PT AE-100E - Poff sa det...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PT AE-100E - Poff sa det...

Slo på min aldrende pt ae-100e i går, med påfølgende "poff" og "golukt". Bortsett fra disse uvanlige elementene i oppstarten så virket prosjektoren helt fint, men jeg turte ikke å la den stå på, så jeg slo den av igjen. Etter en liten stund prøvde jeg å slå den på igjen, men da var den helt død. Ingen dioder lyser lenger så jeg antar at den har tatt kvelden.

Utifra lukt og lyd virker det som om det er en kondensator som har sagt takk for seg, og denne må nødvendigvis ligge i strømforsyningen siden alt er dødt. Hva er vanlig å gjøre med slikt på et verksted ? bytter de strømforsyningen eller kasserer de prosjektoren og gir meg en ny ? (håper i det aller lengste at jeg får en ny )

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    PT AE100 hørtes litt "gammelt" ut.
    Når er den kjøpt, og hvor mange timer er den gått?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    PT AE100 hørtes litt "gammelt" ut.
    Når er den kjøpt, og hvor mange timer er den gått?
    Den ER gammel, kjøpt ny i februar 2003, men den har kun gått 400 timer... Leverte den inn i dag, har jo tross alt 5 års reklamasjonsrett.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yoshy-
    Den ER gammel, kjøpt ny i februar 2003, men den har kun gått 400 timer... Leverte den inn i dag, har jo tross alt 5 års reklamasjonsrett.
    Tror det skal rimelig godt gjøres å få dette på reklamasjonsretten. En PJ som er godt over to år, og en "slitedel" som pæren har gått. Lykke til! Vi avventer hvordan denne saken går, men jeg er ikke spesielt optimist på dine vegne....:-|

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    en "slitedel" som pæren har gått.
    Er det sikkert at det er det som har skjedd da?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Er det sikkert at det er det som har skjedd da?
    Nei, det var det da?:? Tok det for gitt at det var det, men som han sier, mulig en kondensator. Spennende å høre blir det i hvertfall.....;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Nei, det var det da?:? Tok det for gitt at det var det, men som han sier, mulig en kondensator. Spennende å høre blir det i hvertfall.....;-)
    Var nok ikke pæren som gikk. Prosjektoren fyrte opp som normalt etter "poffen", og foruten en litt merkelig lukt fungerte alt fint. Slo selfølgelig av prosjektoren nesten med engang pga det som skjedde, og da døde alle lys på selve prosjektoren.

Er jo ikke normalt at en vare som knapt har vært brukt 400 timer skal si takk og farvel på denne måten... kan jo ikke være annet enn produksjonsfeil, og da skal det jo gå på reklamasjon (som er 5 år)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da har jeg fått litt statusinfo fra elkjøp ang pjen min. De hadde fått ett prisoverslag på reparasjon for nesten 4000 kr :P Så var det bare å vente videre... lurer på hva som kommer til å skje nå ? Blir den reparert eller får jeg ny ? Dette er vel en avgjørelse som panasonic må ta...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strømforsyningen?

Hei!
    Jeg opplevde det samme da 100'en min var ca 1,5 år gammel. Det var selve strømforsyningen som røk, og iflg diverse utenlandske fora var dette en kjent svakhet på denne proj'en (dvs. på modeller produsert i et gitt tidsrom).

For min del var det uproblematisk å få en garantireparasjon, men jeg ringte rett til Panasonic på forhånd (før jeg leverte proj'en inn), og fikk kontaktdetaljene for deres verkstedspartner.

Jeg vil anbefale deg å kontakte Panasonic slik jeg gjorde, og forklare problemet. Det skal godt gjøres å komme seg unna at dette er en garantireparasjon.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heimnes
    Hei!
    Jeg opplevde det samme da 100'en min var ca 1,5 år gammel. Det var selve strømforsyningen som røk, og iflg diverse utenlandske fora var dette en kjent svakhet på denne proj'en (dvs. på modeller produsert i et gitt tidsrom).

For min del var det uproblematisk å få en garantireparasjon, men jeg ringte rett til Panasonic på forhånd (før jeg leverte proj'en inn), og fikk kontaktdetaljene for deres verkstedspartner.

Jeg vil anbefale deg å kontakte Panasonic slik jeg gjorde, og forklare problemet. Det skal godt gjøres å komme seg unna at dette er en garantireparasjon.

Lykke til!
    Regner med at elkjøp sin servicepartner ordner denne saken... får sikkert vite mer i morgen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yoshy-
    Regner med at elkjøp sin servicepartner ordner denne saken... får sikkert vite mer i morgen
    Jaja, da har jeg fått igjen prosjektoren min... de bytta strømforsyningen på garanti/reklamasjon

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint det fikk en lykkelig slutt når projektoren "poffet" under oppstart. Kan høres ut som om det var en form for standby del av strømforsynings som røyk, ettersom projektoren jo startet og virket etter poffet, men var helt død siden.

Hadde intrykk av at disse litt tidlige Panasonic projektorene ofte gikk litt for varmt i forhold til det elektronikken i dem likte, så det er nok viktig å passe på god kjøleluft rundt disse projektorene, samt passe på at ikke støv bygger seg opp og reduserer kjølingen.

Ellers hvis det hadde vært lampen som røyk, er det å anbefale å ikke lukte på de tungmetall og kvikksølv holdige gassene som gjerne kommer da, men sette opp vinduene og straks forlate rommet.
    Mange projektor brukermanualer foreslår også at eventuelle matvarer som var i nærheten av projektoren når lampemodulen sier takk for seg, kastes og ikke spises, da disse kan ha helseskadelige forurensninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Fint det fikk en lykkelig slutt når projektoren "poffet" under oppstart. Kan høres ut som om det var en form for standby del av strømforsynings som røyk, ettersom projektoren jo startet og virket etter poffet, men var helt død siden.

Hadde intrykk av at disse litt tidlige Panasonic projektorene ofte gikk litt for varmt i forhold til det elektronikken i dem likte, så det er nok viktig å passe på god kjøleluft rundt disse projektorene, samt passe på at ikke støv bygger seg opp og reduserer kjølingen.

Ellers hvis det hadde vært lampen som røyk, er det å anbefale å ikke lukte på de tungmetall og kvikksølv holdige gassene som gjerne kommer da, men sette opp vinduene og straks forlate rommet.
    Mange projektor brukermanualer foreslår også at eventuelle matvarer som var i nærheten av projektoren når lampemodulen sier takk for seg, kastes og ikke spises, da disse kan ha helseskadelige forurensninger.
    Joda, fine greier det Hadde jo håpet på å få en ny prosjektor da, men jeg får vel klare meg med ae100 en stund til.

Får satse på at andre ting (utenom lampen) ryker før den er 5 år, slik at jeg får en ny mulighet til å få ny :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, så var det på`n igjen... Fikk som sagt igjen prosjektoren etter reparasjon, og den fungerer jo forsåvidt, MEN nå den lager en forferdelig "summe/knitrelyd" i tillegg til viftestøyen.

Noen som har vært bort i dette før ?? Er vel bare å bite i det sure eplet og ringe elkjøp igjen...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •