Nec HT1000 og Philips 963SA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nec HT1000 og Philips 963SA

Fikk endelig nevnte DVD spiller i går. Og fikk testet den med Nec'en min.
    Denne spilleren støtter både 480p og 576p. Først prøvde jeg og kjøre alle PAL filmer i 480p(NTSC), for muligens at regnbuene vil bli borte. På min forrige DVD spiller Pioneer DVD 717 så var det en del regnbue.
    Siden Necen takler 60hz signaler bedre så var jeg optimist.
    Så satt jeg første film, du verden får noen bilder. Jeg tror aldri, med hånden på hjerte, sett noe så bra før. Bildet var utrolig skarpt, svartnivået var nå enda bedre, og det var umulig og oppdrive regnbue effekten selv med hvit tekst på svart bakgrunn!
    Så prøvde jeg 576p, og regnet med at nå kom regnbuen tilbake, og det gjorde den, men i VELDIG liten grad, og bildet blei enda mer finkornet og kvalitet var helt super.
    Jeg tror denne DVD spilleren matcher Nec HT1000 særdeles godt! Så hvis noen er bekymret over regnbue, skaff dere en Philips 963SA

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Nec HT1000 og Philips 963SA

Sitat Opprinnelig postet av dirtyboy
    Jeg tror denne DVD spilleren matcher Nec HT1000 særdeles godt! Så hvis noen er bekymret over regnbue, skaff dere en Philips 963SA
    Jeg tror nok det er spilleren som er bra den tilhører 3. generasjons DVD spillere, Video DACen som er benyttet sammen med prog.scan gir meget bra resultaterer. (108Mhz/13bit) Denne spilleren er perfekt til nesten alle prosjektorer. Spesielt om den har komponent inngang og spesielt til noe dyrere saker som din NEC.

Hyggelig du har fått en bra løsning. Snurr flim

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Tror nok jeg må låne med meg en Philips å teste den på NEC'en... Høres jo unektelig bra ut, det her!

Hvor lange komponent kabler benytter du?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 15 meter Supra Kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Nec HT1000 og Philips 963SA

Sitat Opprinnelig postet av SnOopy
    Sitat Opprinnelig postet av dirtyboy
    Jeg tror nok det er spilleren som er bra den tilhører 3. generasjons DVD spillere, Video DACen som er benyttet sammen med prog.scan gir meget bra resultaterer. (108Mhz/13bit) Denne spilleren er perfekt til nesten alle prosjektorer. Spesielt om den har komponent inngang og spesielt til noe dyrere saker som din NEC.

Hyggelig du har fått en bra løsning. Snurr flim
    Hei,
    ny her på forumet (og forsåvidt i projektorverdenen også. Begynt å lese og sette meg inn i dette for en ukes tid siden).

Det jeg lurer på er hvorfor den er såpass "billig". Jeg skal gå til innkjøp av projektor og ny DVD spiller. Og har lest mye bra om 963SA. Men jeg har også lest om Denon sine spillere DVD2800/3800 som koster 7-9000 kroner som også har progresiv scan osv og har fått veldig mye ros... Nå har jeg også lest at Denon DVD2800 har en "Croma bug" som er synlig i røde felter f.eks på Sonys nye modell VPL- HS10, noe 963SA'n ikke har. Så jeg går vel for 963SA'n alikevel. Men skulle det være noe vesentlige andre grunner til å velge DVD2800 istedet - noe som gjør den verdt den høyere prisen? Har vurdert Harmon/Kardon DVD25 også, men den har visst samme bug som Denon. Eller har Philips her rett og slett tatt rotta på dyrere spillere som f.eks Denon, men for en mye hyggeligere pris?

Dirtyboy, sendte deg en PM angående sonefrihet og progresiv scan i NTSC og PAL tidligere i dag. Men ser vel nå kansje at svaret allerede står over i ditt innlegg. Men jeg er ikke sikker på om jeg forstår deg rett - betyr 480p progresiv scan i NTSC, og 576p at den har progresiv scan i PAL også?

Jepp, som sagt, jeg er litt "ny" i dette her. Så det kommer nok flere dumme spørsmål fra meg på dette forumet.

Lars.

Lignende tråder

1. Philips 963SA?
    By Whoracle in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 39
    Siste melding: 06-11-2006, 00:07
  2. Philips 963SA vs. Momitsu 880DX
    By ask4me2 in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 5
    Siste melding: 06-11-2005, 00:36
  3. Fargetemperatur på NEC HT1000...
    By tahustvedt in forum Digitale projektorer
    Svar: 3
    Siste melding: 08-21-2003, 12:51
  4. Takfeste for NEC HT1000. Helt "flush" med taket!
    By tahustvedt in forum Digitale projektorer
    Svar: 6
    Siste melding: 02-08-2003, 14:53
  5. I påvente av min Nec HT1000...
    By dirtyboy in forum Digitale projektorer
    Svar: 3
    Siste melding: 12-14-2002, 00:44

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg