Offisiell tråd for Sanyo PLV-Z4 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 307
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    men når du spørr hvordan lerret man burde kjøpe for man jo stort sett alltid til svar Dreamscreen eller Adeo greyline. Så hvorfor ikke...........
    Det er fordi de gir veldig mye for pengene..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du kjøper et Dreamscreen tab tension lerret, så hadde det vært fint om du skrev et innlegg om hvordan du oppfatter dette lerretet. Jeg tror det er mange som vurderer dette lerretet, men som er usikker på om det leverer i forhold til pris.

EDIT Jeg sier ikke at Dreamscreen tab tension er dyrt, fordi det er vel billigere enn tab tension lerret fra Adeo, men det er kjekt å vite om det har de samme kvaliteter som Adeo. Da tenker jeg blant annet på struktur i duken etc. Har også hørt/lest at gråfargen er litt lysere på Dreamscreen enn på Adeo, og at en dermed får "litt" dårligere sortnivå, men dette kan vel andre bekrefte/avkrefte. Lygren ? Jeg er også interessert i å høre hvordan opphenget til lerretet er, etc.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    Da synes jeg du skal gå for ett svart lerret.....

De er utrolig kunnskapsrike på disse butikkene
    Såkalte "sorte lerret" finnes på markedet i dag de, men i denne prisklassen kan en jo bare glemme de. Regner heller ikke med at den ekspeditøren hadde DNPs Supernova til 15k i tankene heller...;-)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et ScreenGoo Digital Grey - grått lerret og gain 1.3?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vennligst ta videre lerrets diskusjon i riktig kategori.

Takk !

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gorm

du mener at z4 er en bedre projektor enn benq 7700, hvordan mener du z4'en er opp imot action mod 1 mk2 med tanke på at de er cirka til samme pris nå. tenker egentlig bare på billedkvalitet da støy og lensshift ER bedre på z4'en.

mvh

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    gorm

du mener at z4 er en bedre projektor enn benq 7700, hvordan mener du z4'en er opp imot action mod 1 mk2 med tanke på at de er cirka til samme pris nå. tenker egentlig bare på billedkvalitet da støy og lensshift ER bedre på z4'en.

mvh
    Jeg er ikke Gorm da..;-) men jeg føler meg allikevel bra trygg på at AMO MKII er en bedre PJ billedmessig enn Z4 (sett bort fra regnbuer og kasteavstand), selv om jeg ikke har sett Z4 enda. Det lille en har lest av tester, og her i Norge er det en preproduksjonsmodell som er testet, viser jo at Z4 er bedre enn Z3 på mange områder. Men at de har laget et PJ som skal komme opp på AMO-nivå har jeg liten tro på...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På messa i Stavanger i går ettermiddag fikk jeg en :grin: demo på Z4 projisert på lerret fra denne leverandøren: http://xscreen.net/

Lerretet på 80" er en klar kandidat på ønskelista for Julen 2005..............;-)

(Det blir nok ikke Adeo, Dreamscreen eller TabTension her i huset:grin: ....etter dette.......)

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk også med meg Sanyo Z4 på Stavanger messen, og må si det var et flott bilde. Rommet var vanlig belyst grunnet masse annet lytteutsyr og demoer, men bildet var ekstremt bra til å være så lyst.
    Han som viste den sa bl.a at Sanyo Z3 sank i pris nå på mandag tror jeg det var han sa, skulle ned i enten 10500 eller 11200,-Uansett, tror jeg kjøper en Z4

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så jp greit ut, skal ikke nekte for det.. Men fantastisk var det ikke. Allikevel, utrolig imponert over Xscreen. Å kunne bruke projektor i dagslys gjør det jo mye mer aktuelt for mannen i gata.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det så jp greit ut, skal ikke nekte for det.. Men fantastisk var det ikke. Allikevel, utrolig imponert over Xscreen. Å kunne bruke projektor i dagslys gjør det jo mye mer aktuelt for mannen i gata.
    Nå går jeg OT med mitt neste spørsmål, men er denne Xscreen noe lignende de "sorte lerretene" eksempelvis fra DNP? Er jo for oss som ikke har en dedikert hjemmekino da.....

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom messen, og blandt alt jeg så var Xscreen dagens høydepunkt for meg. Et lerret med skikkelig ramme, slik at det ser ut som en TV. Toppmodellen har med tuner og hele pakka, slik at du får samme egenskapene som fra en tv. Det var veldig bra bilde, men med sola rett på lerretet, vil du nok lide av det.

Det var ingen hotspot eller noe slik, så det ser lovende ut, men det koster jo også da. Fordelen er jo at toppmodellen på 80 tommer og en BenQ/Sanyo vil jo koste like mye som en plasma med HD, som strengt tatt er dårligere.

Sanyo Z4 var til dels en skuffelse for meg, nå var det den testede "sample 001" som jeg så, så det var ikke en ferdig modell, men selv med de nye Epson D5 panelene så jeg VB overalt, og det var på ESPN-HD materiale. De viste en amerikansk fotball kamp, og alle hvite overflate var fulle av VB.

Nå skal det og sies at jeg er VELDIG VELDIG sensitiv for VB (ref mine innlegg om AE700), og alle andre i rommet så bare rart på meg da jeg sto der å viste strekene og ingen andre så dem Han representanten fra Xscreen mente jeg sannsynligvis var en av dem som aldri ble fornøyd

Foruten VB, så var jeg dyktig imponert over fargene på Z4, aldri før har jeg sett farger så bra på LCD. De var virkelig strålende, og dette var på en "prototype" om du vil.

Ellers har jeg innsett at jeg gjerne ikke er så audiofil som jeg vil ha det til, hørte lite og ingen forskjell på 30000 og 70000 kablene til Nordost Uansett en bra messe, selv om luften ble utrolig dårlig etterhvert

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men er denne Xscreen noe lignende de "sorte lerretene" eksempelvis fra DNP? Er jo for oss som ikke har en dedikert hjemmekino da.....
    Jepp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av Z4

http://www.cine4home.de/tests/projek...oZ4/Z4Test.htm

Bruk eventuelt Bablefish for å oversette fra tysk

http://babelfish.altavista.com/

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    På messa i Stavanger i går ettermiddag fikk jeg en :grin: demo på Z4 projisert på lerret fra denne leverandøren: http://xscreen.net/

Lerretet på 80" er en klar kandidat på ønskelista for Julen 2005..............;-)

(Det blir nok ikke Adeo, Dreamscreen eller TabTension her i huset:grin: ....etter dette.......)
    Da går du på en kraftig smell når du skrur av lyset.
    Xscreen er fantastisk som TV i en lys dagligstue, men når mørket faller på i loftstuen og DVD-spilleren er nyladet med "godfilmen", fungerer det ikke i det hele tatt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Da går du på en kraftig smell når du skrur av lyset.
    Xscreen er fantastisk som TV i en lys dagligstue, men når mørket faller på i loftstuen og DVD-spilleren er nyladet med "godfilmen", fungerer det ikke i det hele tatt.
    Det fikk vi ikke demonstrert.............vær snill å utdype hva vi gikk glipp av?

Kanskje vi får en demo på Plaza til helgen som kommer? Da får vi be om at lyset slukkes...eller?

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det fikk vi ikke demonstrert.............vær snill å utdype hva vi gikk glipp av?

Kanskje vi får en demo på Plaza til helgen som kommer? Da får vi be om at lyset slukkes...eller?
    Noe med "sveiseblink" brings to my mind

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lerretene til Xscreen var flotte, ikke tvil om det. Men for meg så minnet de vel mye om gamle lysbilde lerret, med hotspotting og ujevn lystyrke over hele lerretet.
    Med lite lys i rommet kan jeg tenke meg en må ha solbriller på seg.

Rammene var jo meget flotte da.

Kjelli

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xscreen er ment for rom med lys i, dvs dagligstuer og tilsvarende. da fungerer det faktisk tålig bra.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 5 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg