Offisiell tråd for Panasonic PT-AE900 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 16 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 306
    Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    For min egen del, etter å ha fått enda mer erfaring med diverse projektorer, er at jeg stadig tar meg i å ønske både et litt skarpere bilde og et bedret sortnivå. Men ikke mer SDE......
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Enig i dette. Jeg ønsker også et skarpere bilde, men ikke mer SDE.
    Hmmm... Hvis dere to SDE-allergikere egentlig sikler etter en ny DLP-pj, er det vel litt merkelig at dere fortsatt henger med i en AE900-tråd? ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Hmmm... Hvis dere to SDE-allergikere egentlig sikler etter en ny DLP-pj, er det vel litt merkelig at dere fortsatt henger med i en AE900-tråd? ;-)
    Hadde jeg siklet etter en DLP, så hadde jeg kjøpt en. Det jeg sier er at jeg setter pris på så skarpt bilde som mulig. Jeg tror faktisk jeg hadde valgt skarpt bilde og heller godtatt litt SDE. På min sitteavstand er SDE et IKKE tema hverken på AE700 eller Z4, og derfor foretrekker jeg Z4 fordi den er skarpere. :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat fått AE900 i hus.
    Og ser man det....... VB! Svært så synlig på fotball.
    Skuffende skuffende. Det er faktsik like synlig som på den AE700 jeg hadde for ett års tid siden.
    Jeg kan ikke forestille meg at tw600 og z4 er vb-fri når du ser det så tydelig på denne.
    Jeg var nesten overbevist om at denne var fri for f**nskapen, etter alle anmeldelser tydet på det, men akkurat som jeg fryktet sitter jeg nå i fengsel.

Jeg begynner å bli lei av å bytte og bytte projektor.
    Kansje jeg bare sku satset på tw-600, den skal jo også være vb-fri ifølge tester.
    Får se ferdig kamp iallefall.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ser man det....... VB! Svært så synlig på fotball.
    Skuffende skuffende. Det er faktsik like synlig som på den AE700 jeg hadde for ett års tid siden.
    Jeg kan ikke forestille meg at tw600 og z4 er vb-fri når du ser det så tydelig på denne.
    Husk at fotballsendinger nesten alltid er mye komprimert. Man kan faktisk se noe som ligner på VB på en vanlig CRT TV også. (I fotballkamper)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser VB lett overalt på alle kanaler og på vga inngangen, men på fotball er det spesielt fremtredende.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser VB lett overalt på alle kanaler og på vga inngangen, men på fotball er det spesielt fremtredende.
    Da er det ikke så mye tvil om at det er VB.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

=)

Hei jeg er ny innen hjemmekino, og vurderer nå og kjøpe meg panasonic ae900 projektor, noen her som vil anbefale den i forhold til andre projektorer, og kanskje noen som har tatt bilde av lerretet sitt med projektoren i gang så jeg kunne fått sett hvordan bildet blir ?

Takk ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredrikottesen
    Hei jeg er ny innen hjemmekino, og vurderer nå og kjøpe meg panasonic ae900 projektor, noen her som vil anbefale den i forhold til andre projektorer, og kanskje noen som har tatt bilde av lerretet sitt med projektoren i gang så jeg kunne fått sett hvordan bildet blir ?

Takk ;-)
    Har ikke sett denne projektoren selv, men ville ikke vurdert den utifra et "screenshot" som noen gir deg, da dette kan være missvisende, spesielt hva angår sortnivå og skarphet (kommer an på billedkvaliteten, kamera, oppløsning, etc). Det foreligger forskjellige tester av denne projektoren som det er linket til her på forumet. Se tidligere i denne tråden, men les også Z4 tråden. Vet at det ligger sammenlikningstester mellom Z4 og AE900, men også mellom AE900 og AE700.

Uansett så tror jeg at å kjøpe AE900 er rimelig safe, likeså slik AE 700 var tidligere. Mitt råd er: Finn ut hvor nærme du skal sitte lerretet. Har du en avstand som er mer en 1,8 x lerretbredde, så bør du kanskje vurdere Z4 da denne gir et skarpere bilde. :grin:

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Ikke glem Epson TW600. Det er ikke frigitt så mange tester av den ennå (én kommer i DVD og Hjemmekino i desember), men de signalene som er gitt er postive.

Den bruker de samme LCD-panelene som AE900 og Z4 (lages av Epson), men koster 5000 kr. mindre enn Z4!

På svenske www.component.se er det et tilsvarende diskusjonsforum med mye info ang. TW600

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter ca 2 meter i fra lerretet, men kan ikke ha mer en ca 150 cm bredt lerret pga høytalerene, og jeg kan ikke fløtte dem :P. Men må jeg velge projektor i forhold til hvor langt jeg sitter ifra lerretet ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men må jeg velge projektor i forhold til hvor langt jeg sitter ifra lerretet ?
    Egentlig ikke. For et par år siden var oppløsningen på projektorene dårligere enn idag. Da var regelen at man burde sitte ca. 2-3 ganger bildebredden fra lerret slik at man ikke irriterte seg over SDE (Screen Door Effect). I dag er dette et mindre problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter ca 2 meter i fra lerretet, men kan ikke ha mer en ca 150 cm bredt lerret pga høytalerene, og jeg kan ikke fløtte dem :P. Men må jeg velge projektor i forhold til hvor langt jeg sitter ifra lerretet ?
    Du må ikke velge projektor ut fra lerretbredde, men det er noe du BØR ta høyde for. Din sitteavstand er ca 1,3 x lerretbredde, og når du sitter så nærme lerretet vil jeg nok anbefale AE900 eller AE700 (billigere). Dette skyldes at på denne avstanden vil du se "rutemønster" eller Screen Door på Z4, mens på AE900 så er dette mindre synlig pga smooth screen teknologi.

Du bør også sjekke hvor stort bilde du kan få fra kun 2 meter. Ikke alle projektorer klarer å lage et bilde på denne størrelsen (1,5m bredt) fra denne avstanden. Dette sjekker du lett på projectorcentralen. :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektorcentralen ?? som sagt jeg er fersk innen dette :-P

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer rasta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen erfaringer med PT-AE900

Etter å ha lest i forumet og (og alt av lyd, bilde og hjemmekinoblader) et par-tre måneder tok jeg min beslutning om prosjektor for en uke siden og valget falt, etter veldig mye frem og tilbake, på PT-AE900. Vurderte både BenQ 7700, Z4 og TW600. En av hovedkriteriene for valget var faktisk størrelse og utseende på PJ'n da den skulle henge godt synlig i "finstua".

Jeg har nå i et par tre dager "testet" ut og justert prosjektoren litt. Har kun kjørt DVD via komponent (ikke testet TV) men så langt må jeg si jeg er kjempefornøyd.
    Jeg har en lys stue med stor takhøyde og dårlig lyskontroll. Allikevel synes jeg bilden er skarpe og fine. Har kjørt en "light" kalibrering med DVE (etter Gorm's oppskrift her i forumet) og synes jeg har natrutro farger med bra smell i (sett opp mot f.eks. min Qpvision 32" LCD). (Startet ut med Cinema 1 instillingen)

Har som sagt ikke hatt PJ selv før, men har sett en del hos andre.
    Har tidliger sett både VB og SDE på disse PJ'ene.

Merker INGENTING til hverken VB eller SD (har et 200 cm Eurscreen lerret og sitteavstand på ca 4 m) på AE900, selv om jeg går så nærme som 1,5 -2 m fra lerretet.
    Har justert opp skarpheten 4 "hakk" i forhold til utgangspunktet og synes bildet er skikkelig "klart".

Skal teste PJ'n skikkelig mot Kabel-TV i helgen, så får jeg se hvordan det ser ut. :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer ! Dersom du ikke ser SDE eller VB, så er dette bra. Ikke fortsett å lete etter det, fordi det kan være at du finner det dersom du bare leter lenge nok ;-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som ...

Noen som har funnet ideal-innstillingen?

Min projektor er i posten. Veldig nærme nå, snart er kjære o'hjemmekinokjelleren komplett.

Veldig interessert i fargeinnstillinger. Og skarphet osv.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette bør du kallibrere deg frem til på egen hånd. Ingen innstillinger passer 100% til alle rom og lysforhold uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var skremt av Gorm sin test i DVD&HJK: Kontrast på 635:1 (uten autoiris) og 1 379:1 med autoiris. Oppgitt kontrast er 5500:1. Hmm, lurer på hvordan AE700 ville kommet ut på Gorm sin måling. TW 600 hadde for øvrig 4 147:1 i kontrast med autoiris (oppgitt 5000:1).

Dette er graverende dersom testen til Gorm stemmer, noe som vi bør kunne stole på. :???:

Har noen innspill her ? AE900 virker ikke særlig forlokkende dersom en ønsker å bytte for å få bedre kontrast. :-x

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest et sted at ON/OFF-kontrasten på AE700 var et sted på 8-900 tallet. I så fall virker det da troverdig med økningen opp til 1300 pga D5-panelene og bedret optikk.

Når det er sagt er det ikke bare AE900 som har endel dårligere tall enn oppgitt i LCD-leiren. Litt OT, men mener at Z4 havnet et sted på 2000-tallet (garanterer det ikke, blir nok rettet dersom jeg tar feil av Gorm...;-) )

Forøvrig helt glimrende og seriøst av DVD&Hjemmekino (les: Gorm) at det utføres egne målinger med seriøst måleverktøy for å få avdekket fakta, og ikke bare stole på produsentenes propagandatall.

Side 8 av 16 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •