Panasonic AE700 er nå projektorvalget over alle. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 72 av 72
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Alt må selvsagt sees i forhold til pris, og for under kr 10 000 så er AE700 et kupp. Litt av mitt poeng er at selv om bilde er viktigst, så er det også andre ting som spiller inn når en skal velge, spesielt dersom en ikke har et dedikert hjemmekinorom. Jeg var veldig lysten på HS50, men den kastet for stort bilde på kort avstand (til mitt lerret) samt at den var for dyp for min hylle. Når det gjelder CRT har jeg ikke turt å teste slike i frykt for alltid å bli skuffet senere. I tillegg vil det aldri bli aktuelt å henge en slik koloss i kjellerstuen. Men jeg misunner de som har plass og får lov. :grin:

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Dersom design kun skulle blitt en faktor ved lik ytelse, ville vel alle ha en CRT projektor i taket, men slik er det jo ikke :wink:
    Sørgelig men sant. Hvis det ikke hadde vært for WAF og stuer med skråtak, hadde jeg fortsatt kost meg med min gode gamle Sony CRT-projektor ;-)

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Af 700

Jeg er veldig fornøyd med min 700 men som relativt ny med proj har jeg ikke så mange referanser , men jeg var på color festival tur til Danmark forige uke og skulle slå i hell noen timer med "kino", men fytti katta for dårlig bildekvalitet, bilde ble kjørt på en Sony projektor ,men bilde var så dårlig at jeg ikke orket se ferdig mr & and ms Smith. Da ville jeg hjem til min 700.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PT 500 kontra PT700. PT 900??

Ser at det skrytes veldig av PT700. Selv har jeg PT500. Måtte ha denne med en gang den kom, i stedet for å vente litt. (700 kom jo litt seinere og var hakket vassere). Men vet ikke om det egentlig er så mye forskjell på bildet på 500 og 700...?
    Hva med 900, vet noen om det kommer en med denne betegnelsen, og event. når?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perhk
    Ser at det skrytes veldig av PT700. Selv har jeg PT500. Måtte ha denne med en gang den kom, i stedet for å vente litt. (700 kom jo litt seinere og var hakket vassere). Men vet ikke om det egentlig er så mye forskjell på bildet på 500 og 700...?
    Hva med 900, vet noen om det kommer en med denne betegnelsen, og event. når?
    Søk og du blir klokere....;-)

http://avforum.no/forum/digitale-projektorer/23454-offisiell-tr-panasonic-pt-ae900.html

Newcomer Dr. Brain sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Valget ble allikevel enkelt.

Jeg er vel en av de ferskeste i gamet her, og ikke kompetent til å svare på tekniske spissfindigheter og andre duppeditter.

Jeg har nå, på bakgrunn av dette forum, gått til innkjøp av en Panasonic AE700. Regner med at jeg blir veldig fornøyd, når jeg først handler i denne prisklassen.

Jeg skal, når alt er kommet på plass, skrive inn ett lite innlegg om førsteinntrykket av denne "mye" omtalte projektor. Har en kjellerstue på 3,4 x 6m til rådighet.

Kan hende jeg tyr til dette forum for hjelp i denne sammenheng.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. Brain
    Jeg er vel en av de ferskeste i gamet her, og ikke kompetent til å svare på tekniske spissfindigheter og andre duppeditter.

Jeg har nå, på bakgrunn av dette forum, gått til innkjøp av en Panasonic AE700. Regner med at jeg blir veldig fornøyd, når jeg først handler i denne prisklassen.

Jeg skal, når alt er kommet på plass, skrive inn ett lite innlegg om førsteinntrykket av denne "mye" omtalte projektor. Har en kjellerstue på 3,4 x 6m til rådighet.

Kan hende jeg tyr til dette forum for hjelp i denne sammenheng.
    DVE kalibrerings-DVD kan anbefales på det sterkeste for å få optimalt bilde. I tillegg bør du enten bruke komponent eller HDMI for å få det beste bildet. S-video bør unngås og kompositt er nesten tabu ;-)

Lykke til med et godt valg :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt meg en Panasonic PT-AE700 som jeg skal hente på posten i dag. Og regner med jeg blir fornøyd. Har fått en demonstrasjon av en bekjent, så jeg vet vel sånn ca. hvordan den er. Men det jeg lurer på er:
    Siden jeg har en enkel DVD-spiller fra Sony som er det ikke kompositt eller HDMI ut på, blir det da helt greit bilde med S-video?
    Bare sånn til jeg får oppgradert spilleren min... Eller er det andre løsninger som går an? Adaptere av noe slag, kanskje? Men en kjede blir vel aldri sterkere enn det svakeste ledd...

Noen gode råd?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tonern
    Jeg har bestilt meg en Panasonic PT-AE700 som jeg skal hente på posten i dag. Og regner med jeg blir fornøyd. Har fått en demonstrasjon av en bekjent, så jeg vet vel sånn ca. hvordan den er. Men det jeg lurer på er:
    Siden jeg har en enkel DVD-spiller fra Sony som er det ikke kompositt eller HDMI ut på, blir det da helt greit bilde med S-video?
    Bare sånn til jeg får oppgradert spilleren min... Eller er det andre løsninger som går an? Adaptere av noe slag, kanskje? Men en kjede blir vel aldri sterkere enn det svakeste ledd...

Noen gode råd?
    Styr unna kompositt !! Du får bruke S-video inntil videre, men det er en vesentlig forbedring i bildet ved å bruke komponent (progr scan) eller HDMI. Jeg ville ikke kjøpt meg en dyr S-video kabel nå. Da hadde jeg heller kjøpt en DVD spiller med komponent og HDMI. Disse kan en få helt ned i kr 1500, og der kvaliteten er bra (les tester i DVD&HJK, samt info her på forumet).

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått min ae700 nå å er veldig fornøyd med bilde og vifte astøyen, men ser det er noen vertikale striper på bilde noe som irriterer meg litt... er komponent eller hdmi best på denne pjèn?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne da:
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311997&cks=PRL
    lg92 med takfeste til 7000. Her har du nok til en samsung hdmi sak og et budsjettlerret og sluttsummen blir ikke langt over 10000.

Hvis projektoren skal benyttes til film av vanlig oppløsning (dvd) og sitteavstanden er forstandig vil det overnevnte oppsettet gi en like god filmopplevelse som du vil få med p700.

Skal du derimot ha en xbox360 og du har planer om å benytte den økte oppløsningen eller du har et vrient rom eller du lider av regnbuer eller ...

Da er kanskje p700 det beste projektor valget. I alle tilfeller rundt 10000 kr.

Jeg har selv en 480P dlp projektor (mt200) så jeg kan på ingen måte pårope meg å være objektiv. Jeg liker dlp mye bedre enn jeg liker lcd.

Det finnes ikke en riktig projektor for alle!

Finn den du liker best innenfor ditt budsjett og kjøp den.

Oddbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøpe meg prosjektor nå og valget står mellom disse (lg92 og ae700)

Prosjektoren skal kun brukes til film og vil bli få signal fra HTPC. Men hva kommer til å gi det beste bildet? Vil oppløsningen til ae700 gi mye, kontra LG når det mates med HTPC signal? og lcd vs dlp..?

ellers..
    goo systems lerret, ikke plaget av regnbuer, god lyskonroll, er ikke avhengig av lens shift (men det hadde jo vært kjekt)

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •