Offisiell tråd for Panasonic PT-AE900 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 16 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 306
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av janse
    Har tenkt å henge rammelerret ca 40 cm fra taket og ca 50 cm fra bakken, hvor høyt burde jeg henge hylla som projektoren skal stå på?
    Ved normal takhøyde kan +/- 170 cm være et godt alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Enig med Anfield. Jeg er nesten 100 prosent sikker på at projektoren ikke står vinkelrett på lerretet. Både høyde og sideveis må være helt vinkelrett for å få riktig fokus over hele bildeflaten.
    Heisann.

Jeg har nøyaktig samme problem som ole. Jeg har PJ på en hylle på bakveggen. Den er i vater alle veier. Lerretet er i vater, dobbeltsjekket med hengende vatertråd fra taket. Allikevel er det komplett umulig å få hele bildet i fokus. Dersom jeg f.eks. fokuserer etter klokken nede til høyre på desktopen til den er sylskarp, er øvre venstre hjørne ved "my computer" uskarpt. Jeg har forsøkt med å sentrere pj 100% etter lerretet for å eliminere lens-shift, men samme problem vedvarer.

Er det noen som har peiling på andre ting jeg kan forsøke? Hvis ikke noe funker, er dette da en reklamasjon? (PJn er ca 1 mnd).

Takker på forhånd for eventuelle svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Ser at noen har koblet denne opp til pc via dvi inngang - ble dette gjort til hdmi kontakten på prosjektoren?
    Har nemlig forsøkt dette på et abit 945gt hovedkort uten hell. Fikk ikke bilde. Har nå et abit il-90mv hovedkort med hdmi ut, og får bilde - men maskinen vil ikke boote med kabelen i...
    Vurderer derfor å gå tilbake til et eksternt skjermkort med dvi utganger - og overgang til hdmi - men har noen erfaringer med å sette dette opp? Tips til kompatibel hardware til ae900?

Takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallai.

Jeg har min koblet til pc med dvi--->hdmi, og det fungerer utmerket. Bruker et x850xt skjermkort. Er det "onboard" skjermkort du har? Tror ikke du vil få noen problemer med en slik kobling om du velger et ATI eller GeForce skjermkort.

erik

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K-pax
    Det er en ting som jeg lurer litt på, er lyden fra Irisen.
    På min ae700 hørte en kun et lite "klikk" når en byttet kilde(input) og i noen tilfeller mellom overganger fra mørke til lyse scener. Dette hører jeg ikke på ae900, men hører en slags svak "skurrelyd" (vanskelig beskrive) som endrer seg i takt med lyst/mørkt bilde. Ved lysere bilde høres det bedre en ved mørkere. Ser flere har rapportert dette på avsforum som "howling iris". Denne lyden er ikke spesiellt høy, så en hører den nok ikke med litt lyd på.

Da jeg ikke hadde slik "iris" lyd fra min ae700 tok jeg kontakt med leverandøren, som testet 2 andre ae900 og begge hadde samme lyd, så det virker som det er normalt.

Er det noen andre som har testet ae900, eller har den og kan bekrefte at dette er normal lyd fra irisen.?
    Jeg har brukt min ae900 i ca. 50 timer nå og jeg kan bekrefte at jeg og opplever en slik "howling iris". Lyden kan beskrives som en slags "romling" i mitt tilfelle. Med autoiris på er denne lyden kun tilstede ved lyse scener, ikke ved mørke, men med autoiris av romler det hele tiden. Lyden er så høy at den irriterer meg.

I tillegg kan det høres en høyfrekvent lyd når pj står i stand by.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PTAE900 fokus med Keystone

Hei, ny på forumet og nettopp blitt eier av en *900

Har et problem med at jeg må bruke keystone for å få bilde skalert riktig i forhold til lerretet. (keystone -0- = bredere bilde oppe enn nede)
    Når jeg korrigerer dette med "keystone" får jeg ikke fokusert godt nok.

Kjører pc via VGA-kabel (10m)

Virker som om dette har noe med linje synk å gjøre...!?

Uansett problemet er irriterende:evil:
    Har sett på alle instillinger på skjermkortet(ATI RADEON X1600), og uansett hva jeg gjør får jeg ikke samme fokus som med 0-Keystone.
    Keystone =0= krystallklart....endrer jeg dette blir text "blurry".

Hadde satt stor pris på noen kommentarer / tips på dette :?

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp bestilt en Ae900

Og da har jeg et par ting jeg lurer på.

1. Jeg regner med jeg setter dvd spilleren til å kjøre progressive scan osv. Men må jeg stille inn projektoren på noe? Kommer til å kjøre komponent mellom dvd-spiller og proj.

2. Hvilket mode kjører dere i? Cinema ? (i low lamp mode)

3. Etter at pæren i min AE300 røk etter ca 900 timer, så skal jeg ikke la pæren gå i high modus som min AE300 konstant gikk i. Dere kjører alle i low lamp setting regner jeg med?

4. Bruker dere noe filter av noe slag? Ser man kan få bedre kontrast osv med å bruke det, men jeg syntes hele filtergreien bare er stress og fører til at man må tweake i dagevis.

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

1. Nei jeg tror ikke du må stille projektoren på noe spesielt, jeg for min del har slått av NoiseReduction og Overscan. (kildene mine er: 720p,xbmc,komponent og 720p,oppo,hdmi)

2. Har brukt mode cinema1, men har nå gått over til Normal. Lampen er i low mode.
    Nå har jeg projektoren hele 5 meter fra lerrete (2 meter bredt) så jeg taper jo endel lysstyrke bare pga det. Men brukte cinema 1 modus til ca 500 lampetimer, synes det da var for lite lys så jeg endret til Normal modus. Lerrete er forøvrig et Procjeta procinema high contrast s, lysegrått med gain 1.

3. Som nevnt over bruker jeg low modus på lampen.

4. Jeg har et 81EF filter, så ikke noe åpenbar gevinst så jeg bruker det ikke.

Her er en FAQ side om ae900. Lassi*aL - Articles - Panasonic_AE900

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har plutselig fått et lite problem med min pana pj. Når jeg ser på film kommer det en liten grønn firkant nede i venstre hjørne. Den er kansje et par tre cm stor og er kun synlig i mørke bilder, men det er utrolig irriterende!!
    Jeg har zoomet ut og inn på pjen, og da følger prikken med, så et er jo tydelig at det er et eller annet med pjen.
    Også har jeg lest mye skumle ting om brente pixler og forskjellige ting. Er det noen som kanskje vet hva som kan være galt med pjen, og om det er noe å få gjort med? Jeg kjører forøvrig foreløpig med scart mellom dvd og pj hvis det skulle ha noe å si.

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som det er støv som forårsaker den grønne firkanten.

Du kan prøve sette lampen på high + sette bildet til ceiling, da øker vifte hastighet. (kan også stille viften på fullt fra service menyen)
    Prøv dette i 5 minutter, er du heldig greier du å blåse vekk støvet på denne måten.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjalp dessverre ikke...Kan det event. være noe annet galt? Eller fins det noen annen måte å fjerne støv på?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svaret på posten min k-pax

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt min nye AE900 i snart 2 uker. Men grunent juleferie har jeg bare sett 20 min av Ringenes herre 1 og ca halve king kong i går kveld.

Og her følger mine observasjoner;

- Etter å ha testet ut forskjellige bildemoduser kom jeg fram til at jeg ville kjøre cinema 1. Jeg er vant til AE300 med filter og syntes at AE900 i normalmodus ble altfor "lyst". Merket at den økte kontrasten AW900 har i forhold til 300'en gjør at jeg satt å "myste" i lyse scener. Dette var litt ubehagelig. Dessuten så følte jeg at fargene var altfor lyse og at bilde nesten ble for skarpt med Normal modus. Som sagt jeg var 100% med min AE300 og hvordan film var på den, så jeg ville egentlig ha tilbake det bilde jeg hadde på den. Og det har jeg fått med å kjøre cinema 1. samt at det mest sannsynlig er bedre sortnivå, selv om jeg må innrømme at jeg ikke kan se at bilde er merkbart bedre mellom ae300 og ae900. Men det skal sies at det er 4 uker siden sist min ae300 var i orden.

- Ser at noen mener at man skal ha overscan av. Jeg prøvde dette og så at joda..jeg fikk noen cm mer bilde på hver side, men at kanten ikke var 100% "skarp". Og at når jeg øker bredden av bilde så minsker høyden. pga at jeg viser film på hele lerretbredden. Personlig kan jeg ikke leve med at bilde blir mindre i høyden og at kantene ikke er skarpe. Så jeg bruker overscan.

- Ellers hørte jeg også det som dere beskrev som howling iris elelr noe sånt. Og satt å forbandet meg over den lyden før juleferien. Men i går kveld så la jeg ikke lenger merke til det i noen særlig grad. Dvs jeg blir vant til det meste akkurat som jeg ble vant til Ae300 sitt bilde og i mine øyne var det så perfekt som jeg ville ha det.

Konklusjon: Joda...utrolig fin projektor med bra bilde. syntes nesten bilde kan virke for skarpt, men dette ordnet seg med å bruke cinema 1 modus. Men må ærlig innrømme at jeg syntes bilde på min gamle ae300 var omtrent like bra som på ae900. Men jeg tror jeg leste et sted at med ae300 så var man kommet dithen at film så bra ut med projektor. Og alt etter det blir jo bare en "finpuss" av noe som allerede fungerer bra nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kommer sikkert til å kjøpe enten Xbox 360 eller P3 for å få tilgang til enten Blu-ray eller HDDVD men det jeg lurer på er hva som vil skje når jeg kobler den til min PT- AE900, vil bildet bli svart på grunn av for høy oppløsning eller vil den simpelthen bare vise den høyeste oppløsningen den kan, har noen prøvd dette?

Har forresten kjøpt en DVD med HDMI og med oppskalering det var en utrolig forskjell fra den vanlige dvd.

Grunnen for å kjøpe Xbox eller P3 er i hovedsak å kunne vise filmer i høy oppløsning men hvis dette ikke er mulig så er jeg litt usikker på om jeg skal investere i noen av dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lordjanus
    jeg kommer sikkert til å kjøpe enten Xbox 360 eller P3 for å få tilgang til enten Blu-ray eller HDDVD men det jeg lurer på er hva som vil skje når jeg kobler den til min PT- AE900, vil bildet bli svart på grunn av for høy oppløsning eller vil den simpelthen bare vise den høyeste oppløsningen den kan, har noen prøvd dette?

Har forresten kjøpt en DVD med HDMI og med oppskalering det var en utrolig forskjell fra den vanlige dvd.

Grunnen for å kjøpe Xbox eller P3 er i hovedsak å kunne vise filmer i høy oppløsning men hvis dette ikke er mulig så er jeg litt usikker på om jeg skal investere i noen av dem.
    Bildet blir ikke svart, men kanonbra ! Projektoren nedskalerer bildet til 1280 x 720. Det er lettere å nedskalere bildet med bra resultat enn motsatt (har jeg hørt, ikke sett dette selv).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker så meget for svaret, det blir spennende å prøve

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med XBOX 360 og HD på AE900

Har problemer med å kjøre den nye HD-spilleren til xboxen mot Panaen.
    Prosjektoren stopper opp innimellom og må liksom tenke seg om før den gir bilde igjen. Virker på samme måte som når signalene skifter format. Blir svart, flimrer litt og så kommer bildet tilbake.
    Kan det være at kabelen ikke håndterer HD på riktig måte?
    Fungerer helt fint på spill, men så også nå at den får en del støy i bildet når jeg kjører vanlig dvd fra xboxen. Har en annen spiller med HDMI for DVD, derfor ikke testet før nå.
    Noen som har vært borte i det samme?
    Er det mer bruk for båndbredde i dvd enn på spill og enda mer på HD?

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er målene på denne? Lengde og bredde..

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalib

Jeg har Pana PT-AE900 i en kjellerstue, intet vinduslys, vegger der øvre 50 % er hvite, og viser på et Dreamscrean 92" hvitt gain 1.1

Er det noen som kan gi meg et bra tips for innstilling med dette utgangspunktet?

Jeg skjønner at jeg må gjøre fininstilling selv, men sånn i retning av ihverfall?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Fått meg Sony BDP 300 nå og har et spørsmål . Når jeg kjører 1080p får jeg kun opp halve bildet ( virker som øvre halvdel er zoomet ) Takler ikke 900 1080P ?
    For 720 og 1080I går det greit . Leser i manualen at den skal ta alle 1080 signaler så nå sitter jeg å klør meg i huet...
    gubben

Side 14 av 16 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •