Offisiell tråd for Panasonic PT-AE900 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 16 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 306
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I det valget ville jeg klart valgt å kjøre digitale signaler. Dersom det er HDMI ut på 1920 (har glemt det i farten) så bruk den.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitivt gå for HDMi om du har mulighet til det.

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrekk.. Solgte min gamle Plus Piano til en kompis for 5000,- igår. Idag fikk jeg melding om at lyspæren hadde gått.. Etter 540 timer. Ny pære = 4200,- spenn... ARGH!!

Off topic i know.. Men mitt eventyr med AE-900 er ennå så ferskt, skulle kjøpe lerret for de 5000,- Oh, the humanity of it all!..

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått AE900 opp og fått testet den litt.
    Førsteintrykket er veldig bra, jeg synes det er en merkbar oppgradering i forhold til min forrige ae700.

Det er en ting som jeg lurer litt på, er lyden fra Irisen.
    På min ae700 hørte en kun et lite "klikk" når en byttet kilde(input) og i noen tilfeller mellom overganger fra mørke til lyse scener. Dette hører jeg ikke på ae900, men hører en slags svak "skurrelyd" (vanskelig beskrive) som endrer seg i takt med lyst/mørkt bilde. Ved lysere bilde høres det bedre en ved mørkere. Ser flere har rapportert dette på avsforum som "howling iris". Denne lyden er ikke spesiellt høy, så en hører den nok ikke med litt lyd på.

Da jeg ikke hadde slik "iris" lyd fra min ae700 tok jeg kontakt med leverandøren, som testet 2 andre ae900 og begge hadde samme lyd, så det virker som det er normalt.

Er det noen andre som har testet ae900, eller har den og kan bekrefte at dette er normal lyd fra irisen.?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forskjellen i lyden er ikke så rart, siden det er to helt forskjellige løsninger. Der AE700 hadde en klaff som datt ned foran pæren, har ae900 to "blader" som vris (for å stenge eller åpne for lyset). Sjekk testen på cine4home.de, der ligger det bilde av autoirisen, så kan du se løsningen med egne øyne.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer rasta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K-pax
    Nå har jeg fått AE900 opp og fått testet den litt.
    Førsteintrykket er veldig bra, jeg synes det er en merkbar oppgradering i forhold til min forrige ae700.

Det er en ting som jeg lurer litt på, er lyden fra Irisen.
    På min ae700 hørte en kun et lite "klikk" når en byttet kilde(input) og i noen tilfeller mellom overganger fra mørke til lyse scener. Dette hører jeg ikke på ae900, men hører en slags svak "skurrelyd" (vanskelig beskrive) som endrer seg i takt med lyst/mørkt bilde. Ved lysere bilde høres det bedre en ved mørkere. Ser flere har rapportert dette på avsforum som "howling iris". Denne lyden er ikke spesiellt høy, så en hører den nok ikke med litt lyd på.

Da jeg ikke hadde slik "iris" lyd fra min ae700 tok jeg kontakt med leverandøren, som testet 2 andre ae900 og begge hadde samme lyd, så det virker som det er normalt.

Er det noen andre som har testet ae900, eller har den og kan bekrefte at dette er normal lyd fra irisen.?

Har ca. 50 timer på min AE900 og kan ikke si at jeg har merket noen "skurrelyd" i det hele tatt. Jeg hører viften når jeg har meget lav lyd på men ikke noe fra irisen. Jeg har sitteposisjon ca. 3 m fra PJ'en.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Ja ser at det er en annen type iris. Da forstår jeg bedre hvorfor det ikke er samme lyd som i AE700. Var ikke klar over det...

Men når det er sakt så tror ikke det er irisens begegelse i seg selv som skaper den lyden jeg hører, men lyden endrer seg ved hvor mye åpning det er på irisen.

Prøver meg på en forklaring til:
    Om jeg viser bilder (statiske) fra feks XBMC/PC, å framviser et hvitt(lyst) bilde, så endres lyden fra PJ. Da blir det mere lyd fra den.
    Denne lyden vedvarer og er stabil sålenge jeg viser det samme bildet. (det er ikke viften en hører, den er knapt merkbar under den andre lyden)
    Bytter jeg så bilde til visning av et sort(mørkere) bilde, endrer lyden seg og den blir nesten helt stille (så å si kun viften en hører).
    Dette gjelder også ved visning av film.

Nå skal jeg ikke overdrive å si at denne lyden er veldig høy/plagsom, men jeg synes det er rart at ingen av review/testene jeg har lest om denne PJ har nevnt dette. For det merkes om en har lavt volum når ser på film/bilder.

Når det er sakt så er jeg det ikke noe å utsette på bildet..
    Som bildekilde bruker jeg en Oppo971h som er koblet til PJ med en Atlona HDMI kabel. Lerrete er et 2 meter bredt 16:9 Projecta Procinema High Contrast S. (lysegrått med gain 1.0)
    Har også et Cokin 81EF filter, som jeg ikke har fått testet noe særlig ennå, men virker lovende med verdier fra avsforums ae900 tweakthread.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

støy ved stand-by

Hei, har akkurat kjøpt en AE-900, som jeg er rimelig godt fornøyd med minus et par saker:

- det er en sjenerende høyfrekvent støy/during når projektoren står på standby. Kan minne om lyden fra løse kobbertråder i transformatorer. Noen som har opplevd samme?

- I mørke scener har bildet en tendens til å gi en nesten primær-grønn farge i høylyset, f.eks i sykehus-scenene i Million Dollar Baby. Kan dette være pga. dvd'en, dårlig kalibrering eller feil på projektoren? Den kjører på HDMI-kabel fra en Samsung HR-725, så signalet inn er digitalt og burde være fritt for mistolkninger fra spilleren?

Takk for alle tips !

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jo det er en svak høyfrekvent lyd når den står i standby, etter som jeg skjønner er alle ae900 sånn, var en som nevnte å ha lest en test om det tidligere i denne tråden(Min er også slik). Jeg har det slik at jeg har en bryter på veggen som jeg kan slå av strømmen til pj med.

Det du nevner om grønnskjæret kan ha noe med instillingene på din pj. Men jeg husker å ha lest i ae700 tråden på avsforum at akkurat denne filmen ble diskutert. De mente iallefall at det var filmen som var årsaken. (Det så ut som de stod under grønne neonlys i de mørke scenene..eller no i den duren)
    Nå har ikke jeg sett denne filmen på min, du får teste med flere filmer.

Har du forresten merket noe til variabel lyd fra PJ alt etter om den viser lyse/mørke scener..?
    Jeg har sett flere som har nevt dette, feks en hadde prøvd 4 forskjellige ae900 og 2 av dem hadde denne "howling irisen".

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei.
    Jo det er en svak høyfrekvent lyd når den står i standby, etter som jeg skjønner er alle ae900 sånn, var en som nevnte å ha lest en test om det tidligere i denne tråden(Min er også slik). Jeg har det slik at jeg har en bryter på veggen som jeg kan slå av strømmen til pj med.

Det du nevner om grønnskjæret kan ha noe med instillingene på din pj. Men jeg husker å ha lest i ae700 tråden på avsforum at akkurat denne filmen ble diskutert. De mente iallefall at det var filmen som var årsaken. (Det så ut som de stod under grønne neonlys i de mørke scenene..eller no i den duren)
    Nå har ikke jeg sett denne filmen på min, du får teste med flere filmer.

Har du forresten merket noe til variabel lyd fra PJ alt etter om den viser lyse/mørke scener..?
    Jeg har sett flere som har nevt dette, feks en hadde prøvd 4 forskjellige ae900 og 2 av dem hadde denne "howling irisen".

Det er tydelig at det er litt forskjell fra PJ til PJ. JEg har virkelig prøvd å lytte etter "iris-lyden" og jeg har den helt klart IKKE. Det er helt stille. Hører viftelyden - ikke noe annet (kjører PJ'en på laveste lys og vifte innstilling).

Når det gjelder lyden dere har i i Standby-modus så var jeg veldig spent på dette siden jeg også leste det i en test. Jeg har imdlertid ikke noe lyd fra PJ'en i standby. (Begynte å lure på om jeg var stokk døv så jeg henta kona og en kompis som også lyttet uten noe annet resultat). Min AE900 er helt stille????

Kan det være så stor forskjell fra PJ til PJ?? Det er jo i så fall noe som bør tas opp med leverandør/produsent. :-?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan virke som det er noen små forskjeller fra enhet til enhet. Har kanskje noe med masseproduksjon i stor skala å gjøre...
    Men en har jo garanti,bytterett og service. Så om en er veldig uheldig er det jo muligheter der.
    For min del er jeg fornøyd. Får nå se etterhvert om det blir noe mere/mindre "lyd" fra den. Men er jo self litt kjedelig at min ae700 var stillere en denne.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortemp
    Hei, har akkurat kjøpt en AE-900, som jeg er rimelig godt fornøyd med minus et par saker:

- det er en sjenerende høyfrekvent støy/during når projektoren står på standby. Kan minne om lyden fra løse kobbertråder i transformatorer. Noen som har opplevd samme?

- I mørke scener har bildet en tendens til å gi en nesten primær-grønn farge i høylyset, f.eks i sykehus-scenene i Million Dollar Baby. Kan dette være pga. dvd'en, dårlig kalibrering eller feil på projektoren? Den kjører på HDMI-kabel fra en Samsung HR-725, så signalet inn er digitalt og burde være fritt for mistolkninger fra spilleren?

Takk for alle tips !
    Hei.
    Jeg ser at noen reduserer grønn kontrast i advance menyen (cinema 1 mode altså). Prøv denne instillingen å se om det blir bedre..

Klippet MiceSRCs kalibrering med OpticOne fra avsforums ae900 tweakthread:

Calibrated settings for the HDMI input, Cinema 1:

Gamma -
    High= 0
    Mid= -1
    Low= 2

Contrast -
    Red= 1
    Green= -5
    Blue= 1

Bright -
    Red= 0
    Green= 0
    Blue= -1

Etter at du har endret instillingene i advance menye, justerer du kontrasten,lys,farge og tint på nytt.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Calibrated settings for the HDMI input, Cinema 1:
    [/size]
    Har noen prøvd AE900 med både komponent og HDMI??

Hvis JA: Hvor stor er EGENTLIG forskjellen på de to tilkoblingene dersom du kjører 576p på komponent??

BR :smile:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en god DVD-spiller og en anstendig komponentkabel, ser du nesten ikke forskjell.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Har du en god DVD-spiller og en anstendig komponentkabel, ser du nesten ikke forskjell.
    Har en Pioneer DVR-433HS og en 8 m Supra Component 3 RCA - 3 RCA AV-3

Er det OK eller trenger jeg en "ren" avspiller??? Forslag!

B :smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Har du forandret mening, Gorm ? Jeg har AE700 og brukte komponent før. Kjøpte meg Sony DVP 92, og bruker nå HDMI. Bildet blir skarpere, og ettersom Panasonic tilslører bildet med smoothscreen, så tar jeg all den skarphet jeg kan få. Det var verdt de ekstra kronene jeg måtte betale for en HDMI kabel.

Hvor stor forskjellen er, får den enkelte avgjøre, men jeg syntest den var godt merkbar, men det var ikke som natt og dag.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Har du forandret mening, Gorm ? Jeg har AE700 og brukte komponent før. Kjøpte meg Sony DVP 92, og bruker nå HDMI. Bildet blir skarpere, og ettersom Panasonic tilslører bildet med smoothscreen, så tar jeg all den skarphet jeg kan få. Det var verdt de ekstra kronene jeg måtte betale for en HDMI kabel.

Hvor stor forskjellen er, får den enkelte avgjøre, men jeg syntest den var godt merkbar, men det var ikke som natt og dag.

Hei!

Har du prøvd å kjøre bildet fra komponent på samme spiller??

B :-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm skriver at det er "nesten" ikke forskjell. For noe forskjell er det. Bildet blir skarpere. Men en god DVD-spiller skiller mindre på dette enn en dårlig/middels. Eksempelvis så jeg faktisk litt større forskjell på komponent/HDMI på 2910 enn på Marantz DV7600.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde

Jeg har ikke prøvd komponent , men jeg kjører hdmi/DVi og s-video til min pt700 fra D1910 og her er det veldig forskjell på bildekvaliteten, bruker s video bare når jeg spiller PS2.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rasta
    Hei!

Har du prøvd å kjøre bildet fra komponent på samme spiller??

B :-)
    Jeg har koblet opp Sony spilleren med både HDMI og komponent (begge er kalibrert etter DVE). Jeg har derfor testet begge deler, og det er lett å se forskjell ettersom jeg kan hoppe mellom HDMI og komponent mens jeg ser på samme film. HDMI er klart å foretrekke på de fleste filmer, men på noen DVD filmer med "dårlig bildekvalitet" (mye støy), så foretrekker jeg av og til komponent (progr scan).

Bildet fra komponent på Sony DVP 92 er klart bedre enn bildet på min forrige DVD spiller (HK DVD 25).

Men når dette er sagt, så er ikke forskjellene revolusjonerende. Det er mer å hente på å kjøpe gode utgivelser av DVD filmer, f.eks blir bildet markant bedre på Superbit 5.element enn på "normalutgaven".

Har du en "eldre projector", ville jeg heller oppgradert projektoren enn å oppgradere DVD spilleren. Tror en får mer bilde for pengene her. I tillegg så kommer snart HD DVD, og da må en jo oppgradere DVD spilleren uansett Og derfor har jeg oppgradert til en relativt billig DVD spiller (Sony DVP 92) og ikke Marantz 7600 eller Denon 3910.

Side 10 av 16 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •