Offisiell tråd for Panasonic PT-AE900 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 16 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 306
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Z4 måler nesten identisk med AE900
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper det er lov til å være litt kritisk her?
    Jeg stusser litt på dine lave målinger Gorm, både på AE900 og Z4. Ikke fordi jeg ikke tror de er riktige, men fordi andre måler mye mer. Har du noen ide' om hvorfor du får så lave On/Off tall?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fordi jeg har målt de etter kalibrering kanskje? Jeg vet heller ikke under hvilke forutsetninger andre måler, og kan dermed heller ikke kommentere det. Jeg har gjort rede for hvordan jeg utfører målingene, og kan også nevne at AMO mkIII målte ca 3800:1 med nøyaktig samme målemetode (ca 4000:1 når jeg maskerte vekk strølyset som lekker ut på baksiden av projektoren).

Fortsette gjerne denne diskusjonen i tråden Lygren startet angående målinger (under Generell video).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Noldowarrior sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking PT-AE900 : Dette skal bli göy!

Altsä..

Da har jeg bestilt èn stk PT-AE900, komplett med lerret (Format 1.99:1, ~2m*1m, gain=1,1), HDMI-kabel og takfeste pluss noe annet kabelsmätteri.

Nä mä jeg vel ut og lete etter DVDspiller som leverer varene pä HDMI.
    Noen som har noen anbefalinger i det rimelige sjiktet?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ä mä jeg vel ut og lete etter DVDspiller som leverer varene pä HDMI.
    Noen som har noen anbefalinger i det rimelige sjiktet?
    Ta det i DVD-spiller kategorien

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4:3 på Pana med HDMI signal

Hei
    Jeg har en pana 900 og har ett problem (er ellers fornøyd)
    Jeg har noen hjemmevideo filmer laget med digital kamera. Disse er redigert over på dvd i 4:3 format.
    Jeg kjører så dvden i min Denon 3910 inn i 3806 via hdmi og ut til projektor.
    På skjermen er bildet (4:3) dratt til 16:9 og jeg har ikke mulighet til å forandre aspect til 4:3 (kun 16:9 eller H-fit). Noen som kan komme med råd som kan løse problemet.
    R.

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Nå har jeg ikke ae900 men ae700. Men jeg tipper du oppscalerer bildet til 720p, da kan du ikke forandre aspecten på projectoren.
    Er sikkert noe av det samme på ae900.
    Du må isåfall forandre aspecten i DVD spilleren. Wide/squeze eller noe lignende om du har den muligheten. Jeg har satt min DVD spiller til wide/sqz og da forandrer den automatisk mellom 4:3 eller 16:9 i 720p, er en oppodigital 971h.

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Koble til pc via DVI

Hey! Noen som har koblet denne til pc via DVI? Hvordan vil dette fungere? Bruker pc som dvd spiller og vil gjerne spille litt quake 4 på den også..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil fungere helt fint det. Spille kan være litt værre, men dersom spillene støtter widescreen blir det bra.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Er det slik at skjermkortet skjønner hvilken oppløsning prosjektoren har og stiller seg inn deretter? Eller må jeg bruke powerstrip eller noe? Quake 4 har jo 16:9 option :-)

Har hatt en Plus Piano DLP 800x600 en god stund nå og er lei av lysrammen rundt bildet.. Denne Panasonicen har vel ikke slik lysramme?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Er det slik at skjermkortet skjønner hvilken oppløsning prosjektoren har og stiller seg inn deretter? Eller må jeg bruke powerstrip eller noe? Quake 4 har jo 16:9 option
    Det varierer litt. Skjermkortet skjønner nok ikke så mye, men støtter ganske sikkert 1280*720 i driveren, slik at du slipper å bruke powerstrip. Dersom Q4 støtter WS, er det jo ingen problemer å spille

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer det en PT-AE900 til meg i morgen :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk min ae900 nå for 2-3 dager siden, kjempegodt fornøyd Er et pakketilbud på komplett nå, 14995 og da får du og med et hjemmekinoanlegg på kjøpet Anlegget har jeg ikke prøvd ennå, men det er sikkert "ok" det og

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest i tester om en irriterende pipelyd (var det vifta?) når PJ'en står i standby-modus. Er godt fornøyd med min 700, men er også veldig klar for å bytte opp. Dog har jeg alltid min stående i standby (er av natur lat), og et slikt problem vil faktisk drepe interessen min for 900. Hva er deres erfaring?

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I avsforum sin ae900 tweak tråd så jeg et interessant mening fra CKL som tester projectorer hos avbuzz (datert 18nov):

Today, I test AE900 again for a local magazine. The setup is 100 diagonal Stewart Grayhawk RS and Denon A1XV (5910) DVD player. I confess that this is the best setup for AE900. I still use its Normal mode and calibrate it with D65 standard. 5910 has very good noise reduction feature. The Grayhawk RS also can hide the video noise better than Studiotek. So both can minimize the weakness of high video noise from AE900. It shows dark black, decent contrast and excellent color (may be the best color rendering from digital projector). I think its performance with this setup looks like a DC2 DLP projector. Up to this moment, I still rank AE900 be the best among three D5 projectors.

Skal vist ikke være så mye å utsette på fargene her nei....!?
    Nå er det sikkert andre testere som mener noe annet men ikke dårlig dette. Så med tanke på at AE900 visstnok skal ha best deinterlacer av disse (er jo både OL og fotball VM iår ) begynner jeg å nærme meg veldig et kjøp.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes mange bra tester av Panasonic AE-900, og det er helt klart en bra projektor. Den ene store ulempen med denne (etter min mening) er da Smoothscreen-teknologien, som gir et noe "dusere" og ikke fullt så skarpt bilde som sine D5-brødre gjør. Fordelen er klar for de som er ekstremt sensitive for SDE, da det nesten eliminerer dette fenomenet, også på svært korte avstander. Men nå er SDE også et mindre problem på D5-panelerte LCD-projektorer enn D4, så som så mye annet er det de individuelle kravene og ønskene til kjøperen som bestemmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krise....

Nå har jeg faktisk en PT-AE900 stående nede i stua skal kobles opp når rommet er ferdig om 3 uker, men det jeg ikke har kommet på er hvordan er den å spille på, tenkte å spille litt pc spill som CS eller BF2 når jeg ikke ser på film, vil jeg da få et etterslep som på vanlige LCD flatskjermer eller er dette en teknologi som virker på en annen måte, dette er min første projektor så unskyld hvis jeg nå spør meget dumt, men plutselig så kom jeg til å tenke på det. Så hvis det er mye etterslep så blir jeg lei meg, venter spendt på svar.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte å spille litt pc spill som CS eller BF2 når jeg ikke ser på film, vil jeg da få et etterslep som på vanlige LCD flatskjermer eller er dette en teknologi som virker på en annen måte, dette er min første projektor så unskyld hvis jeg nå spør meget dumt, men plutselig så kom jeg til å tenke på det. Så hvis det er mye etterslep så blir jeg lei meg, venter spendt på svar.
    Jeg har ikke erfaring med AE900, men nyere LCD projektorer har genereltsett ikke problemer med etterslep. Men jeg tviler likevel ikke på at noen vil legge merke til det.

Newcomer rasta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lordjanus
    Nå har jeg faktisk en PT-AE900 stående nede i stua skal kobles opp når rommet er ferdig om 3 uker, men det jeg ikke har kommet på er hvordan er den å spille på, tenkte å spille litt pc spill som CS eller BF2 når jeg ikke ser på film, vil jeg da få et etterslep som på vanlige LCD flatskjermer eller er dette en teknologi som virker på en annen måte, dette er min første projektor så unskyld hvis jeg nå spør meget dumt, men plutselig så kom jeg til å tenke på det. Så hvis det er mye etterslep så blir jeg lei meg, venter spendt på svar.

Jeg spiller PS2 på AE900 via komponent og det fungerer glimrende - ikke no, problem.

har ikke testet fra pc...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI eller Komponent?

Vurderer å bestille en PT-AE900 ikveld, og lurer derfor på om jeg burde bestille med en 10m HDMI kabel, eller en 10m Komponent kabel? Skal brukes sammen med en Denon DVD-1920.

Noen tips?

Side 9 av 16 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •