Offisiell tråd for Panasonic PT-AE900 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 16 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 306
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    For min del selger jeg ikke min AE700 for å kjøpe Z4, men det som irriterer meg på AE700 er manglende skarphet pga smoothscreen. Mulig at HD DVD vil eliminere denne irritasjonen, men skulle jeg kjøpt ny projektor idag, er det ikke tvil om at jeg hadde valgt Z4 foran AE700 og AE900.
    Mulig jeg ikke har fått det med meg, men kjører du fremdeles komponent til AE700? Min mening er at det blir noe skarpere med HDMI, men sikkert ikke like skarpt som Z4.....;-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

utstilling av innstilling

Noen som har Pana nå og som kunne tenke seg å poste noen ferdigkalibrerte innstillinger?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Mulig jeg ikke har fått det med meg, men kjører du fremdeles komponent til AE700? Min mening er at det blir noe skarpere med HDMI, men sikkert ikke like skarpt som Z4.....;-)
    Åneida min kjære Anfield, jeg har investert i Sony DVP NS92V, og kjører via HDMI til min AE700. Dette ga en klar forbedring i bildet vs HK DVD 25 (komponent), og spesielt sortnivået ble bedre. Bildet ble også skarpere. Når det er sagt er det ennå et stykke igjen før bildet er like skarpt som Z4. Men jeg understreker at jeg ikke har sett disse side om side. :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alex F har du fått sett på AE900 siden du avskriver den også til fordel for
    Z4?. Jeg har ikke fått sett noen av dem enda, men på projectorcentral så har dem sammenlignet AE900 og Z4. De sier at Z4 er litt skarpere, men det merkes kun sammelignet side om side. Hver for seg så ville en kanskje ikke merke det. Jeg har inntrykk av at smoothscreen teknologien er forbedret på 900 kontra 700, dvs beholder mer av skarpheten sin.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    Alex F har du fått sett på AE900 siden du avskriver den også til fordel for
    Z4?. Jeg har ikke fått sett noen av dem enda, men på projectorcentral så har dem sammenlignet AE900 og Z4. De sier at Z4 er litt skarpere, men det merkes kun sammelignet side om side. Hver for seg så ville en kanskje ikke merke det. Jeg har inntrykk av at smoothscreen teknologien er forbedret på 900 kontra 700, dvs beholder mer av skarpheten sin.
    Nei, jeg har ikke sett AE900. Men jeg har lest testen AE700 vs AE900, og her fremgår det at forskjellene ikke er så store. Har en 100% lystett rom, samt lite/ingen refleksjoner fra hvite vegger og tak, så vil kontrasten og sortnivået være en del bedre på AE900. AE900 har også den samme elendige joysticken som AE700, uten at det er avgjørende.

Jeg har som sagt ikke testet AE700 og Z4 ved siden av hverandre, men det første som slo meg med Z4 var et veldig skarpt bilde. I tillegg så støyer den mindre enn AE700 og lens shift er bedre. Jeg liker også at du kan manuelt justere IRIS i 64 trinn, slik at du slipper alt tullet med filtre. VB er også mindre synlig på Z4. :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har ikke sett AE900. Men jeg har lest testen AE700 vs AE900, og her fremgår det at forskjellene ikke er så store. Har en 100% lystett rom, samt lite/ingen refleksjoner fra hvite vegger og tak, så vil kontrasten og sortnivået være en del bedre på AE900. AE900 har også den samme elendige joysticken som AE700, uten at det er avgjørende.

Jeg har som sagt ikke testet AE700 og Z4 ved siden av hverandre, men det første som slo meg med Z4 var et veldig skarpt bilde. I tillegg så støyer den mindre enn AE700 og lens shift er bedre. Jeg liker også at du kan manuelt justere IRIS i 64 trinn, slik at du slipper alt tullet med filtre. VB er også mindre synlig på Z4. :grin:
    Ok, men jeg synes det var litt rart at du sier du ikke er i tvil at du ville valgt Z4 fremfor AE900 når du ikke har sett sistnevnte. Har lest litt kommentarer
    fra folk som har sett Z4 at de merker godt at irisen jobber (bilde lyser opp og ned) pga den har en "langsom" auto iris. Dette er bedre på AE900 som har en veldig rask auto iris (1/60 sek). Merket du noe sånt på Z4? Når du sier at lens shift er bedre på Z4, mener du større bevegelses forhold?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men jeg synes det var litt rart at du sier du ikke er i tvil at du ville valgt Z4 fremfor AE900 når du ikke har sett sistnevnte. Har lest litt kommentarer
    fra folk som har sett Z4 at de merker godt at irisen jobber (bilde lyser opp og ned) pga den har en "langsom" auto iris. Dette er bedre på AE900 som har en veldig rask auto iris (1/60 sek). Merket du noe sånt på Z4? Når du sier at lens shift er bedre på Z4, mener du større bevegelses forhold?
    Jeg merket ikke mye til auto-irisen, men hørte når den skiftet. Når jeg skriver at jeg ikke ville valgt AE900, så er det min personlige mening, og dette er basert på hva jeg er opptatt av på projektorer. De aller færreste har tilgang til å kunne få teste mange projektorer, foruten Gorm og noen andre. Derfor må vi basere oss på hva vi leser og andres erfaringer. Jeg har sett både Z4 og AE700. Når jeg i tillegg leser at AE 900 ikke er så vanvittig mye bedre enn AE700, og at AE900 vs Z4 testen kommer til akkurat de samme konklusjoner som meg, deriblant et skarpere bilde på Z4, så konkluderer jeg slik jeg gjør.

Det bemerkes at min sitteavstand til lerretet er 2x lerretsbredde, og dette har betydning for min konklusjon.

Lens shift: Det er mye lettere å stille bildet korrekt med Z4 enn ved AE700 og 900 (joystick). I tillegg tror jeg vertikal lens shift er bedre, men dette kan sjekkes på projectorcentral.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har inntrykk av at smoothscreen teknologien er forbedret på 900 kontra 700, dvs beholder mer av skarpheten sin.
    Utdrag fra Projectorcentrals anmeldelse:

We see a slightly softer image on the AE900 than on the AE700. There is no detectable change in pixel structure when examined close up. This is a subtle effect, and would not be noticed except by direct side by side viewing, and then only if you were looking for it. Standing on its own, the AE900 delivers a smooth, filmlike image. Yet we were puzzled by the subtle softness, and were left wishing it were a bit sharper.
    Det spekuleres i at AE900 har en mykere bilde enn AE700 på grunn av "forbedret" smothscreen teknologi. Det er en av grunnene til at det akkurat nå befinner seg en AE700 og ikke en AE900 ett eller annet sted mellom Stavanger og mitt hjem på vei til meg :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ooops! takk Warius for sitatet fra projectorcentral, det gikk meg hus forbi at de synes at AE900 har mer soft bilde enn AE700. Hmmmm....blir
    gal av disse irriterende ulempene. Kanskje jeg ikke vil føle for å bytte projector denne generasjonen heller.Tror jeg sitter en stund til på min Hitachi TX-10. Får se fremover på de andre kandidatene også.

Til Alex F: Takker for gode synspunkter, glemte en ting: Z4 har fått litt klage på fargene sine (trekker mot rødt og var visst ikke lett/mulig å få helt bra)
    Merket du noe til det?

Litt off topic: Hvordan får dere plassert smilies rett etter en skrevet setning?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ooops! takk Warius for sitatet fra projectorcentral, det gikk meg hus forbi at de synes at AE900 har mer soft bilde enn AE700. Hmmmm....blir
    gal av disse irriterende ulempene. Kanskje jeg ikke vil føle for å bytte projector denne generasjonen heller.Tror jeg sitter en stund til på min Hitachi TX-10. Får se fremover på de andre kandidatene også.

Til Alex F: Takker for gode synspunkter, glemte en ting: Z4 har fått litt klage på fargene sine (trekker mot rødt og var visst ikke lett/mulig å få helt bra)
    Merket du noe til det?

Litt off topic: Hvordan får dere plassert smilies rett etter en skrevet setning?
    Hehe, no problemo :wink:

Er ikke helt sikker på om jeg forstår spørsmålet, men det er vel bare å trykke på en av smileyene til høyre når du har skrevet setningen.. slik: eller slik: :-| eller slik: :???: skjønner? :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warius

Er ikke helt sikker på om jeg forstår spørsmålet, men det er vel bare å trykke på en av smileyene til høyre når du har skrevet setningen.. slik: eller slik: :-| eller slik: :???: skjønner? :wink:
    Veldig off-topic dette men: du må inn på kontrollpanel, endre valgmuligheter og utvidet grensesnitt under menyen Forskjellige valg. Da kommer smiliene opp på siden av innleggsfeltet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merket du noe til det?

Jeg kommenterer vel dette om fargene lenger oppe, nemlig at jeg ikke fikk det helt til med DVE. Med natural som innstilling, fikk jeg dog til den blå ganske bra. Den rød ble OK, mens den grønne var det værre med. Men dette merket jeg ikke da jeg så på film :neutral:

Du har TX10, og jeg hadde en slik selv før jeg kjøpte AE700. Det er MYE større forskjell mellom TX10 og AE700 enn mellom AE700 og Z4, synes jeg. Dersom du oppgraderer til Z4, vil du få et kvantesprang i billedforbedring. Alle ulempene du leser om skal du ta med en klype salt. Det er ofte veldig oppblåst. Både AE700, 900 og Z4 er MYE bedre projektorer enn TX10, som er i en helt annen liga. Jeg var veldig fornøyd med min TX10, men mye har skjedd siden den gang.

Du vil aldri finne en projektor uten ulemper, uansett om du betaler 1 mill. Det du må finne ut er om du i det hele tatt bryr de om ulempene som oppgis. Jeg tror ikke det finnes en ting som er bedre på TX10 enn på enten AE700, 900 eller Z4. Det er et tankekors for deg ! Løp og kjøp :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He He :razz: :razz: :razz:
    Der var innstillingen, tusen hjertelig Anfield

Helt klart Alex F at en skal ta problemene de skriver med en klype salt, iallefall når det ikke er tilsynelatende store feil/problem. Likevel er det nå slik at når en ikke får sett dem live så har en ikke annet valg enn å prøve å gjøre seg opp en mening via tester av andre. Jeg skjønner at det også er kjempe sprang fra tx10 til AE700 og spesielt til AE900 og Z4. Det er jo passert noen generasjoner siden
    TX10. Ganske vilt egentlig når en tenker på at jeg kjøpte den for litt over 1 1/2 år siden da den var en av de hotte. Teknologisk utvikling er herlig :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, utviklingen på projektorfronten har vært vanvittig de siste 3-4 årene, men jeg føler at det begynner å flate litt ut. Med det mener jeg at en nå kan få et vanvittig bra bilde til kr 15 000 (bedre enn på kino), noe som ikke var tilfellet tidligere. Nå må en betale mye for små forbedringer i bildet. :shock:

Her vil nok mange reagere og arrestere meg, men jeg tror at projektorer over kr 20-30 000 i fremtiden kommer til å bli for de meget spesielt interesserte. Da jeg testet Z4 slo det meg at det eneste jeg kunne tenkt meg bedre var sortnivået. Og dette skyldtes nok mye at min kamerat hadde hvite tak og vegger. Ja, jeg vet at det er IRIS-problemer og at CRT fremdeles er overlegen digitale projektorer på dette området, men jeg tror bildet fra en Z4 eller AE900 kan mange leve med.

Hva blir det neste 20 000:1 i kontrast ? Det er vel begrensning i hvor mye kontrast øyet oppfatter ?

Når det er sagt, så tror jeg ikke min AE700 kommer til å stå i hylla til pæren ryker eller maskineriet streiker :wink:

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva blir det neste 20 000:1 i kontrast ? Det er vel begrensning i hvor mye kontrast øyet oppfatter ?
    Om det skulle være noen tvil så vil full HD, 1920x1080, bli det neste store.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Om det skulle være noen tvil så vil full HD, 1920x1080, bli det neste store.
    Ja, jeg venter ennå på HD DVD, men det tar tydeligvis tid. Projektorer er forbruksvare, og de som kritiserer LCD for at de blir dårlige over tid vet ikke hva de snakker om (4-5000 timer). De aller fleste har byttet lenge før det. Jeg har hatt min AE700 i snart 1 år og det er ny rekord. Det kommer alltid noe nytt som frister, selv om det bare er lys i fjernkontrollen som skiller :wink: Utfordringen er å holde seg lengst mulig før en oppgraderer.

HD signaler kommer til å flytte filmopplevelsen opp til en ny dimensjon. Spørsmålet blir om bildet blir for skarpt og 3-dimensjonalt slik at det blir slitsomt å se på i lengden. Neppe ! :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En lang - og veldig positiv test av AE900 finnes nå på

http://www.bigscreen.se/

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare få føye til en liten kommentar. Etter at jeg leste denne tråden, sendte jeg en mail til Gorm for å finne ut om min opplevelse av Z4 vs AE700 når det gjaldt skarphet stemte eller om hukommelsen min hadde spilt meg et puss.

Han svarte følgende, som jeg synes er ganske illustrerende:
    Jeg er av den klare oppfattelsen at Z4 er vesentlig skarpere enn AE700. Det skulle bare mangle, når AE700 har en "teknologi" som de-fokuserer bildet. :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke spesielt overraskende, dette har vi jo visst en stund, AlexF....;-)

En ulempe med Z4 er jo at optikken dens er såpass bra og skarp at en faktisk får en økt opplevelse av SDE enn med de andre LCD-PJene. For min egen del, etter å ha fått enda mer erfaring med diverse projektorer, er at jeg stadig tar meg i å ønske både et litt skarpere bilde og et bedret sortnivå. Men ikke mer SDE......

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke spesielt overraskende, dette har vi jo visst en stund, AlexF....;-)

En ulempe med Z4 er jo at optikken dens er såpass bra og skarp at en faktisk får en økt opplevelse av SDE enn med de andre LCD-PJene. For min egen del, etter å ha fått enda mer erfaring med diverse projektorer, er at jeg stadig tar meg i å ønske både et litt skarpere bilde og et bedret sortnivå. Men ikke mer SDE......
    Enig i dette. Jeg ønsker også et skarpere bilde, men ikke mer SDE. Dette er dog veldig avhengig av sitteavstand. Jeg sitter 2-2,5 x lerretbredde fra lerretet, og SDE er derfor ikke et tema hos meg. Det er derfor JEG ville valgt Z4 foran AE700 og også AE900 (selv om jeg ikke har sett denne), bare basert på smoothscreen. Har du kortere sitteavstand, vil det nok stille seg annerledes.

Men når det er sagt, så er jeg veldig fornøyd med AE700 :grin:

Side 7 av 16 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •