Offisiell tråd for Panasonic PT-AE900 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 306
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Hei
    Fått meg Sony BDP 300 nå og har et spørsmål . Når jeg kjører 1080p får jeg kun opp halve bildet ( virker som øvre halvdel er zoomet ) Takler ikke 900 1080P ?
    For 720 og 1080I går det greit . Leser i manualen at den skal ta alle 1080 signaler så nå sitter jeg å klør meg i huet...
    gubben
    Teoretisk skal det går, men hvorfor kjøre 1080p, da må jo pj'en skalere ned til 720p igjen. Har du prøvd å sende ut 720p fra Sony'en?

Native oppløsningen til AE-900 er 1280*720p, og den må enten bli matet med det direkte, skalere opp eller ned alt etter hvilken oppløsning du sender den. Den støtter 1080p inn, men den må da uansett skalere det ned igjen til sin native oppløsning, 720p.

Du sender ikke i 24fps da?

Evt. feil zoomfunksjon du har benyttet?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jada , vet at den er 720P men var vel mest nyskjerrig på hvorfor dette skjedde
    kun v. 1080P . Som sagt går det helt greit med alle andre formater. Nå har jeg ikke kjøpt noe BR disk enda , men er ikke de i 1080 ? , Da må jeg vel skalere ned før PJ , eller tar jeg feil ?
    gubben

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja enten før eller i pj

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, 720P er jo nesten HD da:???: Har en viss anelse om hva som kommer på shoppinglista etter hvert...........

gubben

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spm. ang. PJ.. Har jeg kjøpt katta i sekken?

Hei!

Har en slik PJ og et 100" 16:9 rammelerret underveis i posten. Projeksjonsavstanden blir ca 3m (muligens noen cm i underkant). PJ kommer til å henge rett over sitteposisjon... Bredden på lerretsveggen er ca 2.85m, og lerretet kan henge helt ned til 50 cm over gulvet. Takhøyde er ca 2.35m. PJ er planlagt å festes i taket med takoppheng.

Noen spm.. håper jeg ikke har kjøpt katta i sekken.. :?

1. Vil bildet bli skarpt og fokusert i over hele lerretet ved takoppheng? Må jeg evt. bruke hylle på vegg? Tenkte ikke/visste ikke om dette problemet da jeg handlet PJ.

2. Kommer til å benytte medflg. HDMI-kabel, og trenger da ny dvd-spiller. Noen som anbefales/frarådes mtp. akkurat denne PJ? Har lest litt om div. bildefenomener ved uheldig matching av PJ og spiller (uten at jeg husker hva de het). Helst en svært rimelig spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Hei!

Har en slik PJ og et 100" 16:9 rammelerret underveis i posten. Projeksjonsavstanden blir ca 3m (muligens noen cm i underkant). PJ kommer til å henge rett over sitteposisjon... Bredden på lerretsveggen er ca 2.85m, og lerretet kan henge helt ned til 50 cm over gulvet. Takhøyde er ca 2.35m. PJ er planlagt å festes i taket med takoppheng.

Noen spm.. håper jeg ikke har kjøpt katta i sekken.. :?

1. Vil bildet bli skarpt og fokusert i over hele lerretet ved takoppheng? Må jeg evt. bruke hylle på vegg? Tenkte ikke/visste ikke om dette problemet da jeg handlet PJ.

2. Kommer til å benytte medflg. HDMI-kabel, og trenger da ny dvd-spiller. Noen som anbefales/frarådes mtp. akkurat denne PJ? Har lest litt om div. bildefenomener ved uheldig matching av PJ og spiller (uten at jeg husker hva de het). Helst en svært rimelig spiller.

Utmerket oppsett.

Har samme selv. PT-AE900 , Adeo 104" lerret (230xnoe) har 3,5 meter fra lerret så henger pj ca 60cm ned fra tak. Har 100% bilde helt ut til hjørnene, inget problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xB^
    Utmerket oppsett.

Har samme selv. PT-AE900 , Adeo 104" lerret (230xnoe) har 3,5 meter fra lerret så henger pj ca 60cm ned fra tak. Har 100% bilde helt ut til hjørnene, inget problem.
    Og bildet i hjørnene er på ingen måte uskarpt eller ufokusert? Har lest litt ang. problemer med dette fordi PJ ikke hang helt i vater o.l
    Lens shift heter vel anordningen som skal løse problemer med tiltet PJ osv.?

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du ikke bruker keystone så er bildet knallskarpt...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Så lenge du ikke bruker keystone så er bildet knallskarpt...
    Kan du utdype dette litt? Er ikke helt inne på PJ ennå, men det kommer vel
    Nå er det uansett på tide å ta kveld.. får svare i morgen.. :P

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Keystone bruker du får å "rette" opp bildet..

Hvis vinkelen på projektoren er utenfor normal vinkel (opp/ned) så må du bruke "keystone".

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forklart over. Dette forringer også billedkvaliteten. Bare prøv å svitsj mellom 0 og 1 på keystone....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. da får jeg bare vente til alt er i hus, og så se om jeg får justert den tilfredsstillende. Jeg poster her når den tid kommer for litt hjelp og tips ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd å søke her på forumet, men siden jeg ikke fant noe, så spør jeg:

Jeg har brukt min PT-AE900 godt å lenge nå, runder vel snart 2000 timer. Men en ting som alltid har vært der er en viss flimring/blaffring, noe jeg spesielt merker på lyse scener. Det ser rett og slett ut som lysstyrken faller noen få prosenter, så går opp igjen i løpet av sekundet, også ned. Og det kan være slik over en lang periode, og det er variablet hvor lenge han er lys/mørk.

Før skrudde jeg bare opp lampestyrken til "høy", også ble det borte, men nå gjelder det både om jeg har "høy" eller "lav". Dynamisk iris har alltid vært avslått.

Har noen andre samme problemet? Evt. ei løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg en AE900E og er veldig fornøyd med bildet. Men jeg synes den bråker en del. Spesielt viftestøyen irriterer meg en del. Er det bare jeg som er veldig kresen og har gode ører eller bråker den en del? Madammen sier hun ikke hører noe viftestøy med mindre hun konsentrerer seg veldig, så det er kanskje bare meg.

Men finnes det noen gode måter å støyisolere på? Har satt alt av vifter til low, satt ned lysstyrke osv, så ikke flere innstillinger som får ned viftestøyen. Men finnes kanskje noen andre smarte knep?

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viftestøy på 900

Denne øker viftehastigheten etter en stund og hvis rommet er varmt drar den på ekstra (sommer og sol eller bare god fyring). Står den høyt, så prøv og senk den ned samt gi den frist kald luft om det er mulig... Eller kjør opp lyden på anlegget. Da hører du svært lite viftebråk.

Jeg byttet til PT-AX100 og den er mer stabil på viften selv om viften godt kan høres hvis lyden er for lav.

Prøv å fokuser på det store bildet... det er en pris; og det er viftestøy... men det er verdt det, ikke sant?

Mullah

Newcomer balsam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På PT AX100 kan man sette lampe i ecomodus og så kalibrere farger, kontrast etc. Da støyer den svært lite og gir et meget godt bilde

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en gammel tråd. men fortsatt i live!

Lurer bare på om denne prosjektoren er en grei inngangsbilett til HD?
    Har bare CRT tv nå, så en oppgradering vil det være uansett.
    å hvis jeg skal lage rammelærret selv, hvilken maling skal jeg bruke, å hvor får jeg kjøpt den hen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-d

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Dette er en gammel tråd. men fortsatt i live!

Lurer bare på om denne prosjektoren er en grei inngangsbilett til HD?
    Har bare CRT tv nå, så en oppgradering vil det være uansett.
    å hvis jeg skal lage rammelærret selv, hvilken maling skal jeg bruke, å hvor får jeg kjøpt den hen?
    Hva slags maling eller farge bør jeg bruke på et slikt lærret da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trøbbel med hdmi utgang

Hei
    Har hatt PT-AE900 i over 2 år. Er storfornøyd, men det dukket opp et problem når jeg kom tilbake fra ferie. Hdmi utgangen har sluttet å virke. Har noen andre opplevd dette på PT-AE900? Får ikke sett film, og er desperat!

Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •