Lcd / Dpl

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Lcd / Dpl

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lcd / Dpl

hva er å foretrekke av lcd/dpl i ett relativt lyst rom, og ett ønsket bilde på 100" ca 3,5 meter fra tv stolen???

Noen anbefalinger til max 20'000,-???

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen får du en BenQ 7700, som skulle passe fint til ditt bruk.

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rikky har et godt forslag, men du bør uansett sjekke ut om du er ømfintelig for regnbuer, noe DLP prosjektorene sliter med i varierende grad. Dersom du ikke er det, så er 7700 et godt kjøp nå.
    Uansett bør du forsøke å få en demo før du kjøper, både av en LCD og en DLP.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er det beste lcd alternativet om man skulle være sensitiv for regnbue-effekt da???

Newcomer WildRover sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Det er vell Sony HS-50 og panasonic PT-AE 700 som er lcd'ene.. HS-50 ligger vell tett over ditt budsjett..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forskjell på BenQ 7700 og BenQ PE7700, eller er det samme ?

Newcomer Bombadil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er samme..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har panna 700, meget bra den. Men har du råd så kjøp benq 7700. Jeg er sensetiv for regnbuer men klarer ikke å se det på denne. Dlp gir også ut hvit farge så du kan bruke grått lerret uten at det går så mye på bekostning av hvitfargen. LCD har ikke hvit farge, den sender bare ut rent lys. Det kan du teste med å holde hånden foran linsen, med dlp så ser du hvitfargen, det gjør du ikke på lcd.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Jeg har panna 700, meget bra den. Men har du råd så kjøp benq 7700. Jeg er sensetiv for regnbuer men klarer ikke å se det på denne. Dlp gir også ut hvit farge så du kan bruke grått lerret uten at det går så mye på bekostning av hvitfargen. LCD har ikke hvit farge, den sender bare ut rent lys. Det kan du teste med å holde hånden foran linsen, med dlp så ser du hvitfargen, det gjør du ikke på lcd.
    DLP gir også ut hvit farge, mens LCD sender bare ut rent lys?? Her skjønner ihvertfall ikke jeg hva du snakker om!
    Både DLP og LCD sender ut en ting gjennom linsa, og det er lys. Når lyset inneholder like mye av alle frekvensene (alle fargene blandet sammen) får man det vi kaller hvitt lys. Men det vil uansett aldri bli hvitere enn lerretet det blir reflektert fra før det treffer øynene våre. Lyset vil derimot oppleves "hvitere" med høyere lysstyrke.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fronzel
    DLP gir også ut hvit farge, mens LCD sender bare ut rent lys?? Her skjønner ihvertfall ikke jeg hva du snakker om!
    Både DLP og LCD sender ut en ting gjennom linsa, og det er lys. Når lyset inneholder like mye av alle frekvensene (alle fargene blandet sammen) får man det vi kaller hvitt lys. Men det vil uansett aldri bli hvitere enn lerretet det blir reflektert fra før det treffer øynene våre. Lyset vil derimot oppleves "hvitere" med høyere lysstyrke.
    Det er jo det jeg sier at dlp gir ut hvit farge med å blande alle fargene. På lcd så blir lcd panelene gjennomsiktige på de feltene som skal være hvite slik at kun lys slippes igjenom og den hvitfargen man ser er den som er på lerrete.

På en lcd skjerm så virker det på samme måte bare at det er en hvit plate bak lcd panelene, så det hvite man ser på skjermen er bare den hvite platen som ligger inne i skjermen.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Det er jo det jeg sier at dlp gir ut hvit farge med å blande alle fargene. På lcd så blir lcd panelene gjennomsiktige på de feltene som skal være hvite slik at kun lys slippes igjenom og den hvitfargen man ser er den som er på lerrete.

På en lcd skjerm så virker det på samme måte bare at det er en hvit plate bak lcd panelene, så det hvite man ser på skjermen er bare den hvite platen som ligger inne i skjermen.

Hvit er igrunn ikke en farge engang. Lyset fra lampen i en LCD prosjektor er like "hvitt" som lyset fra en DLP pj. Når dette lyset så reflekteres fra et lerret, vil lerretet bestemme hvor hvitt det hviteste blir.

Når det gjelder lcd skjermer er det ikke bare en hvit plate inni der, det er en lyskilde som sender ut hvitt lys. Eventuellt hvite LED's i feks. LG's nye paneler.

Så jeg ser fremdeles ikke hva du mener med at lyset blir mer hvitt med den ene eller andre teknikken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •