Nok en hva skal jeg velge tråd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nok en hva skal jeg velge tråd

Etter at pæra gikk på min 4805 igår, så vurderer jeg å fremskynde nytt projektorkjøp ( hadde uansett tenkt å kjøpe meg en HD projektor om ikke altfor lenge) Men nå er jeg litt i tvil om hva jeg skal gjøre.

1. kjøpe meg en 7700 som jeg sikler veldig på

2. kjøpe en AE-700 (som tross alt koster 7500 kr mindre) ha den frem til neste sommer, selge den for 4-5000 og heller kjøpe 7700 da, som den sikkert har synket litt mer i pris (og jeg har da fått igjen penger på skatten)

Er sort nivået på AE-700 veldig mye dårligere enn på 4805? og vil jeg oppleve at AE-700 er en bedre projektor enn 4805 og være fornøyd med denne frem til sommeren? eller vil jeg angre som en hund på at jeg ikke kjøpte 7700 med en gang?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonicen er endel bedre enn 4805, hvorvidt du vil angre er en annen sak. Jeg hadde kjøpt 700 pga prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er prisen jeg tenker endel på også, nå er sikkert 7700 ganske mye bedre enn AE700, men er det verdt 7500 kr mer pr i dag? hvor mye bedre er feks kontrast på 7700? Jeg har iallefall 95 % lyskontroll i rommet hvor jeg ser film, så akkurat nå heller det mest mot alternativ 2. Iallefall hvis AE700 er betydelig bedre enn 4805

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom en kun tar med i betraktningen "ytelse vs pris" er AE700 et bedre kjøp enn 7700. Javisst er 7700 bedre, men etter min mening ikke nesten dobbelt så god.

Sortnivået kan også påhjelpes noe med et grått lerret, evt et Hoya ND2-filter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg nesten det blir en AE700 nå, også bytter jeg den ut med en 7700 til sommeren, da har det vel antageligvis kommet ett par ennå bedre da, til prisen som 7700 har i dag ). Jeg har ett Grandview Elegant rammelerret i dag, og det har jeg ikke så lyst til å bytte ut, så da blir det nok antageligvis ett slikt filter, det bør vel hjelpe på gankse kraftig det? hvordan er sortnivået til AE700 med ett NDx2 filter sammenlignet med 4805 uten filter?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med filter tror jeg ikke panasonicen står noe særlig tilbake for 4805.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klipsch;)
    Med filter tror jeg ikke panasonicen står noe særlig tilbake for 4805.
    I testen i Lyd&Bilde i fjor fremgikk det at sortnivået på AE700 ikke stod tilbake for 4805 uten filter.

BenQ7700 har en god del bedre sortnivå enn AE700. Er du veldig opptatt av sortnivå må du være obs på at svakheten til AE700 er nettopp sortnivået. Det blir bedre med filter, men kun marginalt. Jeg har prøvd med NDx4 filter, men her mistet en for mye sprut i bildet. NDx2 er bestilt ! Jeg ville uansett ventet til Z4 og AE900 er på markedet, da disse skal ha merkbart bedre sortnivå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •