Offisiell tråd for Panasonic PT-AE900 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 306
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Virkelig? Kan du bygge oppunder denne påstanden om at det er en elektronisk komponent i smoothscreen teknologien?
    Jeg tenkte primært på styringen av Smoothscreenen jeg. Grunnen til at jeg mener det er elektronikkstyring oppi dette, er i hovedsak at f.eks AE700 til tider får pixeleringer når bildet beveger seg. Jeg har vondt for å tro at dette er MLA'en som ikke følger med. Andre projektorer jeg har sett med MLA, har ikke denne artefakten.

Godt nok svar? (Jeg har ingen artikler eller dokumenter som beviser noe av dette)

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den påstanden støtter jeg fult ut, AK. Sånn er det med AE500 også.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg tenkte primært på styringen av Smoothscreenen jeg. Grunnen til at jeg mener det er elektronikkstyring oppi dette, er i hovedsak at f.eks AE700 til tider får pixeleringer når bildet beveger seg. Jeg har vondt for å tro at dette er MLA'en som ikke følger med. Andre projektorer jeg har sett med MLA, har ikke denne artefakten.

Godt nok svar? (Jeg har ingen artikler eller dokumenter som beviser noe av dette)
    Jeg kan ikke forstå at du overhodet kobler pixeleringer til smoothscreen.
    Pixeleringer er en type komprimeringsartefakt du finner igjen på alle type displayer med eller uten smoothscreen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke forstå at du overhodet kobler pixeleringer til smoothscreen.
    Pixeleringer er en type komprimeringsartefakt du finner igjen på alle type displayer med eller uten smoothscreen.
    At man finner igjen komprimeringsartefakter på alle displayer, stemmer sikkert.
    Men jeg har aldri på noen annen projektor sett dette problemet som bla. AE700 har, og jeg har etterhvert sett rimelig mangen. AE500 har det samme. Dette er observert med både digitale og analoge signaler, interlaced eller progressive.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dumbo
    Jeg fant denne sammeligningen av AE700 og 900 på Avsforum i dag. Forfatteren har kanskje et poeng i at AE700 er den beste investeringen? Spesielt med tanke på at AE900 nå koster 50% mer enn 700. Men for de fleste av oss er det vel kanskje mest gøy å kjøpe siste modell? ;-)

http://www.ausmedia.com.au/panasonic...900_review.htm
    Eiefølelsen ved nyeste teknologi er ofte like viktig som de objektive faktorene. 50% er mye, men 5000kr er vel ikke annet enn en pølse i slaktetida i denne hobbyen her ;-) I klassen rundt 15-20kkr er det imidlertid mange gode kandidater å velge mellom, og skulle jeg brukt en slik sum er jeg slett ikke sikker på om hverken AE900 eller Z4 ville blitt førstevalget...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CKL (Og LiOn) skriver at AE900 har mye støy i bildet, (samme emd TW600) Z4 er bedre på dette området. Jeg synes egentlig at dette er litt merkelig, da ny projektorer idag ikke burde slite på dette området. På den positive siden nevnes det at autoirisen ikke er plagsom på AE900, og funker meget godt. Alle de andre nye LCD projektorene har en autoiris som i bestefall kan karakteriseres som "dårlig". (Med det mener jeg at man tydelig kan se når irisen jobber) Kontrastnivået måler de til 4600:1 Full On/Off. Dette er høyere enn de fleste DLP projektorene, men det rapporteres likevel her at sortnivået ikke er like bra som nye DLP projektorer. Dette høres litt merkelig ut da AE900 måler såpass høyt, men jeg vil tro at mye av forklaring ligger i at sortnivået opfattes bedre siden DLP'ene har høyere ansikontrast. Dette gjør da at lyse objekter i mørke scener er vesentlig kraftigere, og kontrasten/sortnivået oppleves som høyere.

Kan man leve med litt bildestøy, ser det ut til at AE900 er det beste valget av de nye LCD projektorene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut som om komplett endelig har fått AE900 på lager :smile: Hvem blir den første eier her på forumet??

Venter i spenning på de første inntrykk og meninger...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegard85
    Da ser det ut som om komplett endelig har fått AE900 på lager :smile: Hvem blir den første eier her på forumet??

Venter i spenning på de første inntrykk og meninger...

Bestilte min fra AVShop, så håper de også får den inn snart

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Kontrastnivået måler de til 4600:1 Full On/Off. Dette er høyere enn de fleste DLP projektorene, men det rapporteres likevel her at sortnivået ikke er like bra som nye DLP projektorer.
    HVORFOR kan ikke produsentene, eller eventuelt testbladene, måle sortnivå i lux? Ser en kar selger et luxmeter her på forumet til en tusing, det må da være innenfor hva en har budsjett til på slike tester...? Da har en endelig noe skikkelige data å forholde seg til, kontrastmålinger er jo bare tull om dagen!

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal man måle sortnivået med et luxmeter, MÅ man ha fulstendig lyskontroll, og aller helst bør alle målinger (av ulike modeller) være gjort i samme rom under like forhold. Først da vil måleresultatene av de ulike modelene være sammeligningdyktig.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    Skal man måle sortnivået med et luxmeter, MÅ man ha fulstendig lyskontroll, og aller helst bør alle målinger (av ulike modeller) være gjort i samme rom under like forhold. Først da vil måleresultatene av de ulike modelene være sammeligningdyktig.
    Enig!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projectorcentral har sammenlignet AE900 mot BenQ PE7700;

http://www.projectorcentral.com/ae900_pe7700.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så jo bra ut for 900'n det.. kort fortalt bedre på alle punkter. bedre sortnivå og mer detaljer i mørke scener.. lover godt!
    gleder meg dog til en sammenligning med z4, evt også tw600..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er de galne tyskerne ferdig med del1 av sin AE900 test:

http://www.cine4home.de/tests/projek.../PT900Test.htm

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

wonder

Hvordan tror dere min DVDO HD+ vil utmerke seg som mellomledd mellom min Samsung HD-950 og Panasonic PT-AE900?

Jeg tenker å kjøre HDMI-DVI inn til DVDO, og DVI-HDMI ut til projektor, sette DVDO til 720p ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av PT-AE900

Har nå satt opp pj'en kjørt den i et par timer. Det ser bra ut. Bruker en TOSHIBA SD350E som kilde med en 15m HDMI og DreamScreen BrightWhite Frame 16:9 230 cm lerret. Første inntrykket er bra.
    Har ikke kjørt kalibrering av farg osv. Får ta det etter vært. Har ikke den store erfaringen med pj siden dette er min første. Får kikke igjenom Digital Video Essentials for å få noen tips der + her på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt i går kveld og foret en AE-900 med 1280x720 fra WMV-DVDer. Maken til bilder har jeg sjelden sett. En 3-dimensjonalitet og glød som ble en åpenbaring.
    Etter å ha arbeidet med lyd og bilde i 15 år har jeg fulgt bildekvaliteten fra 3-rørs over i LCD, DLP og LCOS. Med AE-900 kan bildekvaliteten til 3-rørs endelig få en utfordring i det rimelige segmentet. Slik jeg ser det, er forskjellen i bildekvaliteten mellom 500 og 700-modellen mindre enn mellom 700 og 900. Fargene er spesielt bra uten å være overdrevet. Sortnivået holder fint til det meste. Skarpheten i bildet er også bra (etter å ha satt den en del opp i menyen)

Bravo Panasonic!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som nå har testet AE-900: Hvordan er den med tanke på VB? Sliter med det på min AE-700, spesielt irriterende på fotballkamper. Faktisk så mye at jeg vurderer å bytte til en DLP igjen da jeg irriterte meg mindre over regnbueeffekten der.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett AE900, men så Z4 i går hos en kamerat. Fyttigrisen for et skarpt bilde, og screendoor var ikke noe problem (dog sitteavstand på minst 1,5 x lerretbredde).

Vi testet ikke Z4 mot AE700 side om side, men da jeg kom hjem slo jeg på min AE 700 og følgende inntrykk meldte seg:
    1. Z4 er stillere
    2. Z4 er større (betyr mindre)
    3. VB er nesten usynlig på Z4, og er et mye større problem på AE700. Jeg plages dog ikke av dette fenomenet.
    4. Bildet på Z4 er vesentlig skarpere og det er mer trykk i bildet
    5. Kalibrering etter DVE var vanskeligere på Z4 enn på AE 700 (fikk ikke rød og grønn til å stemme helt)
    6. Lens shift er bedre på Z4
    7. Sortnivået antar jeg var bedre på Z4, men min kamerat har en loftsstue med hvitt skråtak og hvite vegger + hvitt lerret. Bildet vaskes da vekk.

For min del selger jeg ikke min AE700 for å kjøpe Z4, men det som irriterer meg på AE700 er manglende skarphet pga smoothscreen. Mulig at HD DVD vil eliminere denne irritasjonen, men skulle jeg kjøpt ny projektor idag, er det ikke tvil om at jeg hadde valgt Z4 foran AE700 og AE900.

Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •