Hvordan resette lampetimer på Optoma H56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan resette lampetimer på Optoma H56

Har akuratt satt i ny pære og vil følgelig sette timetelleren til 0. Men jeg finner ikke dette i menyen, heller ikke under "Bulb". Noen som kan hjelpe?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange projektorer har automatisk reset når man skifter lampe. Det har tydeligvis ikke H56. Jeg kikket litt rundt, men fant ingen info på hvordan man gjør dette, men sansynligvis er det en kombinasjon av taster på fjernkontrollen. Det står uansett i manualen til projektoren.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte resette lampa på min H30, og måtte bruke tastene på projektoren for det kunne ikke gjøres med fjernkontrollen. Altså samme stedet i on-screen menyen, men det er kun tastene på selve projektoren som AKTIVE for å resette. Ble litt tungvint med Projen montert opp-ned i taket, men det gikk til slutt........;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Måtte resette lampa på min H30, og måtte bruke tastene på projektoren for det kunne ikke gjøres med fjernkontrollen. Altså samme stedet i on-screen menyen, men det er kun tastene på selve projektoren som AKTIVE for å resette. Ble litt tungvint med Projen montert opp-ned i taket, men det gikk til slutt........;-)
    Prøvde dette nå men fant ikke noen ekstra valg under "Lamp". Kun mulig å slå av advarselen eller å se på timetelleren. Argh!

Finner heller ikke noe i manualen som beskriver dette.

Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lenge gikk den første pæren din? Min H56 har begynt å gi meg advarsler om at lampen bør skiftes snarest (pæren har gått ca. 1500t) er dette noe å bry seg om, eller er det ren "propaganda"?

pamundse: har du sett etter mulighet for restart av timeteller i servicemenyen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SuperHeMan
    Hvor lenge gikk den første pæren din? Min H56 har begynt å gi meg advarsler om at lampen bør skiftes snarest (pæren har gått ca. 1500t) er dette noe å bry seg om, eller er det ren "propaganda"?

pamundse: har du sett etter mulighet for restart av timeteller i servicemenyen?
    Samme her, hmm. Syntes det var rart selv. Men i brukermanualen sto det "Projektoren vet selv når pæra skal byttes". Så tenkte at jeg fikk varselen fortere pga. div strømbrudd, høy snittemperatur i stua etc. Tror du det bare er juks? Har jeg kjøpt en ny pære uten grunn (grøss), altså fordi en sw-feil sier 1500 i stedet for 2000 som er det faktiske tallet?

Hvordan kommer jeg inn i servicemenyen?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pamundse: du har pm

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det oppgitte timetallet på pæren er 2000 så trenger ikke det å bety at pæren varer så lenge eller så kort, men det jeg lurer på er om projektoren alltid gir ut den meldingen når den nærmer seg 1500 timer (3/4 av den oppgitte levetiden)?! Altså at den kun er ment som en advarsel som er en form for "standard" i sw'en.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SuperHeMan
    Selv om det oppgitte timetallet på pæren er 2000 så trenger ikke det å bety at pæren varer så lenge eller så kort, men det jeg lurer på er om projektoren alltid gir ut den meldingen når den nærmer seg 1500 timer (3/4 av den oppgitte levetiden)?! Altså at den kun er ment som en advarsel som er en form for "standard" i sw'en.....
    Var noe sånt jeg tenkte og, så jeg tørte ikke å kjøre den videre. Skal også selge den nå og da er det greit å gjøre det ordentlig.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en varsel på ca. 1500 timer

Ringte til www.avconcept.no og snakket med en kjempehyggelig kar som heter Kjell.

Fikk resetprosedyre som nevnt tidligere, for det er det eneste som fjerner den "dumme" meldingen på skjermen.

Har nå kjørt ca. 700 timer til..............

Dere treffer han på:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Fikk en varsel på ca. 1500 timer

Ringte til www.avconcept.no og snakket med en kjempehyggelig kar som heter Kjell.

Fikk resetprosedyre som nevnt tidligere, for det er det eneste som fjerner den "dumme" meldingen på skjermen.

Har nå kjørt ca. 700 timer til..............

Dere treffer han på:
    Takk, skal prøve han hvis jeg ikke finner ut av det. Er tydeligvis ikke likt på H30 som H56, for det hjalp ikke å bruke knappene direkte.

Så du har kjørt pæra på 2200 av 2000 timer??

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pamundse
    ......Så du har kjørt pæra på 2200 av 2000 timer??
    Nei, har alltid kjørt ECO-modus og da er forventet levetid 3000 timer. Hvis ikke dette holder, blir det reklamasjon;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •