Panasonic AE700 er nå projektorvalget over alle. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 72
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    VB er vel forkortelsen for Vertical Banding, som vel kan forklares som et mer eller mindre forstyrrende vertikat stripemønster av lysere og mørker stripefelt som kan sees med forskjellig tydelighet på enkelte LCD projektor og med enkelte lyse og mørke bilde kombinasjoner.

Mange delte meninger om årsaken ligger innebyggd i LCD panelene selv, eller om man med det elekroniske oppsettet som projektoren styrer disse panelene kan justere de elektoniske styre spenningene osv så man kan påvirke projektoren til å vise/ikke vise disse VB stipene så tydelig.

At mye av problem stillingen ligger i det elektroniske domene, kan man få ganske tydelig inntrykk av ettersom mange mener at dersom man ikke kun benytter stand by mellom hvær gang man benytter projektoren, men slukker helt for stømmen inn til pojektoren, minimeres tydeligheten til VB problemet.

Mistenker også enkelte optiske interferens mønstere pga prismer, tykkelse på paneler kombinert med polarisering osv kan frembringe forskjellige interferens mønstere som kan opfattes som VB, har i enkelte sammenhenger til og med sett VB lignende mønstere i forskjellige scalerings sammenhenger av kildemateriale på SVGA LCD paneler, som normalt ikke er plaget av VB og sett High Gain Lerret med vertikal stripe struktur, som ved "riktig" pixcel struktur kan få et stripemønster så får litt intrykk av at VB kan ha mange forskjellige årsaker når det kommer til stykket.;-)

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Tror ikke det tar lang tid før AE900 koster omkring 15 000. Det tok bare noen måneder med AE700. Tror heller ikke at AE700 kommer til å synke så mye mer. Den kommer neppe til å synke til 5-6000, tror jeg. Ligger den stabilt på 10 000, så ville jeg betalt kr 5000 mer for AE900 for bedre kontrast. :grin:
    Hvis jeg først hadde hatt ca 15000kr til projektor, ville jeg mye heller ha kjøpt Benq 7700 til litt over 17000kr allerede nå fremfor å vente på en AE900 som kommer i oktober, og har litt bedre sortnivå og muligens litt mindre vb enn 700. Jeg er fortsatt enig i at 700 til 9995 er det beste kjøpet ift pris/ytelse akkurat nå. I klassen 15-20000kr mener jeg at 7700 er det definitvt beste kjøpet.

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt meg panasonic ae700 nå gleder meg til å se hvordan den fungerer i forhold til min gamle optoma h30...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Men hvorfor bytter du så "marginalt"?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Får i hvertfall mye mindre screendoor med AE700.....;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs hvordan man ser på det, Anfield. Antall "nettinglinjer" eller avstanden mellom hvert speil/piksel.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs hvordan man ser på det, Anfield. Antall "nettinglinjer" eller avstanden mellom hvert speil/piksel.
    Men opplevelsen er den samme. Selv om det kalles SD på LCD-PJer og "speilavstand" på DLP. Synes forøvrig at lavoppløste DLPer (da i dette tilfellet H30) er like plagsomt mtp speilavstand som dårlige LCD-PJer er med SD.

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bytter rett å slett for å få en pj med mindre viftestøy, noe bedre bilde kvalitet og hdmi kabel som jeg kan stifte opp isteden for den store komponent kabelen..

Newcomer Henke sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva beste HDMI spiller til AE700 nå er? Ca.3000
    Tenkte først på Denon1920 den har jo fått gode reviews på AVSforum.com!

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henke
    Noen som vet hva beste HDMI spiller til AE700 nå er? Ca.3000
    Tenkte først på Denon1920 den har jo fått gode reviews på AVSforum.com!
    Ta også en titt på årets EISA-vinner: Panasonic S97. Du får den for litt over 3600. Du finner sikkert også mye nyttig info om dette under "pris og produktjakt".

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som gidder å poste noen screenshots fra en AE700?
    Alt fra very closeups til oversiktsbilde hadde vært interessant.
    Helst med litt avslørende bilder. Lyse og med store flater med samme farge...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daffy
    Noen som gidder å poste noen screenshots fra en AE700?
    Alt fra very closeups til oversiktsbilde hadde vært interessant.
    Helst med litt avslørende bilder. Lyse og med store flater med samme farge...
    Hva med å søke på minhjemmekino ? Du kan også gå inn på AVNytt under AE700. Under vil det komme opp aktuelle hjemmekinoer som har denne projektoren. :grin:

Newcomer Henke sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Ta også en titt på årets EISA-vinner: Panasonic S97. Du får den for litt over 3600. Du finner sikkert også mye nyttig info om dette under "pris og produktjakt".
    Har sett på den og, men det eneste som taler for S97 er vel bittelitt mindre Macroblocking. 1920 er noen 100 lapper billigere, mye bedre på stereo og bedre design(kommer i sort som jeg vil ha og ser ikke fullstendig plastic-fantastic ut som S97) Bildekvaliteten er visst omtrent det samme, synes at 1920 ser ut som det beste kjøpet av de to! Noen som vet om HFK har fått den på lager?

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henke
    1920 er noen 100 lapper billigere, mye bedre på stereo og bedre design(kommer i sort som jeg vil ha og ser ikke fullstendig plastic-fantastic ut som S97)
    I følge testen av S97 i DVD&HK, "fulgte den 3910 til døra" (!) på lyd. Det kan nok derfor være diskutabelt om den kan være dårligere på lyd enn en Denon-spiller som koster ca 1/3-del av 3910.

Er du i tvil, er det best om du får teste dem side ved side i et ellers likt oppsett. Først da kan du bestemme hva som passer best for deg. Det er kun hvis du synes at ytelsene er likeverdige jeg anbefaler at du vektlegger utseendet.

Edit: anbefaler som sagt å ta dette videre under annen tråd på forumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    I følge testen av S97 i DVD&HK, "fulgte den 3910 til døra" (!) på lyd. Det kan nok derfor være diskutabelt om den kan være dårligere på lyd enn en Denon-spiller som koster ca 1/3-del av 3910.

Er du i tvil, er det best om du får teste dem side ved side i et ellers likt oppsett. Først da kan du bestemme hva som passer best for deg. Det er kun hvis du synes at ytelsene er likeverdige jeg anbefaler at du vektlegger utseendet.
    Nåja, det er ikke alle som er enige her. Riktignok har ikke utseende på en DVD spiller så mye å si som andre produkter (høyttalere, etc), men for mange er design og utseende en viktig faktor. Dersom design kun skulle blitt en faktor ved lik ytelse, ville vel alle ha en CRT projektor i taket, men slik er det jo ikke :wink:

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile ae700-7700

Vi var 5 stk som testet ae700 mot benq 7700 på et 120" lerret og enstemmig dom var at benq knuser panasonic hvis vi ser bort ifra pris

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Vi var 5 stk som testet ae700 mot benq 7700 på et 120" lerret og enstemmig dom var at benq knuser panasonic hvis vi ser bort ifra pris
    Hvis ikke BenQ hadde vært bedre enn AE700 på bilde, så hadde BenQ hatt et problem. AE700 er nemlig bedre enn BenQ7700 på alle andre ting: lens shift, viftestøy, zoom, generell plasseringsvennlighet, størrelse.

Og ja, har du ikke problemer med regnbuer og bryr deg om plasseringsvennlighet etc, så er 7700 "MYE" bedre enn AE700.

Newcomer nepse sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra innlegg!

Nå har jeg hatt Benq pb 6100 i litt over et år, lurer på å selge den, og oppgradere litt. Derfor lurer jeg på hvor stor forskjell det er på bildekvaliteten mellom disse to.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Hvis ikke BenQ hadde vært bedre enn AE700 på bilde, så hadde BenQ hatt et problem. AE700 er nemlig bedre enn BenQ7700 på alle andre ting: lens shift, viftestøy, zoom, generell plasseringsvennlighet, størrelse.

Og ja, har du ikke problemer med regnbuer og bryr deg om plasseringsvennlighet etc, så er 7700 "MYE" bedre enn AE700.
    Det var en serdeles interessant logisk resonering.. Trekker man dette litt videre og setter bildekvalitet i hjemmekino sammenheng høyest og ikke ser på pris, brukervennlighet osv, ser det fort litt stygt ut for dagens digitale pixcel og lampebaserte projektorer generellt og nye 9" CRT projektorer er vel snart på vei inn i markedet igjen. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til prisen så får du en konge projektor hvis du kjøper ae700. Klart 7700 er litt bedre på sornivået, men den koster 7000k mer også. Så man kan jo egentlig ikke sammenligne disse to pj'ene. Da kan man likså godt sette det nye flaggskipet til benq (8720 eller hva den nå enn heter) opp mot ae700. Mitt valg ville falt på action modell one mk3 hvis jeg hadde hatt råd til det, disse pj,ene kan man oppgradere istede for å kjøpe ny.

Uansett, 700'en har bra bilde med fine og naturlige farger og ett sortnivå som man kan leve med, ett røverkjøp til under 10k!

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •