Grønnskolling trenger hjelp:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grønnskolling trenger hjelp:)

Heisann.
    Jeg er helt ny ang. projektorer osv og har noen spørsmål jeg håper noen kan svare på!

1. Skal bestille takfeste til projektoren og lurer i denne sammenheng hvordan forholdet er mellom avstand til lerret og høyde under taket med tanke på hvilket takfeste jeg skal kjøpe?!

2. Er det best å bruke S-video kabel til bilde på projektoren?

På forhånd tusen takk for hjelp!
    Kommer helt sikkert flere spørsmål

Mvh
    Petter

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går inn på http://www.optomahometheater.com/con...ator_index.htm så er dette en avstandskalkulator for Optoma..Men det blir sånn ca for andre også..Høyden i taket behøver du ikke å tenke alt for mye på så sant projektoren din har key-stone funksjon..Standard takfester fra B-tech er et godt alternativ..Ellers er det mange gode DIY konstuksjoner ute og går..;o)
    S-video er ikke best, det er komponent som er det..
    Lykke til PRM..

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder takfeste, så har mange her inne kjøpt seg vegghøytaler feste fra Biltema, og brukt det til å henge opp PJ.
    Billig og enkelt og pent...

Du kan se noen bilder av festet her:
    http://avforum.no/forum/av-rom-konstruksjon-optimalisering/13191-spitfires-hjemmekino-oppdatert-igjen-28-2-06-a.html

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bing
    Hvis du går inn på http://www.optomahometheater.com/con...ator_index.htm så er dette en avstandskalkulator for Optoma..Men det blir sånn ca for andre også..Høyden i taket behøver du ikke å tenke alt for mye på så sant projektoren din har key-stone funksjon..Standard takfester fra B-tech er et godt alternativ..Ellers er det mange gode DIY konstuksjoner ute og går..;o)
    S-video er ikke best, det er komponent som er det..
    Lykke til PRM..
    Ingen av optoma sine themescene projektorer engang kan bruke samme avstandskalkulator, og sjansen for at en fra en annen produsent skal passe inn er vel forsvinnende liten
    Gå inn på projectorcentral.com og velg merke og type, så vil det vel stemme noenlunde.

Unngå så sant du kan å bruke key-stone! De fleste takstativ kan justeres i høyden, men hvis du har veldig høyt under taket så bør du finne et stativ med ekstra lengde på armen ned til projektoren.

Beste kabel å bruke er komponent eller dvi/hdmi (noen liker det ene framfor det andre, så du må nesten prøve selv hva du liker best, men forskjellen er i følge enkelte forsvinnende liten)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager om jeg spør veldig dumt nå, men håper dere har en "ingen spørsmål er for dumme" policy på forumet

1. Hva er key stone?

2. Hva er dvi/hdmi?

3. Jeg har en Infocus LP70, er det noe spesielt jeg burde gjøre med den eller vite om den?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Keystone brukes når pj står skjevt på lerretet, dvs når bildet blir en trapes. Dvi\hdmi er digital tilkobling for bilde. Det siste og etter manges mening det beste.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men hvordan ser denne digitale inngangen ut? Har er det en bred utgang hvor det står computer under? Og et sikkert enda dummere spørsmål er hvordan jeg feste projektoren til et takfeste? For meg ser det ut som de skruene som er under kun er til å holde det utvendige sammen? Er som sagt en Infocus LP70 projektor!
    Takk takk!

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en tråd om bilig takfeste som mange av oss bruker:
    http://avforum.no/forum/showthread.p...hlight=Biltema

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LP 70 blir vanskelig å takmontere. Den er beregnet for "på farten" kontor/møtebruk, og har ikke gjenger for takfeste på undersiden, eller mulighet for å snu bildet opp-ned.(-er jeg ganske sikker på.) Om jeg eide den, ville jeg rigget til kabler slik at den kobles til når den skal brukes, på et bord.

forøvrig har den ikke egenskaper som er allverden til filmbruk, 4:3-oppløsning, og ganske lav kontrast.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •