Offisiell tråd for Panasonic PT-AE900 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 306
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er den første testen av denne projektoren gjennomført, les og bli imponert.

www.projectorreviews.com

vet da pokker hvordan jeg kan aktivisere lenken over direkte, dere får bare legge den inn i adresselinja på toppen. gikk jo automatisk det...... ja jeg sier det, den dataen den dataen.......
    Interessant å se at sortnivået er dårligere enn på 7700 som er opgitt med 2500:1. AE900 skal ha 5500:1.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står på denne testen at hvis man ikke har 100% lyskontroll på rommet så er forskjellen mellom 700 og 900 liten.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det sagt at www.projectorcentral.com får opp review av AE900 og Z4 i løpet av kvelden/natten.. Bare å følge med

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Nå er det sagt at www.projectorcentral.com får opp review av AE900 og Z4 i løpet av kvelden/natten.. Bare å følge med
    Nå er testene på plass. Svært positiv omtale av begge prosjektorene.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk lyst på ny projektor jeg^^

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig positiv omtale, men nå skal det nevnes at Evan på Projectorcentral kanskje er litt vel pro LCD.. (Jeg liker også LCD )

Det som fortsatt er akilleshælen på AE900 kontra 720P DLP projektorer er sortnivå, selv om det ikke burde være det med et opgitt kontrastnivå på 5500:1. (Det betyr at den burde ha nesten like godt dortnivå som BenQ 8720)
    Det er godt å se at fargene er på topp, som alltid har vært den store styrken til LCD projektorer. Jeg synes forøvrig at forskjellen ikke er særlig stor lenger. Skal likevel bli spennende å se om de nye D5 LCD projektorene har øket forspranget på dette området.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Projectorcentral mener de at AE900 ikke hadde så skarpt bilde som de ønsket seg (Z4 var veldig bra på dette området). Tror dere at dette er noe
    å bekymre seg over? Jeg regner med at dette er pga Smoothscreen teknologien, men går det ikke an å skru av denne funksjonen? Om så er tilfelle hvordan hadde skarpheten da blitt bedømt?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere at dette er noe
    å bekymre seg over? Jeg regner med at dette er pga Smoothscreen teknologien, men går det ikke an å skru av denne funksjonen? Om så er tilfelle hvordan hadde skarpheten da blitt bedømt?
    Jeg hadde personlig ikke noe problem med AE700 mtp skarphet, men AE900 skal være bittelitt mere uskarp. Denne funksjonen kan slåes av, og projektoren blir da følgelig mere skarp. (Men ikke like skarp som Z4)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde personlig ikke noe problem med AE700 mtp skarphet, men AE900 skal være bittelitt mere uskarp. Denne funksjonen kan slåes av, og projektoren blir da følgelig mere skarp. (Men ikke like skarp som Z4)
    At den kan slåes av på AE900 er jo gode nyheter. Panasonics SmoothScreen var gull verdt for mange av oss på AE700 med de gamle D4-panelene, men etter å ha sett Epson TW600 kan jeg ikke si at screendoor var spesielt plagsomt på de nye D5-panelene. Således kan nok SmoothScreen være "overflødig" i visse situasjoner på AE900 vil jeg tro. Og da er det bra den kan skrues av.

Det jeg lurer på da er hvorfor ikke den blir like skarp som Z4. Er det andre optiske løsninger på Z4? (Og da tenker jeg ikke på irisen...)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den kan slåes av på AE900 er jo gode nyheter.
    Etter å ha sjekket litt mer om dette er jeg nå usikker på om dette stemmer likevel. :-?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,798
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler sterkt på at SmoothScreen kan slåes av, da det vel er et hardware basert system med optiske komponenter som fokuserer og sprer ut lyset og "visker" ut overgangene mellom pixcelene på LCD panelene. Slik var det i alle fall for de tidligere panasonic modellene med SmoothScreen, og med mindre den nye generasjonen LCD paneler som brukes i AE900 har en mye bedre fillrate som kan viske ut screen door rutenettet på annen måte enn optiske filtere, så lar det seg vel neppe slåes av og på elektronisk.

Har selv en liten mistanke om at de som synes AE900 har et mer soft og diffust bilde enn f.eks Z4, mer er vandt med å se skarpheten i pixcel strukturen på panelene, og når de ikke lenger får se denne strukturen og først ser hvor dårlig et oppskaler 480 eller 576 linjer bildet egentlig blir i 720p fra enkelte DVD filmer, uten hjelp fra den på mange måter falske skarphets informasjonen som ligger i pixcel rutenettet, så tolkes det som soft og diffust i stedet for mer riktig bilde informasjon. Tror dette nesten blir litt på samme måte som de som blir skuffet over skarpheten i bildet fra selv optimalt oppsatte CRT projektorer.;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok mtp Smoothscreen ask4me2. Jeg leste en eller annen plass at det kunne slåes av, men det var nok svada.
    Tror dette nesten blir litt på samme måte som de som blir skuffet over skarpheten i bildet fra selv optimalt oppsatte CRT projektorer.;-)
    Litt OT. Jeg nekter å tro at noen blir skuffet over skarpheten på en 909 ihvertfall, som er skarpere enn noen digitale jeg har sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett ask4me2 at smoothscreen er en optisk løsning og kan nok ikke bypasses:

http://www.laserdisken.dk/billeder/d...72920432-1.pdf

Jeg trodde at det var en digital bildebehandling. Det sies at med D5 panelene så er screendoor effekten så å si eliminert (i allefall ved normale sitteavstander) så smoothscreen mister kanskje litt av hensikten sin?. Jeg har desverre ikke fått sett en Panasonic projector live, men vurderer å bytte ut min Hitachi TX-10 nå når HD bølgen begynner å skylle over oss (i Norge vil den vel skylle seint...sukk). Med HD materiale vil en gjerne ønske all den skarpheten en kan få, men det er sikkert ikke noe problem. Jeg venter spent på flere tester av AE900 og håper jeg får se den live.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde at det var en digital bildebehandling. Det sies at med D5 panelene så er screendoor effekten så å si eliminert (i allefall ved normale sitteavstander) så smoothscreen mister kanskje litt av hensikten sin?.
    Screendoor effekten er på langt nær borte ,men den er litt mindre. Fillraten på panelene er øket fra 50% (D4) til 60%. (D5)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sjekket litt mer om dette er jeg nå usikker på om dette stemmer likevel. :???:
    Hva var det du egentlig sjekket her? Og hva fant du ut? Har du ikke funnet noe godt svar siden du fortsatt er usikker?
    Panasonic har benyttet "Micro Array Lenses" helt siden "smooth screen" først ble introdusert. Jeg har aldri lest noe sted at pana har noen annen "smooth screen" teknologi på gang.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,798
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT. Jeg nekter å tro at noen blir skuffet over skarpheten på en 909 ihvertfall, som er skarpere enn noen digitale jeg har sett.
    Har ennå tilgode å se en 909 i aksjon, og det skal jo være en ganske fin opplevelse har jeg hørt... ;-) Litt av poenget mitt med skarphet, i den forbindelse med AE900 og sikkert også en 909 når man først nevner den, er at når rutenettet forsvinner, vil svakhetene i kildematerialet og oppskalering osv, komme lettere frem, og jeg tipper at du ikke så Barco Reality 909 en med en vanlig dvd og dvd spiller som internt oppskalerer til 1280x720 oppløsning som vel er det vanligste å mate Z4 og AE900 med, men enten 1080i HD materiale direkte eller oppskalert via en meget kompetent scaler/prosessor som man kan kjøpe et noen AE900 for prismessig. ;-)

En 909 er konstruert for å kunne oppløse 3,200x2,560, og da sier det seg litt selv at den vil nermest gå på tomgang med 1920x1080, og skarpheten blir ikke produsert med noe falsk tileggs informasjon og rutenett på slike projektorer. Man har riktignok scanlinjer horisontalt som ikke må overlappe hverandre for at ikke skarpheten i bildet skal reduseres, men på en 9" 909 børr vel nesten scanlinjene gjøres litt mer diffuse på fosforet, så man sprer mer av energien fra elekton stålen ut over et større punkt på fosforet så man reduserer slitasjen på de tre rørene, og da har man nesten en smoothscreen effekt der også, eventuellt benytte et systen som (orbiting) som flytter scanlinjene litt så de ikke tegnes opp helt på samme plassen hele tiden......;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var det du egentlig sjekket her? Og hva fant du ut? Har du ikke funnet noe godt svar siden du fortsatt er usikker?
    Panasonic har benyttet "Micro Array Lenses" helt siden "smooth screen" først ble introdusert. Jeg har aldri lest noe sted at pana har noen annen "smooth screen" teknologi på gang.
    Det stemmer det at Panasonic ikke har noen annen smoothscreen teknologi på gang, men detr er ikke bare optisk, men elektronisk i tillegg. Flere andre projektorer har benyttet Micro Lens Array tidligere, med helt andre resultater.
    Det jeg sjekket var om jeg hadde lest feil angående det å kunne slå av smoothscreen. Jeg klarte ikke å finne igjen kilden til dette, så det er rimelig klart at den ikke kan slåes av.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Screendoor effekten er på langt nær borte ,men den er litt mindre. Fillraten på panelene er øket fra 50% (D4) til 60%. (D5)
    Den teoretiske forskjellen er ikke så stor kanskje, men opplevelsen av mindre screendoor er såpass at en skulle tro fillraten var blitt enda bedre...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer det at Panasonic ikke har noen annen smoothscreen teknologi på gang, men detr er ikke bare optisk, men elektronisk i tillegg.
    Virkelig? Kan du bygge oppunder denne påstanden om at det er en elektronisk komponent i smoothscreen teknologien?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant denne sammeligningen av AE700 og 900 på Avsforum i dag. Forfatteren har kanskje et poeng i at AE700 er den beste investeringen? Spesielt med tanke på at AE900 nå koster 50% mer enn 700. Men for de fleste av oss er det vel kanskje mest gøy å kjøpe siste modell? ;-)

http://www.ausmedia.com.au/panasonic...900_review.htm

Side 5 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •