Filter for bedre sortnivå

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Filter for bedre sortnivå

Hei!

jeg har en Dell 2300mp projektor, som jeg kunne tenkt meg et bedre sortnivå på.
    Tenkte på et HOYA ND2 eller ND4 filter, men lurer på hvor stort dette bør være og hvordan dette festes.

Takker på forhånd.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2300MP har 2300AL max. Den har også en Eco mode, men jeg klarer ikke se hvor mye lys den gir ut da. Uansett, har du lyskontroll i rommet, og har normal størrelse på lerretet, tror jeg at jeg ville testet ND4 først. Det er en liten mulighet at du da vil synes bildet blir for mørkt, men siden projektoren din er såpass lyssterk, tror jeg det går greit. Hvilken dimensjon du skal ha, må du nesten finne ut selv (om ingen andre har gjort dette før deg). Det er rimelig enkelt å måle på linsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren min reduserer lysutbytte ved filmodus og ECO modus, men er ikke helt sikker på hvor høyt lysutbytte projektoren min har ved disse modusene.
    Tenkte å teste med en HD2 filter først, siden dette reduserer utbytte med 50%.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    2300MP har 2300AL max. Den har også en Eco mode, men jeg klarer ikke se hvor mye lys den gir ut da. Uansett, har du lyskontroll i rommet, og har normal størrelse på lerretet, tror jeg at jeg ville testet ND4 først. Det er en liten mulighet at du da vil synes bildet blir for mørkt, men siden projektoren din er såpass lyssterk, tror jeg det går greit. Hvilken dimensjon du skal ha, må du nesten finne ut selv (om ingen andre har gjort dette før deg). Det er rimelig enkelt å måle på linsen.
    Med så sterkt lysutbytte, tror jeg også det er mer å hente med et ND4 filter!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt mulig du har rett, men føler at det ikke er så voldsom stor forandring i sortnivå jeg trenger, kommer til å teste ND2 først, er jeg ikke fornøyd med dette kommer jeg til å teste med et ND4.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersomdu kun ønsker en liten bedring av sortnivå, og fortsatt vil beholde et lyssterkt bilde kan det være en ide' å teste ND2 først ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er japan foto i fredrikstad kontaktet, fant ut at jeg trengte et 58mm filter. Kommer tilbake med resultater når dette er testet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •