Offisiell tråd for Panasonic PT-AE900 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 16 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 306
    Newcomer rasta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Jeg har koblet opp Sony spilleren med både HDMI og komponent (begge er kalibrert etter DVE). Jeg har derfor testet begge deler, og det er lett å se forskjell ettersom jeg kan hoppe mellom HDMI og komponent mens jeg ser på samme film. HDMI er klart å foretrekke på de fleste filmer, men på noen DVD filmer med "dårlig bildekvalitet" (mye støy), så foretrekker jeg av og til komponent (progr scan).

Bildet fra komponent på Sony DVP 92 er klart bedre enn bildet på min forrige DVD spiller (HK DVD 25).

Men når dette er sagt, så er ikke forskjellene revolusjonerende. Det er mer å hente på å kjøpe gode utgivelser av DVD filmer, f.eks blir bildet markant bedre på Superbit 5.element enn på "normalutgaven".

Har du en "eldre projector", ville jeg heller oppgradert projektoren enn å oppgradere DVD spilleren. Tror en får mer bilde for pengene her. I tillegg så kommer snart HD DVD, og da må en jo oppgradere DVD spilleren uansett Og derfor har jeg oppgradert til en relativt billig DVD spiller (Sony DVP 92) og ikke Marantz 7600 eller Denon 3910.

Takk for nyttige tilbakemeldinger.

Tror, ut fra det dere sier at det kan være greit å kjøpe en OK DVD spiller med HDMI til 2-3000,- og bruke denne til å se DVD filmer.

Bruker (som nevt tidligere i tråden) i dag en Pioneer 433HS som tuner for å se TV på PJ'en. PJ'en er en Panasonic PT-AE900 som jeg synes er bra. Har ikke helt lyskontroll + at stua er helt hvit så jeg trenger litt "punch" i fargene og en del lysstyrke.

Når det gjelder spiller så har jeg vurdert Denon 1920 eller Toshiba SD 350.

BR :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi anbefale Sony DVD 92 fremfor Toshiba 350. Denne ga bra bilde for 350, men virket ikke mye solid (se mine kommentarer i egen tråd). Jeg er meget fornøyd med Sony spilleren, og det tror jeg Roko også er.

Denon 1920 har jeg ikke testet.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Har du forandret mening, Gorm ? Jeg har AE700 og brukte komponent før. Kjøpte meg Sony DVP 92, og bruker nå HDMI. Bildet blir skarpere, og ettersom Panasonic tilslører bildet med smoothscreen, så tar jeg all den skarphet jeg kan få. Det var verdt de ekstra kronene jeg måtte betale for en HDMI kabel.

Hvor stor forskjellen er, får den enkelte avgjøre, men jeg syntest den var godt merkbar, men det var ikke som natt og dag.
    Nå gjalt dette AE900, og hvordan AE700 funger på samme øvelse husker jeg ikke. Uansett, bildet ut av A1XV skiller seg svært lite om jeg bruker HDMI eller komponent på AE900. Andre DVD-spillere eller kabeløsninger kan selvfølgelig gi helt andre resultater.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Biojensen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PT-AE900E Virker ikke?

Så blev det min tur til at opleve at en næsten helt ny Panasonic PT-AE900E projektor gik i stykker :cry: . Projektoren starter op men tænder ikke pæren og efter et stykke tid begynder den at blinke i lampen for pæren og projektoren starter på at køle pæren ned. Har prøvet at tage strømmen helt fra og tændt den flere gange men der sker der samme hver gang.

Jeg har kigget i et svensk & et engelsk forum og desværre viser det sig at Panasonic har en del problemer med deres nye PT-AE900E.

1.Starter projektoren men pæren tænder ikke(det problem jeg har) :cry:
    2.Flere klager over at den larmer når man har sat Iris på ON.
    3.Flere som har oplevet døde pixel 3-15 stykker efter kun 25-60 timers brug.

Er der nogle her på AVforum.no som har oplevet nogle af disse fejl eller måske noget helt andet med deres PT-AE900E .

PT-AE900E er rigtig god projektor så det er da lidt synd hvis det der er så mange problemer med den.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 92 Timer på min AE900 og har (bank i bordet) ikke hadd noen probs enda.
    0 døde pixler.
    Har visst vært heldig med irisen også for den er helt stille hos meg.

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har en svak lyd fra Irisen, på meg virker det som det ikke er irisen i seg selv som skaper lyden. Men at lyden varierer med hvor mye åpen/lukket irisen er. Har ikke sett noe til pixelfeil, har forsåvidt ikke sett etter det heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic Projector PT-AE900E og SC-HT845 Hjemmkino

Hei!

Har vurdert å kjøpe denne pakken. Lurte bare på om noen har testet surroundanlegget som følger med. Er det ok?

Martin

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg kjøpte også ae900 med surround pakken, surround pakken var solgt allerede før jeg mottok den. Men var med å satte det opp hos kjøperen.
    Nå har jeg ikke så mye erfaring med surround anlegg, men det virket litt "lett" og kan ikke samenlignes med egen surrond receiver, sub, høytalere og DVD som jeg har. Men fungerte helt fint, var fin lyd. Her er en tråd der en annen som har kjøpt det å sier litt om dette.
    http://avforum.no/forum/showthread.p...ght=soverommet

Newcomer Biojensen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biojensen
    Så blev det min tur til at opleve at en næsten helt ny Panasonic PT-AE900E projektor gik i stykker :cry: . Projektoren starter op men tænder ikke pæren og efter et stykke tid begynder den at blinke i lampen for pæren og projektoren starter på at køle pæren ned. Har prøvet at tage strømmen helt fra og tændt den flere gange men der sker der samme hver gang.

Jeg har kigget i et svensk & et engelsk forum og desværre viser det sig at Panasonic har en del problemer med deres nye PT-AE900E.

1.Starter projektoren men pæren tænder ikke(det problem jeg har) :cry:
    2.Flere klager over at den larmer når man har sat Iris på ON.
    3.Flere som har oplevet døde pixel 3-15 stykker efter kun 25-60 timers brug.

Er der nogle her på AVforum.no som har oplevet nogle af disse fejl eller måske noget helt andet med deres PT-AE900E .

PT-AE900E er rigtig god projektor så det er da lidt synd hvis det der er så mange problemer med den.

Så er min projektor kommet tilbage efter næsten 3 uger til rep :-D . Det var pæren der have en periodisk fejl :-? Har ikke læst om andre som har været ude for denne fejl så jeg har nok bare været uheldig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nå iferd med å investere i min første prosjektor. Og valget står mellom PA 900 og Hitachi TX200. Det jeg skal bruke pj til er å se på tv fra digital paraboltuner, selvfølgelig dvd og spille fra ps2. Hvilke av disse pj bør velges til mitt bruk?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nippi
    Er nå iferd med å investere i min første prosjektor. Og valget står mellom PA 900 og Hitachi TX200. Det jeg skal bruke pj til er å se på tv fra digital paraboltuner, selvfølgelig dvd og spille fra ps2. Hvilke av disse pj bør velges til mitt bruk?
    To meget bra PJ'er begge to. Har selv AE900, men tror kanskje jeg ville valgt TX200 dersom jeg skulle kjøpt nå (den hadde ikke kommet da jeg kjøpte).
    Dersom du leser siste DVD & Hjemmekino så finner du en bra sammeligningstest der som sier litt om forskjellene. Bruker min til tv titting og bruker en DVD opptaker som tuner - funker kjempebra.

Begge PJ'ene får bra score mht. deinterlaceing og med referanse til min AE900 så funker den kjempebra til tv titting uten progressive scan.

Til PS2 funker iallefall AE900 glimrende med komponentoppkobling. TX200 er nok ikke noe dårligere...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå montert min ae900, alt virker rimelig bra, noen untak da:

1. Bildet virker noe uskarpt, har ikke tweaket noe, er det mye å hente der.

2. Hva betyr å kjøre via komponent?

3. Jeg kjører Scart fra dvd spiller direkte innpå, og skjermkabel fra pc direkte.

4. Har en HDMI kabel som jeg ikke får brukt, kobler den fra skjermkortet mitt direkte innpå men det blir bare rot, store ikoner og dårligere grafikk ser det ut som, noen som har noen hint , kjører et Ati x800pro.

5. Når jeg skal kjøre film eller spill så må jeg ned til 1024 oppløsning hvis ikke går projektoren i svart på lerretet, er det slik at den bare har 1200 oppløsning via HDMI kabelen

Takker så meget for et svar.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er greit å stille skarpheten (fokusen) ved å trykke meny, så stille på fokus ringen til det punktet der du ser bokstavene er skarpest. Du har også mulighet for å flytte menyen rundt på lerrete, oppe til venstre -> oppe i midten -> oppe til høyre osv.
    I menyen kan du også stille sharpness, bildet kan se skarpere ut om du øker denne. Men jeg vil egentlig ikke anbefale at du øker denne, da du vil få skygger på kanter. Sett den heller noen hakk ned på minus skalaen.

Nå bruker jeg ikke PC på projektoren, men du må sette oppløsningen i windows til 1280x720 (som er ae900 sin native oppløsning). Når du også setter overscan til off i PJen får du pixelmapping og bør da få et skarpt bilde. Det er ikke noe vits å ha høyere oppløsning fra PCen, projektoren på uansett skalere det ned til 1280x720 da det er dens oppløsning.
    Med de nyeste driverne til ATI tror jeg du har mulighet for å sette denne oppløsningen.
    Det står sikkert noe om dette i forumet for HTPC.
    Om du bare har problemer med dårlig grafikk når du bruker HDMI kabelen fra PCen så vet jeg ikke hva det kommer av.

Å kjøre via komponent er at du bruker komponent kabler (den røde,grønne,blå rca inngangen) på projektoren din. Du må jo selvsakt ha en kilde som har slike utganger da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt meg en Panasonic pt-AE900 nå som min første projektor, noen som mener jeg vil bli fornøyd med den ? med tanke på bilde osv, den har jo fått masse bra omtale

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredrikottesen
    Har bestilt meg en Panasonic pt-AE900 nå som min første projektor, noen som mener jeg vil bli fornøyd med den ? med tanke på bilde osv, den har jo fått masse bra omtale
    Denne kom ikke på 1.plass i Gorm sin test i DVD&HJK, men det betyr ikke at den ikke er bra av den grunn. Har selv AE700, og er meget fornøyd med denne. Det som er negativt med AE900 og 700 (synes jeg), er smooth screen effekten. Dette gjør at bildet blir litt uskarpt. På en annen side så ser du ikke noe til screendoor (eller raster, som Gorm kaller det).

AE900 har vel ikke den beste kontrasten, sammenliknet med de andre projektorene, men som din første projektor, så er jeg 100% sikker på at du blir fornøyd. Husk bare å kalibrere den etter DVE (eller liknende) for å få max utav bildet.

Akkurat nå er det Hitachi 200 som er i skuddet, men det varer vel ikke lenge. Til høsten kommer det nok noen som er enda bedre enn denne til samme prisen. Len deg tilbake og nyt en god film på stort lerret. :grin:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.. Du kommer ganske sikkert får en WOW effekt når du skrur den på første gangen. :smile:
    At noen synes den er uskarp er vel sett i sammenligning med andre projektorer. Jeg for min del har ikke noe å utsette på skarpheten.

Du får gi en tilbakemelding her når du har fått den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min første erfaring med AE900

Mottok min AE900 for ca en mnd siden. Jeg hadde fulgt med på dette forumet lenge og lest diverse tester før jeg kom så langt at jeg fikk anskaffet en. For den summen av penger jeg var villig til å gi, så det ut som AE900 var det beste kjøpet. Men jeg hadde knapt fått den inn døren, før jeg ser at to tester kårer Hitachi TX200 til testvinneren og at AE900 kommer ut i "bånn"(!) Irriterte meg selvfølgelig umiddelbart litt over at jeg ikke ventet litt til, men leste uansett den mer utdypende testen i Dvd & Hjemmekino (kontra Aftenpostens). (Litt overrasket over at de siste testene opererer med omtrent laveste pris på Hitatchi'en og veil pris på AE900..) Etter å ha lest om svakheter/styrer i denne testen, og brukt projektoren en mnd nå, så er min konklusjon at jeg i mitt tilfelle ville ha kjøpt Panasonic'en igjen!

- Jeg har valgt et relativt stort lerret i forhold til sitteavstand; Grandview Elegant (m/motor) 234 cm bredde. Sitteavstanden er ca. 3,2 - 3,3 m. Selv om jeg da sitter såpass nært iforhold til lerretstørrelsen, så er det umulig å se rasters. Jeg ser at enkelte mener dette går på bekostning av "falsk" skarphet, og det har de kanskje rett i. Personling er jeg ikke i tvil om at problemet med rasters er langt mer i øyenfallende enn "minimalt mindre skarphet". Dette er selvfølgelig mest fremtrendende når han sitter "nært" et såpass stort lerret. Hos de andre LCD projektorene jeg har sett på, er screendoor effekten langt mer fremtrendene ved dette forhold mellom sitteavstand og lerretstr.
    - Projektoren er av de minst støyende jeg har opplevd i denne prisklassen. Jeg sitter rett under projektoren, og hører den ikke under film. Min projektor er for øvrig fri for "standby lyden" noen har omtalt her *bank i bordet*. Jeg har en tendens til å irritere meg over slike lyder av andre apparater, så jeg ville garantert ha hørt det om den hadde det. Jeg kan høre en lydendring i irisen på lysescener (om jeg har lyden av), men dette har aldri vært skjemmende under film.

Det eneste jeg kanskje savner, er muligheten til å skru opp lysstyrken litt mer siden jeg ikke har mulighet til lysblending (ser at Epson TW600 har høyere ANSI). Jeg har sikkert fortsatt en del igjen på å trimme innstillingene for å få optimal fargebalanse. Men AE900 kan i alle fall anbefales varmt fra min side!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Fikk i dag min AE900 fra komplett, og har koblet til s-video kabel til dvd-spilleren og strøm kabel. Når jeg slår på bryteren for hovedstrøm så lyser det rødt på lampen for power. Når jeg slår på så lyser det grønt. Men det kommer ikke noe på lerretet. Har fjernet linsebeskyttelsen, men det er helt mørkt i pæren. Det skal vel komme noe lys ut derfra? Er det noe jeg har gjort feil, eller er det noe galt med projektoren?

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har problemer med min PJ har jeg også funnet ut også. Bestilte den fra avshop, fikk den sist lørdag. Det viser seg at uansett hvor mye jeg stiller bildet er det altid en av delene i bildet som er uskarpt.. Hvis nedre del av bildet er uskarpt er alt over skarpt.. Hvis høyre hjørne oppe er skarpt er nedre del av bildet uskarpt osv.. Jeg har på følsen at dette er REP sak men jeg håper selvsagt at det ikke er det,, noen som har lyst til å hjelpe?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står projektoren i vater, og vinkelrett på lerretet?

Side 11 av 16 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •