Ny prosjektør - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det lurer jeg også veldig på. Det er det samme som å si at man ser forskjell på 1080 og 720 hd på en 720 pj, noe som man ikke gjør.

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter å ha lest dette inlegget
    http://avforum.no/forum/digitale-projektorer/23696-panasonic-ae700-er-projektorvalget-alle.html

så ble jeg igjen i tvil :/
    men tvilen ligger egentlig ikke uten grunn pannasonicen har faktisk fått gode kritikker mange steder osv , men å kjøpe noe usett blir jo litt risky.
    Kan nok gå med på den risken i og med at jeg faktisk ikke vet spesielt mye om pj .
    Men mitt ekstra spørsmål blir da går det ann å få denne til 12000 med lerret og 10 m komponent kabel lerretet trenger jo bare å være ett lerret (eller?)
    fra f.eks komplett får jeg jo nesten til dette , hadde jo først tenkt på Infocus pakken med 10m kabel (proson) som kostet 1600 elns , er det så forbanna stor forskell at jeg bør legge ned 1600 i kabel og da øke budsjettet litt med tanke på lerret ?
    uansett så kan jeg jo oppgradere lerrete senere

Jeg runner av da med å oppsummere min plan (muligens ?)
    Bestille Pannasonicen + ett eller annet billig lerret fra komplett og kjøpe ett bedre senere og kjøpe en komponent kabel i tilleg til den bestillingen (om jeg ikke finner dette på komplett)

Helst vil jeg ikke strekke budsjettet noe særlig da faren min har godtatt 12000 som en meget rimelig pris og han vil nok ikke gå særlig høyere i og med at det er han som betaler og jeg faktisk låner det meste av det til han..

God natt
    fra pj N00bi

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får 10m skjermet komponent kabel av god kvalitet til under 300 kr hos clas ohlson. Jeg kjøpte Projecta sitt procinema lerret for 2200,- (demobrukt). Men tror ikke det koster over 3k ubrukt. Bra lerret det.

Du vil bli helt sikkert 100% fornøyd med panasonic'en, det skal jeg love deg

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    glis..... har sjekket litt på nettet om dette.Virker som begge er godkjente, men de lærde strides om det heter staving eller stavning

www.presentations-data.no/prosjektor.htm eksempel
    Finnes mange eksempler på butikker som skriver projektor feil...

I følge norsk språkråd sin online ordliste så finnes ikke ordet prosjektor, mens både projektor og prosjektør gir svar...

Forøvrig er jeg helt uenig i han som sa det er slitsomt å se på dlp, men tror så gjerne det gjelder for han selv, men kan jo ikke dermed generalisere det til å gjelde for alle

Og han som mente H56 er stillegående er ikke mye kresen på det området, forøvrig har den et bra bilde, men blir overgått av mange av dagens modeller

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daffy
    Hva mere da?
    Det må vel si seg selv at 720 linjer vertikalt gir mere detaljer enn 480??? (når kilden har høy oppløsning)
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Det lurer jeg også veldig på. Det er det samme som å si at man ser forskjell på 1080 og 720 hd på en 720 pj, noe som man ikke gjør.
    Som nevnt så tenker jeg ikke bare på oppløsning. HD signalet har blant annet større fargerom enn SD. Jeg ser ihvertfall stor forskjell på 480p og 720p på min 4805.

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å kika på lcd prosjektor for å sammenligne kontra dlp(en HITACHI PJ-TX100)
    Og må si selv om det var litt merkbart forskell for (blinde?) meg så skal det jo sies at den jeg tenker på å kjøpe (pannsonic ae-700) er bedre en Hitachien så nå blir det nok bestilling.
    Ble så sterkt anbefefalt pannasonicen av en jeg kjenner at det bikka over for meg jeg har aldri kjøpt noe usett men dette tror jeg nå ikke jeg kommer til å angre på.

tusen takk til alle som har svart nok en gang
    og en ekstra takk til avshop som jeg må si imponerte med raskt og grundig svar

Hilsen Prosjektor n00bie som gleder seg

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble så sterkt anbefefalt pannasonicen av en jeg kjenner at det bikka over for meg jeg har aldri kjøpt noe usett men dette tror jeg nå ikke jeg kommer til å angre på.
    Det er ikke lurt å kjøpe usett, men jeg er nok også rimelig sikker på at du kommer til å bli fornøyd. Forøvrig er AE700 et lite hakk vassere enn TX-100, men mye forskjell er det ikke.

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar sjansen
    men er rimelig sikkert på at jeg blir fornøyd ...
    Nok en takk til avshop for rask service

Og enda en liten takk til alle dere

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •