Dekker denne behovet mitt? BenQ PB6110

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dekker denne behovet mitt? BenQ PB6110

Heisann

Har bestilt en Benq pb6110 og jeg er ørlitt usikker etter å ha lest litt....

Jeg er ute etter noe som gir meg brukbart bilde til film, selv om jeg må se på dagen. Jeg har det i stua, og kan stenge ute direkte sollys, men ikke blende det av, altså, jeg kan ta ned persienner og markiser.

Jeg så for meg denne som en som kan gi meg brukbart bilde på dagtid, og noe bedre på kveldstid.

Noen som har noen erfaringer med denne?

Åja, jeg funderer på å få tak i grått lerret, virker som det er det beste for slike pj som dette, noen som mener noe annet?

Takk for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er helt grei den. Men om du kan få det ganske mørkt i rommet, uanett tid. Så tror jeg at jeg ville vurdert BenQ PE5120 som er kjempe god til film, og i en billig prisklasse!

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Velkommen til forumet.

Går ut i fra at du vet at dette er en 4:3 pj.

Film på dagtid krever at du kjøper blendingsgardiner slik at du får litt sortnivå, ellers blir det bare å glemme "mørke" filmer. Ville vel heller ha gått for 5120 hvis det er BenQ du skal ha, den er i 16:9 format og er laget for film-framvisning.

Når det gjelder lerret så vil grått gi det litt bedre sortnivå, usikker på om denne er å få i 4:3 format.

Fargene blir ikke riktig når du bruker 6110 på dagtid og i normal/eco-modus. Mere riktige blir de når du bruker'n i video-modus, men til gjengjeld blir lysstyrken antakelig for svak på dagtid.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk for tilbakemeldinger!

Iflg specs hos Deal, så støtter den 16:9, skulle den ikke gjøre det, så får de bare bytte den i PE'n

Takker

Kim

Edit: Jeg byner å bli redd for at du har rett når jeg ser på max oppløsning på den, det er 800X600 og PE'n har 800Xlitt mindre (altså WS) ...
    Sjekke litt mer på andre siter.

HW.no sine specs sier at den klarer 1280X1024, samt 16:9 ...

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, den viser 16:9 men da med en grå stripe over og under og dermed mister du mye oppløsning. 6110 er native 800x600 i 4:3 blir mindre i 16:9, 800x480. 6110 klarer å motta høyere oppløsning men skalerer dette ned til 800x600/480. Hvis du er avhengig av større lystyrke og samtidig høyere oppløsning er 6210 er alternativ (xga) men fremdeles i 4:3 format. Har forøverig selv hatt 6100, 6200, 5210 og nå 7800. På jobben har vi 2stk. 6210.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crap...Ber deal bytte ut med PE5120