Drittpære!!!! (SP4805)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer Vidar sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Drittpære!!!! (SP4805)

Fredagskvelden begynte å nærme seg, chips og kald øl sto klart på bordet og The Aviator sto på filmplakaten. Mao. alt var klart for en hyggestund foran lerretet.
    "Power on"....vente, vente, vente, vente...ka i h***ete?!?! Ingenting skjer.....nada, niks lys kom ut av linsa....heilt svart!
    £#%$@§€# "sensur"
    Det kunne jo ikkje væra pæra som var gåen allerede?? PJ'en er jo bare 11mnd og har kun gått 260t!

Lørdagen kom og det bar rett ned på hi-fi centeret. Bytta pære med en utstillingsmodell for å sjekke....og selvfølgelig da virka den som bare det!

Og garanti veit jo de fleste at er fremmedord på sånt. Det e jo det vanlige pølsevevet; 500t/ 3mnd (alt etter ka som kommer først).
    For det første; hvor mange er det egentlig som klarer å passere 500t på under 3mnd? Er vel ikkje akkurat et fleirtall.....

Hva om en ser 1 film, så blir PJ'en stående ubrukt i over 3mnd og ryker når den skal startes opp igjen?? Hadde følt meg endå meir snytt enn eg gjør no.... Men hadde jo hatt like lite rett på ny pære.

Skjønner jo at det er ei pære vi snakker om og at det er vanskelig å garantere noe levetid, men de kunne i det minste kutta ut den 3mnd regelen, evnt. satt den til 2år som er normal garantitid. Ei pære som står ubrukt og ikkje blir utsatt for noe som helst skal vel ikkje forringes no særlig...?? (uansett ikkje før vi snakker om maaaange år).

Skal ihvertfall ikkje gi meg med ein gang på dette....

Mvh.
    Pæreløs filmelsker

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dritt det der.

mi pære holder heldigvis enda etter ca1000t 1 år....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er helt enig vidar, når pæra er så dyr burde garantien på den være mye bedre.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vidar
    Skjønner jo at det er ei pære vi snakker om og at det er vanskelig å garantere noe levetid, men de kunne i det minste kutta ut den 3mnd regelen, evnt. satt den til 2år som er normal garantitid. Ei pære som står ubrukt og ikkje blir utsatt for noe som helst skal vel ikkje forringes no særlig...?? (uansett ikkje før vi snakker om maaaange år).

Eneste problemet er at man kan nullstille timetelleren på projektoren, så det hadde vel blitt litt for lettvindt kan jeg tenke meg.

Men de kunne jo ordna slik at det var en timeteller på selve pæra, hadde jo ikke vært så dumt hvis man tenker på hva disse pærene koster.

Huff, føler med deg! Hørtes skikkelig kjiiiipern ut!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du ble iallefall spart for en dårlig film. The Aviator skuffa skikkelig, hadde troa på den men... Får håpe du hadde nok øl da, så kvelden ikke ble ruinert pga en pære.

edit: mulig du syns filmen er bra men ...

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hehe, du ble iallefall spart for en dårlig film. The Aviator skuffa skikkelig, hadde troa på den men... Får håpe du hadde nok øl da, så kvelden ikke ble ruinert pga en pære.

For først gang på ett år såg eg film på 32"....og herregud!! Må jo ha kikkert!
    Så den første timen av filmen gikk med til å venne seg til skjermstørrelsen
    Men etter det gikk det bedre, og øl var det nok av! Syns forresten filmen var sånn tålig bra. (hadde sikkert syns den var enda bedre på lerret..)

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta kontakt med Forbrukerrådet. Den såkalte garantien på projektorpærer er brudd på Forbrukerkjøpsloven, og så fort én av oss klarer å vinne en rettssak over en projektorprodusent så tipper jeg vi får skikkelig garanti alle sammen. AVForum burde ha et fond for slike rettssaker, da det ville gagne oss alle.

Noen vil hevde at en slik dom ville øke projektorprisene, men en slik oppgang tror jeg ville være svært midlertidig med den priskrigen som eksisterer i dagens marked.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går an å kjøpe lampegarantier sammen med mange prosjektorer. Vet hvertfall at til Infocus kan man kjøpe 12mnd/1000 timer garanti.

Har du renset støvfilteret på prosjektoren din?

Angående forbrukerrådet-kommentaren så veier det mange argumenter for og mot. At prisen på varer i sekundærmarkedet er høye kan jo være på grunn av "misbruk" av markedsmakt, men det er ingenting som tilsier at andre ikke kan komme inn på disse markedene og levere uorginale reservedeler.
    Videre er det ikke opplest og vedtatt at de høye prisene på pærer er som følge av overprising, de som har sett en sånn pære vet at de er store og komplekse. Og hva som finnes av teknologi aner jo hvermansen ikke (folk flest). Dessuten kan det godt hende at leverandører av prosjektorer dumper (eller "subsidierer") priser for å selge mange prosjektorer svært billig, for så å tjene inn pengene på reservedelene. Et ikke ukjent fenomen fra skriver-markedet der printeren koster en slikk og ingenting mens blekkpatronene koster en formue.

Forøvrig gir forbrukerkjøpsloven ingen krav om garantier, men kun en beskyttelse mot feil som følge av fabrikasjonsfeil. Ikke aner jeg, men kanskje det er slik at hvis en pære holder mer enn 500 timer (eller normal bruk i 3 mnd) så er sannsynligheten for at det er en fabrikkfeil ved pæren svært liten, og tilsvarende motsatt dersom pæren ryker innen tre måneder. Sånn sett vil en garanti fra produsentenes side (som i teorien faktisk er bedre enn forbrukerkjøpslovens innhold) være forenklende med tanke på den diskusjonen.

Dette var bare litt drøfting med meg selv en sen tirsdagsnatt, uten noen form for konklusjoner eller slutninger.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Da blei det en fin dag allikevel...

No velger eg å ty til et av Homer Simpsons favorittutrykk: Johoo!!
    Har vært i kontakt med diverse personer i Hi-Fi Center kjeden og de er enig med meg i at garantien burde vært f.eks. 500t/1år, noe Infocus selvfølgelig ikkje er enig i.
    Men etter at HFC har diskutert dette internt valgte avdelingen i KRISTIANSAND å ta kostnaden på sin kappe og gi meg ny pære gratis! Retter dermed en stor takk til denne avdelingen for utmerket service og god forståelse. Det blir ihvertfall ikkje akkurat mindre aktuelt å bruke denne butikken i framtiden for å si det sånn!
    No blei dagen min betraktelig mye bedre og eg glede meg stort til igjen å kunne nyte film i stort format.

mvh.
    Storfornøyd filmelsker

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God service

Det er butikken sin det

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at det løste seg for deg! Men kommer fremtidige kunder på Hifi Center Kjeden til å få det tilsvarende tilbudet du fikk om gratis pære hvis noe tilsvarende skulle skje med deres projektor pærer. De som kjøper projektor på Avshop og Nettdata får nå pæregaranti for et lite tilegg i prisen ser jeg.. Håper alle som forhandler projektorer kommer etter med dette tilbudet snarest... ;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... der var du heldig gitt! All honnør til Hi-Fi Center Kjeden.

Lampegarantien slår likevel ikke den man har på en LG RD-JT52:
    "Garantitiden for lampa er ifølge LG 1000 timer eller 45 dager avhengig av hva som inntreffer først." :?

Dersom du regner litt; 1000 timer sammenhengende er 42 dager....

Jaja!
    Lampa hadde gått 69 timer da den ga seg, men i og med at jeg hadde klaget også på lampeflimring ifm. en tidligere service (faktisk etter 44 dager...!) måtte de etter hvert bite i gresset og ta den på egen kappe. :razz:

Noen andre som slår denne latterlige garantien?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

Synes the Aviator var veldig bra. Ikke det at jeg er noen fan av Leonardo, og det heller ikke er noen action film. Men allt i allt en mycket snygg film.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Hehe... der var du heldig gitt! All honnør til Hi-Fi Center Kjeden.

Lampegarantien slår likevel ikke den man har på en LG RD-JT52:
    "Garantitiden for lampa er ifølge LG 1000 timer eller 45 dager avhengig av hva som inntreffer først." :?

Dersom du regner litt; 1000 timer sammenhengende er 42 dager....

Jaja!
    Lampa hadde gått 69 timer da den ga seg, men i og med at jeg hadde klaget også på lampeflimring ifm. en tidligere service (faktisk etter 44 dager...!) måtte de etter hvert bite i gresset og ta den på egen kappe. :razz:

Noen andre som slår denne latterlige garantien?
    Benq har god garanti

http://avforum.no/forum/showthread.p...highlight=Benq

Newcomer Rivers sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vidar
    Fredagskvelden begynte å nærme seg, chips og kald øl sto klart på bordet og The Aviator sto på filmplakaten. Mao. alt var klart for en hyggestund foran lerretet.
    "Power on"....vente, vente, vente, vente...ka i h***ete?!?! Ingenting skjer.....nada, niks lys kom ut av linsa....heilt svart!
    £#%$@§€# "sensur"

Kall meg bare Nostradamus:
    ;-)
    Sitat Opprinnelig postet av Rivers
    Du gjør deg klar til å se film på lerretet. Du har kanskje bestillt pizza / gjort klar en grandiosa / satt fram cola og potetgull....

Du starter filmen og ::POOF:: så slokner pæra i projektoren.
    Hva gjør du?

Går å henter en ny pære du har liggendes i kjøkkenskuffen sammen med de vanlige lyspærene...... en pære til flere tusen kroner...
    Slike er det vel ingen som har liggendes i tilfelle den gamle ryker på et upassendes tidspunkt... eller...???

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Men etter at HFC har diskutert dette internt valgte avdelingen i KRISTIANSAND å ta kostnaden på sin kappe og gi meg ny pære gratis!"

Knut er en grei kar ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •