Offisiell tråd for Panasonic PT-AE900 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 16 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 306
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv signaler?

Er denne kresen på tv signaler? Jeg kjører idag parabol!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PTAE900 er veldig snill med tv signaler synes jeg..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom signalet er godt (digitalt fra parabol f.eks) klarer de fleste projektorer å gjengi et fint bilde, men det er likevel forskjeller. (AE900 er plassert ca i midten når det kommer til kvalitet på deinterlacer.) TX200 er f.eks endel vassere på TV signal.

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke selv hvordan deinterlacerene er mot hverandre, men det ser ut som cine4home mener ae900 er best på deinterlacing av D5 projectorene + HS60.
    Link

Oversatt litt fra testen:
    The PT900 von Panasonic exhibits an absolutely exemplary De-Interlacer. Both with video material, which he converts appropriately in Motion Adpative procedures into a progressive representation, and with Filmmaterial he does not show recognizable deficits. Particularly the film mode is to be emphasized here particularly praising. He works also at difficult film scenes in such a manner reliably that he does not fall from his rhythm. This works so well that the PT900 strikes so some progressive Scan DVD Player. The PT-AE900 is a clear winner in this column.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dersom signalet er godt (digitalt fra parabol f.eks) klarer de fleste projektorer å gjengi et fint bilde, men det er likevel forskjeller. (AE900 er plassert ca i midten når det kommer til kvalitet på deinterlacer.) TX200 er f.eks endel vassere på TV signal.
    Så du ville gått for TX200 istedenfor AE900? Det er jo ikke så stor prisforskjell mellom disse.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mitt første innlegg her på sikkert 1 år Sikkert ingen som husker meg igjen her lenger

hmm lurer hvor stor forskjellen er mellom AE900 og min AE300 Det begynner kanskje snart å bli på tide med ny projektor for meg og, men tenkte jeg skulle vente til pæren ryker i min AE300.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er sikkert. Når vi diskuterer hvorvidt fremskrittene mellom AE700 og AE900 er ditt eller datt, så vil nok du bli "blåst over bord" over hvor mye bedre 900 er enn 300. En soleklar oppgradering...;-)

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja hehe..du har sikkert rett. Dessuten så jeg på film i går og så at pæren har gått 680 timer. Dette på 3 år.

Så kanskje pæren tar kvelden snart og da ser jeg for meg en AE900, mye pga av min egen nykjøpte leilighet med begrenset avstand fra sofa til lerret i TV-titting-retning. Og jeg syntes å huske at panasonic var god på korte avstander.

Men etter å ha brukt enorme summer på ny bil så kan jeg ikke bare "fleske til" med ny projektor helt uten videre

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått opp min AE900 jeg og nå, min første PJ.

Har kobla den med komponent til moddet Xbox, og bruker et laken, strekt over en treramme til lerret. Dette funket overraskende bra til film! (Brukte Cinema 2 preseten). Men spilling var litt .. merkelig. Vet ikke helt hva som var galt, men ble litt stressa i øya, og måtte hele tiden konsentrere meg for å få med meg hva som skjedde (spilte forza).

Noen som har "standard" innstillinger, som pleier å fungere bra? Har lest litt om kelvin 6500 greier, men skjønner det ikke helt, og husker ikke om det var til AE900.

Og hvordan setter jeg på sparemodus (eco mode)?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Den modusen som er nærmest 6500k er Cinema1.
    Sett den til color temp 0, juster så brightness,contrast, color og tint ved hjelp av en kalibrerings dvd.
    Juster ned sharpness litt, har satt min til -2 ved bruk av komponent(xbmc).
    Har også slått av overscan og støyreduksjon.

Du kan eventuellt også prøve disse instillingene under advanced.
    Er fra ae900 tweak tråden på avs. Det er forskjell fra PJ til PJ men det skader ikke prøve, jeg gikk ut fra denne instillingen og synes det funker bra.

Gamma
    H -1
    M -1
    L +1
    Constrast
    R 0
    G -4
    B +2
    Bright
    R -1
    G 0
    B -2

For å bruke sparemodus setter du lampen til Low/Lav i menyen. Tror det er mest vanlig å bruke low, jeg har ivertfall satt min til det. Fordelene er jo levetid på pæren og mindre støy fra viften.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg akkurat en PT-AE900E fra komplett.no, og gleder meg stort til å få den i hus.

Skal begynne å planlegge å lage et skikkelig rammelerret (Screen-Goo og MDF plate).

Men kom brått til å tenker på at jeg har glemt å sjekke om AE900 har lensshift slik som PJ-TX100 & 200. Minnes å ha lest at den har det, men husker ikke helt.

Plasseringen der jeg har tenkt å plassere den krever å kunne "flytte" bildet på veggen.

-jacjan

Newcomer DBTore sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PT-AE900E Har lensshift, og er en projektor som meget plasseringsvennlig.
    Godt valg spør du meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DBTore
    PT-AE900E Har lensshift, og er en projektor som meget plasseringsvennlig.
    Godt valg spør du meg.
    Høres jo glimrende ut
    Er førstegangs projektorkjøper, så fant ut at jeg ville kjøpe noe iallefall relativt bra.

Fikk bestilt meg en dvi-hdmi kabel nå og, så slipper jeg å styre med overganger.
    499,- for en 10m på netonnet.no (om flere trenger).
    Gleder meg til å teste Cambridge DVD79`n på dvi utgangen.
    Skal visst være MYE bedre en scart etc.

eneste som gjenstår er igrunn lerret.
    og der er det myyyye å velge mellom...

-jacjan

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lest igjennom mye av forumet.
    Og bestilt denne prosjektoren. Dette blir da min første prosjektor.
    Får håpe jeg blir fornøyd med kjøpet.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er offset'n på AE900? Si at jeg kliner den helt oppunder taket, hvor langt ned på veggen kan jeg klare å få bilde med lens-shift på 6m avstand?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Hvordan er offset'n på AE900? Si at jeg kliner den helt oppunder taket, hvor langt ned på veggen kan jeg klare å få bilde med lens-shift på 6m avstand?
    Lensshiften er ikke så stor, om du bare bruker vertikal lensshift kan du flytte bildet opp/ned 63% av bildehøyden. Bruker en også noe horisontal lensshift går dette ut over den vertikale slik at en får mindre lensshift en 63%.

Ved å ha projektoren 6 meter fra lerrete vil minimumstørrelsen på bildet bli 121x216cm(hxb). I dette tilfellet vil du kunne få bildet:
    63% av 121cm= 76,23cm. 121cm / 2 = 60,5 cm. 76,23cm - 60,5cm = 15,73cm.
    Så bildet vil da max komme 15,73 cm under projektoren.

Ved 3 meter bredde på lerrete vil du få bildet ca 22 cm under projektoen.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for utfyllende info!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Hvor stort lerret må jeg ha?

Jeg tenkte å bestille projektor og lerret før jeg legger meg, og har ikke fått lest igjennom denne tråden enda selv om jeg har planer om å kjøpe PT-900. Lurer bare på om et 92" lerrett er passelig når projektoren er planlagt å ha på en hylle ganske nøyaktig 5m unna lerretet. (det er nøyaktig 5m fra vegg til vegg, så må jo trekke fra størrelsen på projektoren).

Det spørsmålet er nok svart på tidligere i tråden, men jeg stiller det alikavell siden jeg ikke får lest igjennom tråden før etterpå, og trenger svaret fortest mulig

En annen ting, hvor "dyp" hylle må jeg ha for å få plassert projektoren og evt. kabler i den uten problem?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janse
    Jeg tenkte å bestille projektor og lerret før jeg legger meg, og har ikke fått lest igjennom denne tråden enda selv om jeg har planer om å kjøpe PT-900. Lurer bare på om et 92" lerrett er passelig når projektoren er planlagt å ha på en hylle ganske nøyaktig 5m unna lerretet. (det er nøyaktig 5m fra vegg til vegg, så må jo trekke fra størrelsen på projektoren).

Det spørsmålet er nok svart på tidligere i tråden, men jeg stiller det alikavell siden jeg ikke får lest igjennom tråden før etterpå, og trenger svaret fortest mulig

En annen ting, hvor "dyp" hylle må jeg ha for å få plassert projektoren og evt. kabler i den uten problem?
    Du har sikkert lagt deg nå, men svarer allikevel:

Dybden på hyllen bør være rundt 30 cm for å få god nok plass til kabler og at den skal så stødig.

Hvor du sitter er nok kanskje viktigere for om 92" er stort nok. Som hovedregel kan du si at 1,5 x lerretsbredden er en god sitteavstand. Med AE-900 er denne grei, da det er den projektoren som "lider" minst av screendoor grunnet Panasonics "SmoothScreen-teknologi".

Denne linken kan kanskje også gi deg noen opplysninger: http://www.projectorcentral.com/Pana...ulator-pro.htm

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Anfield.. et annet spørsmål:

Har tenkt å henge rammelerret ca 40 cm fra taket og ca 50 cm fra bakken, hvor høyt burde jeg henge hylla som projektoren skal stå på?

Side 13 av 16 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •