Nyttig tråd på avsforum.com

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nyttig tråd på avsforum.com

For de som er interessert i de "rimeligere" projektorene der ute så er denne tråden nyttig og viser forskjellige folks synspunkt på projektorer. De hadde visst en "shootout" der folk fra forumet kom med projektorene sine. Ser forøvrig ut som om X1 får litt bank for regnbuene sine, er spent på å se hvor følsom jeg er. Skal se ivertfall en "smertefri" halvtime før jeg gjør noe innkjøp.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...p;pagenumber=1

God helg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått det så var denne shootout'en ikke helt fair.. Fyren som hadde tatt med seg X1'en hadde fått prosjektoren 1 dag i forveien og hadde derfor heller ikke justert prosjektoren. X1 prosjektoren er en multiuse prosjektor og har derfor to modus, en for film og en for presentasjon. Gjett hva prosjektoren på shootout'en var satt til... En annen ting er at de andre prosjektoren var enten stilt optimalt av eierene eller så ble det brukt htpc. En tredje ting er at størrelsen på bilde var litt for stort for prosjektoren å greie (tror bildet var 116"). Det ble også brukt et lerret med 2,8 gain. Tror 1,0 gain er nok. Men det beste var at samtlige som så regnbuene hadde visst gjort alt tenkelig for å se regnbuene. Og hvis de fortsatt ikke så dem, så var det andre til stede og forklarte dem hvordan de skulle se dem.

Jeg vil ihvertfall ikke avskrive denne prosjektoren utifra denne shootout'en.

Dermed er jeg enig med pamundse! Se prosjektoren selv og døm utifra det!

Jeg har ikke noe tro på LCD da dette ikke gir meg "filmfølelsen". Jeg synes også 3d effekten ikke er den samme og LC gir litt for sterke og unaturlige farger. Så derfor er X1 mitt siste håp på at DLP kan fåes i budsjett utgave. Hvis ikke X1 er bra, blir det NEC HT1000! Og NEC'en burde være bra, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så NEC HT1000 forrige lørdag og den var knallbra. Sortnivå og farger bedre enn på kino :-) Dog er den uoppnåelig dyr for meg desverre. X1 er dog innen rekkevidden med et par mnd. sparing samt at den høres veldig lovende ut av de som har satt den opp riktig. Det eneste jeg her bekymret for er regnbuer og hodepine. Så faktisk dette på HT1000, men da kun på teksten (knall hvit på en mørk film).

Ser altså frem til å få en demo på X1. Imellomtiden får jeg klare meg med min gamle SVGA LCD proj.

Lignende tråder

1. Offisiell tråd for Action! Model One
    By Rinn in forum Digitale projektorer
    Svar: 334
    Siste melding: 01-06-2009, 20:16
  2. BEL MKII Teknisk tråd.
    By Snickers-is in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 278
    Siste melding: 07-08-2008, 00:18
  3. Offisiell tråd for Action! model one mkII
    By Burre in forum Digitale projektorer
    Svar: 497
    Siste melding: 07-19-2006, 08:18
  4. Zamot's kino! --Denon + B&W-- gammel tråd.
    By Zamot in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 76
    Siste melding: 04-21-2004, 12:32
  5. Prioritert tråd under hver kategori med "ordliste"
    By Soundfre@k in forum Nye kategorier
    Svar: 1
    Siste melding: 12-14-2003, 01:51

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine