Sanyo,Panasonic eller Optoma? er nybegynner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sanyo,Panasonic eller Optoma? er nybegynner

Heisann.Er temmelig ny på projektorsiden, og har den siste tiden lest mye om de forskjellige modeller og typer.
    Akkurat nå står valget mellom følgende:

Sanyo PLV- Z3 (LCD) (eventuelt vente på pris på den kommende Z4?)

Panasonic PT -AE700 (LCD)

eller Optoma H30A (DLP)

Har lest veldig mye bra om Sanyo sin, men også om Panasonicen. Mange har sagt til meg at eg for all del IKKE bør kjøpe Lcd, men de blir jo testet med glimrende bilder og alt..selv er jeg svært følsom for regnbueeffekten, så vet ikke om jeg tør satse på Dlp. Har dere noen råd å gi meg, kommer til å bruke mellom 9-11000.
    Takk på forhånd for eventuelle svar

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Heisann.Er temmelig ny på projektorsiden, og har den siste tiden lest mye om de forskjellige modeller og typer.
    Akkurat nå står valget mellom følgende:

Sanyo PLV- Z3 (LCD) (eventuelt vente på pris på den kommende Z4?)

Panasonic PT -AE700 (LCD)

eller Optoma H30A (DLP)

Har lest veldig mye bra om Sanyo sin, men også om Panasonicen. Mange har sagt til meg at eg for all del IKKE bør kjøpe Lcd, men de blir jo testet med glimrende bilder og alt..selv er jeg svært følsom for regnbueeffekten, så vet ikke om jeg tør satse på Dlp. Har dere noen råd å gi meg, kommer til å bruke mellom 9-11000.
    Takk på forhånd for eventuelle svar
    Den rimeligste er Panasonicen, og til den prisen den går for nå (9990,-) så er den såpass mye billigere enn de andre at jeg holder den som det beste kjøpet p.t.

Her også sett H30A, og dersom du er sensitiv for regnbuer, så ser du de greit på denne. Samtidig er det (pga lav oppløsning) like mye rutemønster på denne som LCD-PJer.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes også du bør ta med Benq PE7800 i vurderingen din her

http://www.nettdata.no/catalog/produ...oducts_id=1082

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min klare anbefaling er å vente en mnd eller to og se det ann. Prisene kan komme til å synke litt etter at de nye LCD projektorene kommer på markedet.. Og hvem vet, kanskje blir de nye projektorene så agressivt priset at det også kan bli aktuellt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en H30-A, og kan ikke si jeg er plaget med regnbuer i det hele tatt..Men så er det jo bare et fåtall som ser dette da..Jeg er i alle fall godt fornøyd med pj min..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør vurdere både LCD og DLP, helst test selv. Elkjøp er jo glimrende her ettersom du kan bruke returretten hvis du ikke er fornøyd.Men som tidligere kommentert så kommer det mange nye modeller nå i september og utover. Prisene blir sikkert klar om noen uker. Jeg er strålende fornøyd med min Sanyo Z2, og regner med neste oppgradering blir LCD også, grunnet at jeg er følsom for regnbuer. Men utelukker ikke DLP nå ettersom det har skjedd forbedringer her også siste året når det gjelder regnbueeffekten.

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Min klare anbefaling er å vente en mnd eller to og se det ann. Prisene kan komme til å synke litt etter at de nye LCD projektorene kommer på markedet.. Og hvem vet, kanskje blir de nye projektorene så agressivt priset at det også kan bli aktuellt?

Ja eg tror eg skal gjøre det, og eventuelt se hvordan prisene faller eller hvordan de nye blir priset. Har senest idag hatt en presentasjon på Infocus ScreenPlay 5700 til ca 20 000, men ser regnbuen der og..irriterende og, da tror jeg uansett eg utelukker en dlp projektor. Men takk for råd og tilbakespill

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en følelse av at Panasonic har foretatt det meste av sin prisjustering nå, før lansering av PT-AE900. En pris under 10k er jo strålende. Regner med at den nye sikkert vil ligge på rundt 16-17k ihvertfall. Med Sanyo sin muligvis littegranne dyrere??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •