andre lerret som er bedre og evt. billigere?
    Hadde vel heller ville satsa på å kjøpe ein denon 2910(evt. 2920) om du allereie he bestemt deg for å bruke så mykje pengar på bildekilda. Trur ikkje du henter mykje meir ut av dvd-spelaren din ved å kjøpe dvo+.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....Har hørt litt snakk om Adeo Greyvision lerret? Egner denne seg bra til Benq 7700? Eller er det andre lerret som er bedre og evt. billigere?
    7700 er som skapt for Grayvision og med lysfilter så blir det knall, vel og merke hvis du har lyskontroll i kino'n.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med pj.
    Høres ut som du og havner i karusellen med å stadig vekk putte penger i jevere utstyr for å få nye opplevelser :-)

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med en god pj fra benq.. regner med du er fornøyd nå
    Anskaff deg ett godt lerret og en bra dvd spiller så er du sikret et godt bilde..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •