Ny prosjektør

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Ny prosjektør

Skal nå kjøpe min første prosjektør og er litt i tvil nå :/
    Har vært å sett på hifi kjedens infocus SP4805 og synes faktisk bilde var ganske bra så ikke så stor forskell som skulle forsvare prisen mellom den og f.eks Benq PE7700(kanskje er jeg halv blind men )

Men nå så jeg akkurat Pannasonic PT-AE700E koster "bare" 10k.. Har ikke fådt sett denne i aksjon men ...

Det jeg lurer på gjør jeg egentlig ikke et godt kjøp når jeg er fornøyd med SP`n og nå som det også følger med lerret og kabel til 12k , er vel ikke noe som kan matche det eller ?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer helt ann på lerretet og kabelen det. Jeg synes panasonic700 gir bedre bilde enn 4805, men det er bare meg. Kan ha noe med signalkilde, men mener 700 har en bedre "scaler" innebygd enn 4805

Synes du bildet var bra med 4805 og får en bra pakkepris er det sikkert et godt kjøp for deg. Det er det som er viktig!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nå ventet til de nye projektorene kommer snart. Benq 7700 vil nok dette endel i pris snart, panna 700 tror jeg vil holde seg rundt 9-10k før den blir avløst av 900'en.

Men 10k for en 700 er jo sinnsykt bra, MYE projektor for pengene, bra og naturlig bilde på den, til og med crt eierene i gjengen ble imponert av 700'en.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink kvakk

Heter foresten prosjektor... jeg har sett begge i aksjon, syntes att de gir ett godt bilde begge to.. hva du syntes er best må du selv bestemme..jeg selv holder enn knapp på panasonic sin. Du blir ikke lurt eller missfornøyd med noen av de uansett valg..

Hvor stort er rommet ditt ? Har lest en del om att sp krever en veldig fastlåst avstand på feks 90 " bilde. Sjekk ut sidene her på forumet vedr dette.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektor er riktig staving. Mye mulig prosjektor er et "lovlig" ord også, men projektor er i alle fall ikke feil.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tusen takk for svar
    får vel melde meg på et lite norsk kurs i tillieg til VK1

Meningen var å kjøpe til helgen så ble jo ikke totalt frarådet fra dette og tror nok det blir Infocus på meg,

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Projektor er riktig staving. Mye mulig prosjektor er et "lovlig" ord også, men projektor er i alle fall ikke feil.
    glis..... har sjekket litt på nettet om dette.Virker som begge er godkjente, men de lærde strides om det heter staving eller stavning

www.presentations-data.no/prosjektor.htm eksempel

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til med infocusen. Hvorfor bruke så mye penger på en så "gammel" projektor, har jo ikke hd oppløsning engang. Infocus er overpriset så det holder.

Newcomer tommi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EyeS
    Har vært å sett på hifi kjedens infocus SP4805 og synes faktisk bilde var ganske bra så ikke så stor forskell som skulle forsvare prisen mellom den og f.eks Benq PE7700(kanskje er jeg halv blind men )

Men nå så jeg akkurat Pannasonic PT-AE700E koster "bare" 10k.. Har ikke fådt sett denne i aksjon men ...

Det jeg lurer på gjør jeg egentlig ikke et godt kjøp når jeg er fornøyd med SP`n og nå som det også følger med lerret og kabel til 12k , er vel ikke noe som kan matche det eller ?

Optoma H56. Den har jeg og den er rå. Stille og meget godt bilde. Nesten den eneste og som kan stå laaangt unna lerrettet uten at bilde blir for stort. Har den 4,5 meter- 5 meter fra lerrettet og kjører 180 bilde. Nyyyydelig oppløsning og godt bilde med fin sorttone. Løp og kjøp.

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Lykke til med infocusen. Hvorfor bruke så mye penger på en så "gammel" projektor, har jo ikke hd oppløsning engang. Infocus er overpriset så det holder.
    Overpriset ? Selveom 4805en er eldre enn AE700en er den forsatt bedre på noen områder enn AE700en. Oppløsning er ikke alt og ikke alle har behov for native 720 støtte.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optoma ville jeg gått for..De har helt råe bilder, og det er ikke for ingenting at de stort sett stikker av med budsjettreferansene..Stillegående er de også, i alle fall i forhold til Infocus..Har selv H-30A og er kjempefornøyd..
    Lykke til med valget..

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellene på projektorene kommer etter min mening bedre frem ved daglig bruk, når man har sett noen filmer, og har justert og kalibrert og blitt mer klar over plasserings vennlighet, støynivå, sortnivå, tilkobblings muligheter, regnbue effekt osv.

Anbefaler at du bruker litt tid og får demonstrasjon av de projektorene i den prisklassen du hadde tenkt deg, PT.AE700 med 1280x720 er ikke noe must, men er etter min mening absolutt å anbefale i forhold til 4805 sin Native 854x480 oppløsning. Plasserings vennligheten med tanke på stort zoom område og lensshift er også praktiske detaljer som gjør panasonic projektoren litt lettere å få et greit oppsett for for en nybegynner i forhold til infocus 4805.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deepc0re
    Overpriset ? Selveom 4805en er eldre enn AE700en er den forsatt bedre på noen områder enn AE700en. Oppløsning er ikke alt og ikke alle har behov for native 720 støtte.
    Det kan godt være, men hd på 700'en er bare stein rått. Fargene på 700'en er også naturlige og bra. Det er også mer behagelig å se på en lcd enn en dlp. Selv om du ikke ser regnbuene så oppfatter hjernen det som anstrengende å se på en dlp. Men dlp pj'ene har jo veldig bra sortnivå, det skal de ha. Har ikke sett på pj med 4x fargehjul, men det lukter litt regnbuer av den.

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt være, men hd på 700'en er bare stein rått. Fargene på 700'en er også naturlige og bra.
    HD på 4805 er også faktisk også rått (HD er mere enn bare høyere oppløsning)

Det er også mer behagelig å se på en lcd enn en dlp. Selv om du ikke ser regnbuene så oppfatter hjernen det som anstrengende å se på en dlp.
    Dette er DIN oppfattning og påstand og er subjektivt fra menneske til menneske, det er dustete å komme med slike påstander.

Har ikke sett på pj med 4x fargehjul, men det lukter litt regnbuer av den
    Nettop, du har ikke engang sett 4805en. Teit å uttale deg om ting du ikke engang har sett.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett på pj med 4x fargehjul, men det lukter litt regnbuer av den
    Det er derfor vi har regnbuemedisin ;-)

Hvis du er fornøyd med bildet 4805 leverer ser jeg ikke noen grunn til at du ikke skal kjøpe den. Regner med at du er oppmerksom på at den støyer en del.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er DIN oppfattning og påstand og er subjektivt fra menneske til menneske, det er dustete å komme med slike påstander.

Nettop, du har ikke engang sett 4805en. Teit å uttale deg om ting du ikke engang har sett.

Har du stått opp på feil fot. Har sett andre dlp'er med lavere og høyere hastighet på hjulet. Men uansett hvilken DUSTETE uttalelse du kommer med så er det mer anstrengende i lengden å se på en dlp projektor. Sier ikke at dlp er dårlig, mitt valg som falt på 700'en var pga prisen og at den er plasseringsvennlig. Egentlig så ville jeg hatt benq sin 7700, men får vente å se om de kommer med lens shift på den neste utgaven.

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for mange kloke svar som blir godt tatt med i vurderingen..
    Men han som anbefalte Optoma var faktisk og så på den men prisen ble nok utslagsgivende da jeg får med både lerret og komponent kabel (10m) for samme pris. Litt synd at det er lommeboka som velger men slik er det engang for en student :P
    Jeg har faktisk lett etter en plass å få demonstrert Pannsonicen men det er visst ingen butikker i Trondheim som har denne inn

takker igjen for gode inspill

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for mange kloke svar som blir godt tatt med i vurderingen..
    Men han som anbefalte Optoma var faktisk og så på den men prisen ble nok utslagsgivende da jeg får med både lerret og komponent kabel (10m) for samme pris. Litt synd at det er lommeboka som velger men slik er det engang for en student :P
    Jeg har faktisk lett etter en plass å få demonstrert Pannsonicen men det er visst ingen butikker i Trondheim som har denne inn

takker igjen for gode inspill
    Jeg kjøpte 700 uten å se den først, ble veldig fornøyd jeg ivertfall, angrer ikke ett sekund på det gode kjøpet. Har ikke lefdal butikk i trondheim. Jeg kjøpte min hos lefdal og brukte prisgarantien på den, fikk den for 10500 for 2 uker siden, hadde jeg ventet til idag med å bruke prisgarantien så hadde jeg fått den for 8250,- Vel, skal bli spennende å se hvordan sortnivået blir på den nye 900'en til panasonic, det er det eneste som er å utsette på 700'en.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er et viktig poeng når man skal hjelpe folk som spørr om valg av projektor, og nettop poengtere at det er forskjell fra menneske til menneske med følsomhet for RGB flimmer og hodepine fra en chip DLP projektorer, og få de til å teste om de har dette problemet, og ikke kjøper seg et problem.

De som har sett Infocus 4805 eller lest tester om den, har muligens også fått med seg at den støymessig er litt mer høyrøstet enn f.eks PT-AE700, som jeg også mener er en bedre projektor til den prisen den selges for nå og i forhold til 4805.

Hvis jeg skulle ha en billig og grei digital projektor i dag, ville jeg muligens valgt PT-AE 700 eller Z3, og gjerne ventet og sjekket ut de nyere modellene som er på trappene først , og kjøpe de gammle til sterkt redusert pris.

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva mere da?
    Det må vel si seg selv at 720 linjer vertikalt gir mere detaljer enn 480??? (når kilden har høy oppløsning)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •