Offisiell tråd for Sanyo PLV-Z4 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 16 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 307
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har sett ukalibrert Z4 og ukalibrert HC3000 (deretter kalt prefabrikat), og Mitsu slo Sanyo så det holdt i mine øyne. Er jo en grunn til at jeg nå sitter med en PJ som koster 4k mer

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp derfor er det interessant å sammenligne Z4 med TW600. Forskjellen mellom forskjellige LCD D5 er kanskje mindre enn mellom D5 og DLP DC2/DC3? 9k mellom TW600 og Mitsu HC3000 begynner jo å monne litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av listen
    Snakker du kun av testene fra AVbuzz.com? Eller projectorreviews.com også?
    Epson representanten sa at testen fra AV Buzz var av førproduksjonsmodellen. Under DVD & Hjemmekinomessen var produksjonsmodellene ikke ferdige og testen var gjort i god tid før det. Eksemplaret måtte derfor være av samme generasjon førproduksjonsmodell som den som Epson viste på Plaza. Denne generasjonen var ikke god nok til å lånes ut til journalister og AV Buzz testen var derfor en liten skandale i Epson systemet. Derfor trakk jeg den konklusjonen at det var stor mulighet for at dette også gjelder Z4 testen på samme sted. projectorreviews vet jeg ikke noe om.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viftestøy

Ingen av dere som har kjøpt en Z4 som har problemer med å sette den i eco-modus hvis den er hengt i taket?
    Leser på svensk forum at dette er et problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det virker det

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av passatvr6
    det virker det

Takk, godt å vite......bare å bestille en da....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger man projektoren i et rom der det er 40-50 grader oppunder taket må jo viften jobbe litt "overtid". Det burde jo selv en svenske forstå. :wink:

PS: legg merke til smilien. Og ja, jeg er faktisk svært glad i broderfolket.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pulsering i bilde

Jeg har nå hatt min Z4 i tre uker. Jeg har en dedikert kino med mørke vegger og kjører vanligvis med instillingen Creative Cinema. Prøvde for to dager siden Vivid og ser plutselig at over og underkant av bildet pulserer når en kjører filmer med 1:2.35 dvs med svarte band oppe og nede. Pulseringen er akkurat i overgangen mellm de sorte båndene og bildet og tydligst på lyse bilder. Jeg kjører en toshiba DVD spiller over HDMI som skalerer til 1280X720 (problemet er det samme på alle oppløsninger). Jeg har prøvd med to like Tosiba DVD spillere og problemet er det samme med begge.

Noen andre som har samme problem?

Noen som vet hva som kan gjøres med dette, er det projektoren eller DVD spilleren som er problemet? Z4 er min 4. projektor og jeg har ikke opplevd dette problemet tidligere (men jeg har aldri kjørt med HDMI tidligere før heller)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Z4 innstillinger!?!

Hei, Jeg er ny i dette prosjektor gamet. Har kjøpt en Z4 av den enkle grunn at jeg vil oppleve filmene i det formatet de er laget for. Prosjektoren er helt ny, har bare prøvd den et par ganger med composit tilkobling, plassert ca to meter fra lerretet (lerrettet er forøvrig et eldre lysbildelerret med gråtone). Jeg har ikke knottet på noen innstillinger, men opplever følgende problem: Når jeg stiller inn fokus og får et godt bilde kan jeg se tydelige vertikale røde og grønne striper. Tanken går til at dette er fordi disse LCD speilene kanskje ikke er korrekt innstilt(?). Hvis jeg gjør bilde uskarpt blurer disse stipene mer eller mindre bort, men jeg vil jo ha et skarpt bilde!!! Noen som vet noe om dette, evt. hva jeg må gjøre? På forhånd takk!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pihl
    Har kjøpt en Z4 av den enkle grunn at jeg vil oppleve filmene i det formatet de er laget for.
    Strengt tatt burde du vel da hatt en 576-projektor, siden det er det som er formatet på dagens DVD-plater....;-)

Sitat Opprinnelig postet av Pihl
    Prosjektoren er helt ny, har bare prøvd den et par ganger med composit tilkobling....
    Forøvrig den verste tilkoblingen du kan bruke på en projektor. Prøv først minst en S-video, aller helst komponent eller DVI/HDMI og se om problemet fremdeles er der da.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan Phil, og velkommen til AVforum.

Når jeg stiller inn fokus og får et godt bilde kan jeg se tydelige vertikale røde og grønne striper. Tanken går til at dette er fordi disse LCD speilene kanskje ikke er korrekt innstilt(?). Hvis jeg gjør bilde uskarpt blurer disse stipene mer eller mindre bort, men jeg vil jo ha et skarpt bilde!!! Noen som vet noe om dette, evt. hva jeg må gjøre? På forhånd takk!
    Det første du bør gjøre er å prøve noe annet en composit video, samt en annnen kilde. Det du beskreiver høres ut til å kunne være probelemer med kilden, eller støy på kabelen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med AK, composit signalet er lite egnet. Det blander fargene sammen i en lite heldig "røre". Prøv komponent kabling, eller HDMI hvis DVD-spilleren din støtter det.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og skulle ikke det hjelpe, er det sannsynligvis noe galt med prismeblokka i projektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk... skal prøve dette ut så fort jeg kan. Har desverre ikke fått meg ny nok DVD spiller med HDMI inngang.

Newcomer PiffPaff sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Varmgang ved innbygging av Z4?

Vurderer å kjøpe meg en Z4 siden denne nå har samme pris som AE900.

Jeg har da lyst å bygge inn den i en takboks slik som gaultier har gjort her: http://avforum.no/forum/showthread.p...4&page=2&pp=20

Men det jeg da lurer på er om dette vil føre til for stor varmgang i projektoren siden det for meg ser ut som om åpningen til viften ikke er plassert i front slik som det er gjort på AE900. Noen vet noe om dette?

Hvis det blir for varmt må jeg heller gå for en AE900 siden jeg vil skjule projektor og lerret mest mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt rykter om at Z4 har dårlig deinterlacer. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

Hvordan er deinterlaceren i Z4 i forhold til den i panasonic 900?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer ikke helt. Preproduksjonsutgaven som gikk på rundgang i Europa (jeg testet denne selv) hadde uferdig software, noe vi fikk beskjed om på forhånd. Produksjonsutgaven er selvsagt ferdigutviklet og har velfungerende de-interlacing. Jeg syns Sonyen fungerte best av D5-projektorene, men den var (da jeg testet den) også veldig mye dyrere enn de andre. Dette er vel ikke lenger tilfellet, og prisdifferansen mellom AE900 og Z4 er vel minimal. Ut i fra en helhetsvurdering ville jeg valgt Z4 fremfor AE900.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det stemmer ikke helt. Preproduksjonsutgaven som gikk på rundgang i Europa (jeg testet denne selv) hadde uferdig software, noe vi fikk beskjed om på forhånd. Produksjonsutgaven er selvsagt ferdigutviklet og har velfungerende de-interlacing. Jeg syns Sonyen fungerte best av D5-projektorene, men den var (da jeg testet den) også veldig mye dyrere enn de andre. Dette er vel ikke lenger tilfellet, og prisdifferansen mellom AE900 og Z4 er vel minimal. Ut i fra en helhetsvurdering ville jeg valgt Z4 fremfor AE900.

Så du meinar den er like god å sjå på tv med som panasonicen??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

må berre få lov å spørja deg gorm...

Sitat Opprinnelig postet av Gorm

eg har tilbud på ein pa-ae700 til 7000kr.den har gått 600 timer.men det eg lurer på er om eg skal venta og heller gå for ein ny z4,pa-ae900 .etter alle innslag så ser det ut som du har vannvittigt oversikt over alle desse prosjektorene.hadde virkeligt satt pris på svar av deg.kva du meinar...lurer på kva du meinar er best når den skal bli brukt til fotball fra canalpluss og dvdfilmar..sitter 3.40m fra lerret på 100tommar.rommet blir ikkje ferdigt før om 2mnd så kansje pris går litt ned på dei nye prosjektorene men han med pa-ae700 må ha svar no..eg veit det er ein vurdering fra kvar enkelt,men hadde virkelig satt pris på din meining...blir veldigt mykje fotballsjåing...takkar for svar.....

Newcomer tumman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som kan hjelpe meg?

har kjøpt en z4 og kjører hdmi fra pc til proj.problemet er at bildet blir for stort ut på lerretet,mangler litt alle veier.har prøvd både å sjekke pc og proj.
    på forhånd takk

Side 12 av 16 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •