Offisiell tråd for Panasonic PT-AE900 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 306
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Finnes enn mer utfyllende brosjyre her:

ftp://ftp.panasonic.com/pub/Panasoni..._PT-AE900U.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv fornøyd eier av ae700, men jeg har et spørsmål:

Hvorfor står det ingenting i spesifikasjonene om hastigheten på LCD-panelene? På LCD-skjermer er jo dette en helt vanlig del av spesifikasjonene, og det er jo temmelig viktig. Mao, hvor lang tid tar det for en pixel å gå fra sort til hvitt og tilbake til sort igjen? Jo hurtigere dette skjer, jo mer presist vil bilder fra f.eks sportssendinger bli.

Siden LCD-skjermer har begynt å komme ned i 4ms så burde det være store muligheter for å forbedre LCD-prosjektorene også?

(Dette er skrevet med forbehold om at det muligens er noe essensielt jeg ikke vet, og at det følgelig er et veldig dumt spørsmål )

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor står det ingenting i spesifikasjonene om hastigheten på LCD-panelene? På LCD-skjermer er jo dette en helt vanlig del av spesifikasjonene, og det er jo temmelig viktig. Mao, hvor lang tid tar det for en pixel å gå fra sort til hvitt og tilbake til sort igjen? Jo hurtigere dette skjer, jo mer presist vil bilder fra f.eks sportssendinger bli.

Siden LCD-skjermer har begynt å komme ned i 4ms så burde det være store muligheter for å forbedre LCD-prosjektorene også?

(Dette er skrevet med forbehold om at det muligens er noe essensielt jeg ikke vet, og at det følgelig er et veldig dumt spørsmål )
    Det er ikke et dumt spørsmål i det heletatt. Jeg har også kikket litt etter dette, men har enda til gode å finne info om dette. Epson oppgir heller ingen verdier. Jeg tror allikevel ikke man vil oppleve etterslep og lagg på nye LCD projektorer.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Scart?

Ser at det står at Panasonic'en har scarttilkobling på avshop.no, ser ikke noe scart i brosjyren ihvertfall.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er at det står at Panasonic'en har scarttilkobling på avshop.no, ser ikke noe scart i brosjyren ihvertfall.
    Den europeiske versjonen har vil ha scart tilkopling.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun E-utgaven som har SCART, SCART-kontakten er helt til høyre like ved luftinntaket.

http://www.produkte.panasonic.de/doc...uide_1_d_-.pdf

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ikke noe krise om den ikke hadde hatt det da. Lurer på om Pana 900 blir min første projektor, kan godt bli mulig.

Hvilken hadde du anbefalt Ak? Har tenkte på Sanyo Z4, PT-AE 900 eller BenQ 7700. Panasonic er jo billigest, kan de ekstra 3k Sanyo og Benq koster forsvares?

Har sett litt på BenQ 5120 hos en kamerat, så da litt antydninger til regnbuer, da spesielt i selve tekstingen på filmen, eller i andre korte hvite sekvenser.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken hadde du anbefalt Ak? Har tenkte på Sanyo Z4, PT-AE 900 eller BenQ 7700. Panasonic er jo billigest, kan de ekstra 3k Sanyo og Benq koster forsvares?
    Det er litt vanskelig å si siden jeg ikke har sett AE900 enda. Z4 og 7700 vil jeg sidestille mtp bildekvalitet. AE900 vil koste mindre enn begge to, og er nok derfor det beste kjøpet. Samtidig vil den være meget plasseringsvennlig, med både lensshift og god zoom. Jeg vil likevel anbefale at du venter en mnd og to, til flere har fått testet den. I tillegg til disse gar vi også Epson TW600 som du kan lese om i en annen tråd her.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Det er kun E-utgaven som har SCART, SCART-kontakten er helt til høyre like ved luftinntaket.

http://www.produkte.panasonic.de/doc...uide_1_d_-.pdf

Ser ut som vi får Scart på bekostning av en komponent-inngang da.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den har:
    HDMI
    s-video
    VGA
    komponent
    composit
    SCART

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg panna, bra pj til prisen. Jeg kommer ikke til å skifte min 700 da forskjellene på den og 900'en er så små at det ikke er verd prisforskjellen.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Nei, den har:
    HDMI
    s-video
    VGA
    komponent
    composit
    SCART
    Ja, men USA-utgaven ser ut til å få 2 stk komponent-innganger, mens Europa-utgaven får 1 stk komponent og 1 stk scart. Ergo vi får scart på bekostning av én komponent. ;-)

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Kjøp deg panna, bra pj til prisen. Jeg kommer ikke til å skifte min 700 da forskjellene på den og 900'en er så små at det ikke er verd prisforskjellen.
    Ja, mye mulig det blir "panna" på meg. Det er bare om jeg skal legge 10.000 for AE-700 eller plusse på 5.000 og få AE-900. Kanskje det blir AE-700, så kan jeg faktisk kjøpe et respektabelt lerret også.

Hvordan opplever du bilde på din projektor Razor? Screendoor? Blir det isåfall mer merkbart jo lengre fram du går? Funker det fint med hvitt lerret? (Så ut som du hadde det på minHjemmkino =)) Det filteret du bruker, hva er det godt for?

Spør man ikke, lærer man ikke ;-)

Klarer ikke helt og bestemme meg, "heldigvis" har jeg en god mnd. eller to med betenkningstid. Vil ha projektor nå!!

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Har du sett dem mot hverandre, Razor? Det er jo isåfall gode nyheter for oss 700-eiere... Har man drevet med dette en stund, vet man jo uansett at påstander om "radikale forbedringer" må saltes før de inntas ;-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må i tilfelle AE900 være særdeles mye dårligere enn Z4! :shock:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha sett AE-900 i aksjon ennå, så vil jeg tro at bilde kvalitet forskjellen mellom f.eks AE500 og AE700 som man hadde for ca et år siden, med litt den samme prisdifferansen som nå, var en del mindre enn overgangen til en nyutviklet og en helt ny generasjon med LCD paneler som de benytter i AE900. Er det noen som har funnet noen AE700 vs AE900 tester på nette?

Det å gå fra en oppgitt kontrast på 2000:1 på AE700 og opp til en på 5500:1 litt hjulpet av en annen LCD brikke og muligens en litt bedre iris fungsjon, vil vel kunne gøre visse bildemessige fordeler, men om det er verd dagens pris differangse, det er vel noe hver enkelt får ta opp med seg selv og egene økonomi.. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

700 vs 900

En test med 700 vs 900 hadde vært utrolig interessant ja - noen som vet om en?

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok ingen 700 vs. 900 test nei, kan jeg aldri tenke meg.
    Men at vedkommende vil trekke fram 700 og dens egenskaper den dagen 900 blir testet. Ja det er nok ganske ganske så sannsynlig - time will show

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gruppetester omfatter normalt ikke flere generasjoner fra samme produsent, så noen sammenligningstest mellom 700 og 900 blir nok neppe publisert i offisielle tester ihvertfall. Jeg tror likevel vi kan regne med at 700 blir satt som referanse i de testene av 900 vi vil se i blader og på diverse nettsteder i nær fremtid. Dette har ihvertfall vært vanlig tidligere for å illustrere hvilke forbedringer som er gjort. Tekniske data kan desverre skape forventninger som ikke innfris ved selvsyn. Jeg har likevel vanskelig for å tro at D5-paneler og 2.generasjon dynamisk iris ikke skulle gi 900 merkbart bedre ytelser enn 700. Det forhindrer meg imidlertid ikke fra å glede meg over min utmerkede 700 helt til den dagen jeg kan få en HD DLP-pj med lensshift til samme pris som AE1100 ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Har du sett dem mot hverandre, Razor? Det er jo isåfall gode nyheter for oss 700-eiere... Har man drevet med dette en stund, vet man jo uansett at påstander om "radikale forbedringer" må saltes før de inntas ;-)
    Har lest på nettet om de som har sett de mot hverandre, de ble ikke imponert over forskjellen ivertfall, sånn ca. 25% bedre sortnivå, selv om det egenlig minst burde vært 100% bedre ifølge spekken ivertfall. Skarpheten er det delte meninger om. Fjernkontrollen var visst dårlig, man må peke rett mot pj'en for at den skal virke.
    Klart 900'en er bedre, pleier jo ikke komme ut med noe som er dårligere, men er det verd å legge ut 5000 for sortnivået. Med ett nd2 filter til 7-800,- så forbedrer man sortnivået på 700,en også.

Men har du penger og ikke 700'en fra før så gå for 900'en. Jeg bytter ikke ut før sortnivået blir bedre og oppløsningen blir 1080. Er veldig fornøyd med 700 jeg, eneste er vb'en som kan være litt plagsom hvis man lar den stå i standby, men ser det ikke som noe stort problem og skru den av på bryteren bak.

Side 4 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •