Panasonic AE700 er nå projektorvalget over alle.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 72
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic AE700 er nå projektorvalget over alle.

Ser at AE700 er priset til 10.000 nå.
    I mine øyner er dette rett og slett bare en killerpris som tar rotta på de over, OG de under.
    (Da tenker jeg i hovedsak på projektorer i <25.000,- markedet.
    Det koster framdeles å være konge med ekte kontrastverdier på mange tusen.)

Hvis noen vurderer projektorer som Infocus SP4805 eller BenQ PE7700 så tar AE700 rotta på begge to.
    Hvorfor betale 9.000,- for en SP4805, når man får en HD-projektor for en tusenlapp mer.
    Hvorfor betale 70% mer for en BenQ7700 når bildet mellom AE700 og BenQ7700 ikke er så stor forskjell.

Synes Panasonic her har gjort seg til en killer både på oversiden og undersiden i segmentet.
    Det blir for høyt opp til neste projektor i HD-klassen, og nærmest tull å spare noen "få" kroner og havne på en SD-projektor i undersegmentet.
    At AE700 i tillegg er meget stille, sinnsykt plasseringsvenlig og liten av størrelse er jo bare med på å trekk opp det også.

Etter min mening er Panasonic AE700 projektoren man bør kjøpe hvis man i det hele tatt vurderer prissjiktet fra 7.000,- til 20.000,-
    Man får simpelthen så mye bildet for kronene på dagens AE700 at både projektorene over og under i pris bør foreta kraftige reduksjoner får balansen i markedet tilbake.

Stå på Panasonic, dette liker vi.

(Og just for the sake of it, jeg er BenQ 7700 eier, og dermed ikke noe selvgitt Panasonic-fanboy.)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint innspill, spessielt siden du er en BenQ 7700 eier. Respekt!

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne ikke vært enig mer i argumentene dine! Kjøp Panasonic 700 hvis du er på pj jakt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne kanskje vært enig om billigst mulig PJ er målet. Men for meg (og mange andre) er det bildekvalitet som gjelder, og da er det faktisk mange andre som er bedre (også PE7700). :wink:

Det hjelper lite om den koster helt ned i en krone, bildet blir ikke bedre av den grunn.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde akkurat min AE 500 inne til reperasjon. De måtte bytte prismeenheten og reprasjonen kostet 12900.-!!! Heldigvis gikk dette på garantien, heldigvis.. (hadde aldri betalt det....!!). Og da tenkte jeg, hvorfor kan de ikke gi meg en ny AE 700 isteden, det blir jo mye billigere for Panasonic.....(og mye hyggeligere for meg).

Skjønner ingen ting jeg..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nesten helt enig med deg Tor, men 7700 serverer endel bedre bilde enn AE700, men ser man ytelse pr krone, er den selvsagt ikke i nærheten. AE700 er den projektoren på markedet idag som gir mest for pengene, kanskje sammen med 5120.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett AE700 live, men hvis jeg skulle kjøpe projektor i dag er det relativt sannsynlig at valget hadde falt på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fint

Jeg synes det er fint at det kommer sånne fornuftige innlegg.Dette støtter opp om oss som ikke har muligheten til det lille XTRA som enkelte mener er viktig.Kult at vi kan få bra greier for overkommelige priser.Hilsen 700 fan :grin:

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Kunne kanskje vært enig om billigst mulig PJ er målet. Men for meg (og mange andre) er det bildekvalitet som gjelder, og da er det faktisk mange andre som er bedre (også PE7700). :wink:

Det hjelper lite om den koster helt ned i en krone, bildet blir ikke bedre av den grunn.
    Kanskje for mye forlangt at en som først bygger hjemmkino-"bunker", og deretter huset skal skjønne at svært mange faktisk må ta hensyn til forholdet mellom ytelse og pris?

Right on, Gorm! I mitt neste liv skal jeg gjøre det samme!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I testblader, bla DVD&Hjemmekino og Lyd & Bilde, blir jo karakteren gitt etter ytelse mot pris. Og siden de fleste av oss faktisk har begrensninger på hvor mye en kan investere, så er denne A700-prisen 19/20. Hadde den kostet det da den kom ut hadde nok det blitt karakteren......;-)

Jeg jakter også på bedre lyd og bildeopplevelser, men når er først er kommet til et visst punkt, begynner det å koste flesk for relativt små hopp oppover på kvalitetsstigen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Kanskje for mye forlangt at en som først bygger hjemmkino-"bunker", og deretter huset skal skjønne at svært mange faktisk må ta hensyn til forholdet mellom ytelse og pris?

Right on, Gorm! I mitt neste liv skal jeg gjøre det samme!
    Jeg har ingen problemer med at AE700 er et veldig godt kjøp, men overskriften på denne tråden er; "Panasonic AE700 er nå projektorvalget over alle". Dette er jeg bare ikke enig i. Hadde det stått; "Panasonic AE700 er den projektoren som gir mest for pengene akkurat nå", ville jeg ikke kommentert det.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg har ingen problemer med at AE700 er et veldig godt kjøp, men overskriften på denne tråden er; "Panasonic AE700 er nå projektorvalget over alle". Dette er jeg bare ikke enig i. Hadde det stått; "Panasonic AE700 er den projektoren som gir mest for pengene akkurat nå", ville jeg ikke kommentert det.
    Med all respekt forøvrig Gorm... I likhet med deg har jeg i mange år prioritert hjemmekino på en måte som både er uoppnåelig og uforståelig for de fleste jeg kjenner. Jeg har dessuten alltid hatt en drøm om å gjøre det du har gjort: nemlig å bygge "resten av huset" rundt hjemmekinoen. Pga mange andre dyre interesser og forpliktelser, har jeg etterhvert lært meg betydningen av sammenhengen mellom pris og ytelse. Mens jeg for 10 år siden betalte over 40 lapper for en prosessor uten å blunke, synes jeg det idag er på grensen å betale 10 for en ny prosjektor. I motsetning til å gjøre mye av èn ting, har jeg valgt å heller gjøre litt mindre av flere ting.

I motsetning til deg tolket jeg ikke overskriften på Tor R sitt utmerkede innlegg som at "AE 700 nå er teknisk sett bedre enn AMO MkIII". Særlig ikke etter at jeg leste den gode begrunnelsen i selve innlegget. Etter mitt syn oppsumerer han på en grei måte hvorfor han mener AE700 til 9995kr er det beste prosjektorkjøpet akkurat nå - pris/ytelse tatt i betraktning. Jeg er helt enig, og syntes din tilnærming ble litt unyansert.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...joda. Skal være enig om topicnavnet er rimelig VG-overskrift.
    Slike overskrifter finner jo vi i AV-bladene også for den saks skyld.
    Mener at første avsnittet av innlegget mitt skisserer opp hvor i projektor/pris -segmentet jeg forholder meg.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Hehe...joda. Skal være enig om topicnavnet er rimelig VG-overskrift.
    Slike overskrifter finner jo vi i AV-bladene også for den saks skyld.
    Mener at første avsnittet av innlegget mitt skisserer opp hvor i projektor/pris -segmentet jeg forholder meg.

...og siden jeg lever etter prinsippet om å "put my money where my mouth is", kan jeg opplyse at jeg etter lengre tids studier (dvs gjerdesitting) og velvillig utlån fra arbeidsgiver, idag bestilte en AE700 på AV-Shop. Så får vi se da hvordan det påvirker eiergleden utover høsten å lese om hvor banebrytende AE 900 og Z4 er ift tidligere modeller...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og siden jeg lever etter prinsippet om å "put my money where my mouth is", kan jeg opplyse at jeg etter lengre tids studier (dvs gjerdesitting) og velvillig utlån fra arbeidsgiver, idag bestilte en AE700 på AV-Shop. Så får vi se da hvordan det påvirker eiergleden utover høsten å lese om hvor banebrytende AE 900 og Z4 er ift tidligere modeller...
    Hehe, sånn vil det nok desverre alltid være. Det koster å alltid ha det nyeste på markedet, og ikke sikkert at det blir såå mye opplevd forskjell heller. Mange kan med hell tweake mye mer ut av PJ (og annet utstyr) de allerede har, enn å bytte til den nyeste modellen hele tiden.........

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, sånn vil det nok desverre alltid være. Det koster å alltid holde seg med det nyeste utstyret hele tiden.

Dessuten er det min mening at mange har et stort potensiale på å "tweake" litt på det de allerede har, fremfor å hele tiden kjøpe det nyeste....;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På projektorsiden gjelder de samme regler som for høyttalere, forsterkere, DVD spillere, etc nemlig at man betaler vanvittig mye for den siste 10% kvalitetsforbedring. Jeg har selv AE700 og synes at man får utrolig mye for pengene, og at forskjellene opp til projektorer til kr 50 000 ikke er så store. Men man skal ikke påstå at forskjellene er mikroskopiske, for det er de ikke. har man en spesiell interesse for hjemmekino (som Gorm) så er forskjellene ENORME.

Alt er prioriteringer, og jeg selv ville heller lagt kr 40 000 på bordet for Optoma H79 / Action Model MK3 enn å invistere kr 40 000 i et par Dali Helicon. Men her er sikkert mange uenige. Jeg synes det er enklere å se forskjeller på bilde enn å høre merkbare forskjeller på lyd når en kommer opp i denne prisklassen. Det som taler imot å betale kr 40 000 for en projektor er at om 1-2 år så kan man kjøpe en budsjettprojektor til kr 15 000 med samme bildekvalitet som man betaler kr 40 000 for idag.

Men jeg er enig med Gorm, AE700 er ikke projektoren over alle projektorer. Det blir det samme som å si at Audio Pro Black Diamond V2 er høyttaleren over alle høyttalere :grin: .

Hadde jeg vunnet i lotto, så hadde ikke AE700 blitt stående lenge på hylla. Da hadde Gorm fått betalt reise til Bergen + smusstillegg og et par hundre K å leke seg med i min hjemmekino :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pære på min 4805 gikk her om dagen, og istedet for å kjøpe ny pære så kjøpte jeg en ny proj. det ble AE700. Kanskje ikke det mest fornuftige, men jeg hadde uansett planer om å kjøpe en HD proj. så da gjorde jeg det nå. regner med at den blir byttet ut i en 7700 til sommeren.

Første inntrykket mitt var: Søren denne er jo ikke noe særlig bedre enn 4805?? masse vb (som plager meg betydelig mer enn regnbuer) og relativt dårlig kontrast. Men så begynte jeg å tweake litt, gikk in på service menyen og justerte flicker, da forsvant veldig mye av vb, justerte litt brightness og kontrast osv osv. Nå begynner det å ligne noe, da selvfølgelig spesielt på HD materiale

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, AE700 er ikke mye bedre enn 4805 på mange områder, men korrekt kalibrert etter DVE er den på høyde med 4805 hva angår kontrast. I tillegg er den MYE mer stillegående, mer plasseringsvennlig og har HD oppløsning. Etter mitt syn blir den ta totalt sett en god del bedre enn 4805.

Men er det bare sortnivå som betyr noe, så bør en vurdere andre projektorer :grin:

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F

Hadde jeg vunnet i lotto, så hadde ikke AE700 blitt stående lenge på hylla. Da hadde Gorm fått betalt reise til Bergen + smusstillegg og et par hundre K å leke seg med i min hjemmekino :grin:
    Hadde jeg vunnet i lotto skulle han da i det minste fått et skikkelig konsulenthonorar i tillegg for å hjelpe meg med å designe en hjemmkino med et hus oppå ;-)

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •