Tips til projektor til loftsrommet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til projektor til loftsrommet

Jeg har kikket litt rundt i forumet og fått noen tips, men jeg vil gjerne høre spesifikt om utstyr som kan brukes i loftsrommet mitt. Skråtak gjør at lerretet ikke kan henge høyere enn ca. 55cm under toppen av taket. Den beste plassen til projektoren er ca. 3m fra lerretet, og med kortest mulig takfeste - så vi slipper å skalle... Lerretet er 173 cm bredt. Noen ide om hvilken projektor jeg bør/kan velge? Har kikket litt på pakken med RD-JT92 + takfeste hos Komplett - kan den brukes? Evt. noen bedre? Bruksområdet blir DVD, Xbox (med komponent?), evt. PC.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til denne prisen finner du ikke noe bedre enn LG projektoren! Kan sende deg testen av den hvis du sender en pm til meg med e-post adr. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar - pm er sendt!

Godt å høre at denne projektoren er brukbar, men klarer den jobben med å sende bildet ned på lerretet mitt? Og er det mye å hente ved å legge på noen kroner - ser at mange skryter av PT-AE700... Er det forresten forskjell på PT-AE700U og PT-AE700E siden det er såpass stor prisforskjell (kr. 2000,- hos Komplett)?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få opplyst hvor og når denne prosjektoren var testet.

Er denne bedre en Infocus 4805??

Har idag X1, og lurer på om det er en "oppgradering" å skifte til LG.

Frode.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mgrendal
    Takk for svar - pm er sendt!

Godt å høre at denne projektoren er brukbar, men klarer den jobben med å sende bildet ned på lerretet mitt? Og er det mye å hente ved å legge på noen kroner - ser at mange skryter av PT-AE700... Er det forresten forskjell på PT-AE700U og PT-AE700E siden det er såpass stor prisforskjell (kr. 2000,- hos Komplett)?
    Tror ikke det er forskjell på disse, men bare at komplett ikke har endret prisen begge steder. AE700 har nemlig gått ned minst kr 2000 i pris i løpet av den siste måneden. Jeg har sjekket spesifikasjonene, og de er identiske på begge !

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest og lest til øyet ble stort og vått - og det ser ut til at det blir en PT-AE700. Gjør jeg et dumt valg...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest og lest til øyet ble stort og vått - og det ser ut til at det blir en PT-AE700. Gjør jeg et dumt valg...?
    Nei ! Dette var en testvinner i fjor, og mange på forumet har denne. Dette var et godt kjøp til kr 15 000 og er et enda bedre kjøp til kr 10 000. Når det er sagt, så kommer det nye modeller snart (Z4, AE900, etc), som er enda bedre og som spesielt har bedre sortnivå. Om dette er noe du er villig til å vente på og å betale kr 5-10 000 ekstra for må du selv vurdere.

Men kjøper du en AE900 eller Z4 så kommer det en enda bedre prjektor i 2006 og en enda bedre i 2007 osv.... Å kjøpe AE700 som "inngangsbillett" til projektorverdenen til kr 10 000 er ikke noe dumt valg, spør du meg. DLP elskere vil selfølgelig være helt uenige ! :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    DLP elskere vil selfølgelig være helt uenige ! :wink:
    Det er en av tingene jeg tenker på... Finnes det DLP i samme prisklasse som ville være et bedre valg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en av tingene jeg tenker på... Finnes det DLP i samme prisklasse som ville være et bedre valg?
    Nå spør du vanskelig, og du spør sikkert feil person. Du bør først finne ut om du skal velge LCD eller DLP, og det står det mye om her på forumet. Veldig, veldig kort oppsummert:

LCD
    Mer oppløsning per krone (HD oppløsning til under kr 10 000), ofte mer stillegående (men DLP kommer seg), mer utstyr som lens shift etc, ofte bedre zoom (men ikke alltid), mer sprut i fargene (spesielt på animasjonsfilm) men noen mener at DLP har mer naturlige farger. Negative er screendoor og vertical banding og dårligere sortnivå enn DLP

DLP
    Bedre sortnivå/kontrast (ofte hovedargumentet), unngår screendoor og VB. Negative er regnbuer og ofte mindre plasseringsvennlig.

Det første du må finne ut er om du er sensitiv for regnbuer eller blir dårlig av å se på en DLP projektor. Hvis ikke, bør du seriøst vurdere en slik.

For å snu på flisen, finn ut hva som irriterer deg mest (støy, regnbuer, dårlig sortnivå, VB, screendoor, lite plasseringsvennlighet, etc). Deretter velger du den projektoren som du synes har best bilde og som har minst irriterende faktorer. Folk her på forumet irriterer seg over forskjellige ting, men ikke la deg påvirke for mye, ettersom jo mer du leser jo mer starter du å irritere deg over ting du ikke engang har opplevd ennå.

Lykke til ! :grin:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •