Offisiell tråd for Sanyo PLV-Z4 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 16 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 307
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm

Håper ingen misforstår, Z4 er nok det beste projektor kjøpet under 20 tusen (men veien er kort opp til 22 tusen der HC3000 ligger).
    Så du mener den også er bedre enn Action M1 mk II?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Så du mener den også er bedre enn Action M1 mk II?
    mkII har vel fortsatt en veiledende pris langt over 20K?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en rar Z4 tråd!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en rar Z4 tråd!
    Ja, det har gått litt over stokk og stein.. Vi får prøve å komme tilbake til Z4 igjen nå

Jeg har lest endel om Z4 på diverse amerikanske forum, hvor flere har fått denne projektoren. Og det de fleste klager på, er autoirisen, som er veldig synlig, og allt for treg. Samtidig virker det som at 7000:1 kan oppnås, men da med farger som ikke er i nærheten av å være korrekte. Kalibrert til D65, ligger den mellom 1000:1 og 2000:1. Mange foretrekker den til og med uten autoirisen aktivert..

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    mkII har vel fortsatt en veiledende pris langt over 20K?
    Uten å gjøre dette om til en pristråd, så forsto jeg det på Anders L på Plaza at de nye prisene på Mk II og Mk III er 19k og 34k. Antar at det ikke er bare for en kort periode, for så å sette prisene opp igjen. I dagens marked vil det være heller uklokt.

Derfor mener jeg at det å sammenlikne Mk II og Z4 er høyst relevant. Folk flest her er jo stort sett opptatt av å gjøre et best mulig kjøp.

Så mitt spørsmål er da fortsatt: Sett bort i fra DLP/LCD diskusjonen og øvrige forskjeller, er bildemessig Z4 på høyde med Action M1 Mk II?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg sammenlikne direkt så fort jeg får tilgang til en produksjons-enhet. Pre-utgaven jeg har testet hadde en del mangler, så jeg tør ikke uttale meg bastant enda.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Uten å gjøre dette om til en pristråd, så forsto jeg det på Anders L på Plaza at de nye prisene på Mk II og Mk III er 19k og 34k. Antar at det ikke er bare for en kort periode, for så å sette prisene opp igjen. I dagens marked vil det være heller uklokt.
    OT: Nå skal vel AMO-modellen gå ut, og erstattes av Model Two? Så da regner jeg med at den prisen kun er satt for å frigjøre bundet kapital på de modellene de har på lager før de nye modellene kommer inn.

Kanskje litt dum parallell: Dersom er skjorte kommer på salg for 50% av 499,-, er den veiledende prisen fremdeles 499,- ;-)

Topic: AK: Dette samsvarer med det jeg har lest. Vil dette være det samme som de problemene du selv opplevde på Sony HS50 da?

Og nok engang; oppgitte kontrasttall fra LCD-leiren har jeg nå sluttet å se på, det blir jo bare tull å sammenligne. Er vel nesten bedre å få en mer korrekt måte å kunne sammenligne kontrasttall, både på LCD og DLP på?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topic: AK: Dette samsvarer med det jeg har lest. Vil dette være det samme som de problemene du selv opplevde på Sony HS50 da?
    Ja, i mer eller mindre grad. Autoirisen på Z4 skal være vesentlig raskere, men ikke i nærheten av å være rask nok. Det samme gjelder visstnok TW600. AE900 har den eneste autoirisen som på papiret ser ut til å kunne virker tilfredsstillende. Den skal kunne skifte på 1/60, som betyr ett skifte pr frame.
    Og nok engang; oppgitte kontrasttall fra LCD-leiren har jeg nå sluttet å se på, det blir jo bare tull å sammenligne. Er vel nesten bedre å få en mer korrekt måte å kunne sammenligne kontrasttall, både på LCD og DLP på?
    Den riktigste måten er etter min mening Ansi kontrast, som er kontrastmåling på et checkboard (sjakkbrett mønster). Problemet med denne målingen er at den ikke tar hensyn til kontrasthevende features på projektorene som f.eks lampemodulering og dynamiske iriser. Førstnevnte er eneste som egentlig fungerer tilfredsstillende, og som har vært benyttet lenge. Jeg tror likevel at vi desverre må belage oss på fantasi On/Off tall, hvor produsentene har maksimert alle verdier i projektorene for å få høyest mulig On/Off. Problemet er at fargebalansen er helt på jordet. Riktig kalibrert kan man ofte dele det opgitte On/Off tallet flere ganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan da ikke snakke om kontrast for et bilde som ikke er riktig kalibrert ? Hvem er interessert i å se på sort/hvitt bilde ? :wink:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan da ikke snakke om kontrast for et bilde som ikke er riktig kalibrert ?
    Produsentene er ikke så nøye på dette når det oppgir sine tall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var innom Oslo Hificenter idag... de har visst sluttet helt med Prosjektorer sa han jeg pratet med, men at de hadde Z3 inne, men at jeg helst skulle ha bestilt time for å få en demo på den... men fikk tilslutt se litt...
    visste ikke noe om når den kom i butikkene... anbefalte nettbutikkene som smarteste innkjøps kilde...

er det noen som har fått sitt forhåndsbestilte eksemplar enda??
    MÅ man forresten ha grått lerret til denne prosjektoren?? vil det bli beste bilde??

Newcomer Argh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener vel Z4.
    Jeg har bestilte denne for ca 1 måned siden, sente mail til avshop i forrige uke. Fikk da beskjed om at jeg burde få den i begynnelsen av denne uka.
    Første dato for levering var 03.10 - 05, det burde skje noe temmelig raskt nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble litt rotete.. men de hadde Z3 inne, og skulle heller ikke han inn Z4... så jeg som ikke har sett Z4 men PT-AE700 tenkte at jeg kanskje skulle sjekke om jeg så noen forskjell...
    har ikke så god peiling på prosjektorer enda... så vet ikke helt om jeg tør brenne av en større sum med penger uten engang å ha sett hvordan Z4 presterer...
    er det forresten noen som vet hvilke butikker som driver med prosjektorer, og som kanskje kommer til å ta inn Z4??? både hifiklubben og oslo hificenter sa at de drev lite med det og kom til å kutte ned i nærmeste fremtid..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alex.mk
    var innom Oslo Hificenter idag... de har visst sluttet helt med Prosjektorer sa han jeg pratet med, men at de hadde Z3 inne, men at jeg helst skulle ha bestilt time for å få en demo på den... men fikk tilslutt se litt...
    visste ikke noe om når den kom i butikkene... anbefalte nettbutikkene som smarteste innkjøps kilde...

er det noen som har fått sitt forhåndsbestilte eksemplar enda??
    MÅ man forresten ha grått lerret til denne prosjektoren?? vil det bli beste bilde??
    Ingen som sier at du MÅ noe som helst. Men du oppnår et bedre detaljert bilde og sortnivå med grått lerret.
    Det er ikke business for de "skikkelige" butikkene å drive salg av prosjektorer. Dem har for store administrative kostnader ved å drive saog demo av slikt. Mens nettbutikkene har bare butikken sin på nettet og kjøper STORE kvanta med lav pris. Bestill-kjøp-send prinsippet enkelt å greit.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble litt rotete.. men de hadde Z3 inne, og skulle heller ikke han inn Z4... så jeg som ikke har sett Z4 men PT-AE700 tenkte at jeg kanskje skulle sjekke om jeg så noen forskjell...
    har ikke så god peiling på prosjektorer enda... så vet ikke helt om jeg tør brenne av en større sum med penger uten engang å ha sett hvordan Z4 presterer...
    er det forresten noen som vet hvilke butikker som driver med prosjektorer, og som kanskje kommer til å ta inn Z4??? både hifiklubben og oslo hificenter sa at de drev lite med det og kom til å kutte ned i nærmeste fremtid..
    For litt over en uke siden så hadde dem Infocus 4805 og 7205 samt Z4 til demo. Hvorfor dem sier at dem ikke hadde Z4 er bare bull****!!
    Men den Z4 som dem hadde hengende var ikke noe imponerende å se på læll utifra de korte 5 minuttene jeg hadde til rådighet. Men godt sortnivå - det hadde den absolutt Men skal vi snakke punch i fargene og SD, ja det er en annen sak!

EDIT: Rettelse - dem har ikke Z4 på HiFi-Center

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Z4 du så var den samme prototypen jeg hadde til test. Den var utlånt fra Pdata i anledning messen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    For litt over en uke siden så hadde dem Infocus 4805 og 7205 samt Z4 til demo. Hvorfor dem sier at dem ikke hadde Z4 er bare bull****!!
    Men den Z4 som dem hadde hengende var ikke noe imponerende å se på læll utifra de korte 5 minuttene jeg hadde til rådighet. Men godt sortnivå - det hadde den absolutt Men skal vi snakke punch i fargene og SD, ja det er en annen sak!

EDIT: Rettelse - dem har ikke Z4 på HiFi-Center
    Tror du mener hifi-centerkjeden. der har de litt forskjellig mens Oslo hifi-center har kun z3!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nesten jeg har bestemt meg for et eksmplar av Z4... blir litt for fristende med tanke på at jeg kan få den i svart så den matcher Bravo fx-10 ene mine...
    bare lurer på om noen vet noe om bilde størrelse innstilling på denne PJ eller PJ generelt, hvis jeg kjøper et 180cm bredt 16:9 lerret, er det da mulighet på PJ til å stille inn størrelsen på bildet slik at det treffer kantene på lerretet sømløst?? eller MÅ jeg da ta sanyoen og regulere den manuelt frem eller tilbake i rommet??
    håper det finnes en slags justerings funksjon??

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nesten jeg har bestemt meg for et eksmplar av Z4... blir litt for fristende med tanke på at jeg kan få den i svart så den matcher Bravo fx-10 ene mine...
    bare lurer på om noen vet noe om bilde størrelse innstilling på denne PJ eller PJ generelt, hvis jeg kjøper et 180cm bredt 16:9 lerret, er det da mulighet på PJ til å stille inn størrelsen på bildet slik at det treffer kantene på lerretet sømløst?? eller MÅ jeg da ta sanyoen og regulere den manuelt frem eller tilbake i rommet??
    håper det finnes en slags justerings funksjon??
    Det er zoom på denne og som alle andre.
    Om den passer rommet ditt kan du sjekke på projectorcentral.com

Side 7 av 16 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •