Sony VPL-HS2 vs Sanyo PLV-Z1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony VPL-HS2 vs Sanyo PLV-Z1

Jeg vurderer og kjøpe meg en projektor til min x-box og dvd spiller. (Vil bare kjøre 16:9 )

Har idag en panasonic ?100 et eller annet fra El-kjøp til 14999.- (jada skal levere den tilbake )

Har fått tilbud på en Sony VPL-HS2 til 15960.-, Er dette et bra valg , hva koster den egentlig ?

Også vurdert Sanyo PLV-Z1 fra tyskland.

Hvordan er disse mot hverandre, hva burde jeg velge ?

Takker for alle svar.

Ole

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Sony VPL-HS2 vs Sanyo PLV-Z1

Sitat Opprinnelig postet av DoleManneN
    Jeg vurderer og kjøpe meg en projektor til min x-box og dvd spiller. (Vil bare kjøre 16:9 )

Har idag en panasonic ?100 et eller annet fra El-kjøp til 14999.- (jada skal levere den tilbake )

Har fått tilbud på en Sony VPL-HS2 til 15960.-, Er dette et bra valg , hva koster den egentlig ?

Takker for alle svar.

Ole
    jeg har sanyo plv-z1 å er veldig førnøyd med den!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva koster egentlig sanyo plv-z1 i Norge ?, hvilke butikker selger den ?

Ingen som har kjennskap til Sony modellen ?

Ole

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min på Elkjøp. Den kostet 21 000,-. En grei pris for en
    kanonbra projector. Har vært veldig fornøyd med den. Spesielt når jeg
    kjører DVD fra Pc'en.

Retro

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Har idag en panasonic ?100 et eller annet fra El-kjøp til 14999.- (jada skal levere den tilbake )
    "

Tenker du Elkjøps sin 30 dagers retur-garanti? Såvidt jeg har fått opplyst så gjelder ikke den for slike produkter?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handler på El-kjøp i sandvika, de har per idag ikke noe demo muligheter for sine projektorer, jeg fikk da opplyst at jeg kunne teste den hjemme og levere den tilbake innen 30 dager hvis jeg ikke var fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp har 30 dagers returett på alle produkter bortsett fra Abonementer.
    Det står i hvertfall i reklame avisene deres.

Jeg har forøvrig selv kjøpt flere produkter fra Elkjøp som jeg har levert tilbake, av forskjellige grunner. Hvergang har jeg fått pengene igjen uten spørsmål. Jeg vet ikke hvor nøye de er på det, men jeg har alltid levert varer tilbake i orginal embalasje.

Uansett har de en utrolig god service i denne returretten. Det er faktisk hovedgrunnen til at jeg handler det meste jeg skal ha av elektriske varer på Elkjøp. Dessuten er de som regel billigst.

TVMAN

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retro
    Jeg kjøpte min på Elkjøp. Den kostet 21 000,-. En grei pris for en
    kanonbra projector. Har vært veldig fornøyd med den. Spesielt når jeg
    kjører DVD fra Pc'en.

Retro
    Er det Sony hs2 du snakker om ?, itilfelle hvilken el-kjøp kjøpte du den på ?. Jeg har fått opplyst at de bare har hs1 per idag.

Ingen som har sett demo av begge 2 (sanyo z1 og Sony hs2), som kan gi meg en feedback på hvilken jeg burde gå for ? eventuelt for og mot argumenter ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et tips, Infocus X1 er også en projektor som man bør vurdere hvis man skal gå til innkjøp nå. Kommer visst til norge i neste uke med en pris på ca. 14 000 (se annen tråd).

Fra review på projectorcentral.com:
    So let’s see now. Amazing picture quality, a price of $1,599, a 3000-hour lamp, a 5-year warranty (until March 31). Frankly, we would be remiss in our duty if we did not give this gem our highest recommendation. The X1 sets a price/performance standard against which all other economy-class competitors will be measured in the months to come. If $1600 is your budget for a projector, buy the X1.

Les hele her:
    http://www.projectorcentral.com/infocus_x1.htm

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X1 kan nok være et bra valg..! Men det er mange andre valg også..! Dersom du er ute etter en 16:9, er ikke dette enn mulighet. Både Z1 og HS2 er nok rimelig bra. Det ser ut til at Z1 får den beste kritikken av disse to. Dersom du velger å legge på 2-3 tusen, kan du få Panasonic THAE-300 fra japan til 18-19k.... Og den er nok hakket vassere enn begge de nevnte..!

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X1 faller litt utenom for meg da jeg bare skal bruke den til dvd og xbox i 16:9. Jeg har en Sony hs2 hjemme til test nå og må si jeg er rimelig fornøyd. Eneste problemet er at jeg ikke har dypt nok rom til få full bredde på bildet. Ser i manualen at det skal være mulig å sette på en "wide lense". Hva vil en slik linse gjøre med bildet ? Dvs. kvaliteten på bildet ?. Vil jeg oppnå større bilde totalt en de standard 150", eller vil jeg bare ha mulighet til å ha projekoren nærmere lærrete ?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker på om en "wide lens" vill øke bilde størrelsen, men det er mulig. MEN det som er sikkert er at disse linsene koster mange penger... Tror vi snakker om over 10k..

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X1 faller litt utenom for meg da jeg bare skal bruke den til dvd og xbox i 16:9. Jeg har en Sony hs2 hjemme til test nå og må si jeg er rimelig fornøyd. Eneste problemet er at jeg ikke har dypt nok rom til få full bredde på bildet. Ser i manualen at det skal være mulig å sette på en "wide lense". Hva vil en slik linse gjøre med bildet ? Dvs. kvaliteten på bildet ?. Vil jeg oppnå større bilde totalt en de standard 150", eller vil jeg bare ha mulighet til å ha projekoren nærmere lærrete ?
    Tror ikke du behøver å fase ut X1 fordi det ikke er en native 16:9 proj. Jeg hadde ivertfall tatt meg en titt på både X1, PTA300 og Z1. Blir ofte litt tynt bare å sammenlikne med tall. Den reviewen som jeg siterte var også basert på 16:9 materiale.

Når det gjelder å få et stort bilde så tror jeg Panasonic bra på det. Projectorcentral.com har en kalkulator som regner ut størrelse/avstand forholdet. Bare søk opp den projektoren du lurer på og trykk så på kalkulator-ikonet.

Så forresten også at Plus Piano får ny pris nå. 18900 tror jeg det var. Kan også være en god kandidat. Det jeg har sett av den er ivertfall meget bra.

Ett spm. Har man 16:9 mode på spill i X-BOX slik at forholdet blir korrekt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tittet litt på nettet, syntes jeg så at wide lense til hs2 lå på ca 50 euro..
    xbox´en har en mulighet der du setter den til å bare sende ut 16:9 ( slik som du kan sette på dvd spillere. Har til dags dato ikke hatt noen problemer med å spille noen av spillene mine i 16:9 ( har vel ca 80-100 spill). Virker faktisk som xboxen bruker litt mer av wide bildet en feks dvd film, dvs utnytter 16:9 bedre.. Når jeg ser filmer på den (dvd rips ect, så blir det jo litt svarte kanter oppe og nede, men dette kan justeres underveis i xboxMediaPlayeren) Jeg er ihvertfall knallfornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Sony VPL-HS2 vs Sanyo PLV-Z1

Takker for alle svar.

Ole
    Kjenner bare Sanyo'en selv, mener meget imponert over den.

Fra Tyskland, med alle mulige avgifter, frakt, mva, bragt med budbil til arbeidsplassen min (var faktisk inkl i fraktprisen), og med takfeste kostet den ca 17.500. Takfestet utgjorde like oppunder 2.000 (grusom pris - men jeg trengte det), så du kan evt trekke fra dette.

Bildene på denne prosjektoren er virkelig meget bra i forhold til denne prisen. Har ikke sett bedre bilder fra LCD-prosjektorer, men dyre DLP-prosjektorer er selvsagt et hakk bedre. (Det skulle jo også bare mangle til langt over dobbel pris).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en god tråd på avsforum om X1 vs Z1, virker som de stiller veldig likt. Faktisk så likt at det er funksjonaliteten og ikke billedkvaliteten som burde avgjøre mellom de. Hmm, interessant.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...hreadid=215817

Newcomer stealth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xbox´en har en mulighet der du setter den til å bare sende ut 16:9 ( slik som du kan sette på dvd spillere. Har til dags dato ikke hatt noen problemer med å spille noen av spillene mine i 16:9 ( har vel ca 80-100 spill). Virker faktisk som xboxen bruker litt mer av wide bildet en feks dvd film, dvs utnytter 16:9 bedre..
    Hva slags kabler/ koblinger bruker du fra Xbox'en? Jeg dreit meg ut og kjøpte Advanced Scart til Xbox'en for å få digital lyd (kjøpte Xboxen før Z1). Finnes det noen standard utgang for S-video eller komponent til Xboxen?

-Steffan

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det lurer jeg også på... Her til lands finnes jo kun advanced scart, og ingen VGA eller S-VHS kabel tilgjengelig. Jobber jo selv i Spaceworld, og har sjekket alle større leverandører uten hell... Nå bruker jeg phono kabel, og det er ikke akuratt noe å skryte av signalmessig!

Newcomer stealth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar dere en titt på projectorcentral.com, så er X1 og Z1 likestilt der.
    (PS: Både X1 og Z1 sies vist og bråke litt for mye)

Men, projectorcentral.com er kjent for å gi gode reviews på det meste, så skal ta de med en klype salt.

Derimot på bigscreen.se så er det helt klart Sony HS2 som går av med seieren av disse.

Men kan vel kanskje lønne seg og seriøst vurdere å bruke pengene på AE300?

Var en her som sa han hadde HS2 til prøve, hvor har du fått det?

Sist, virker som man kommer bedre ut med å importere fra USA og ikke Tyskland. på HS2 og X1 er det foresten verdens garanti, dette har de desverre ikke på panasonic.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. lerret til sanyo plv z1
    By torde in forum Lerret
    Svar: 2
    Siste melding: 10-30-2006, 15:12
  2. Sanyo Z4, Panny 800(900) og Sony xxxx spekulasjoner
    By harol in forum Digitale projektorer
    Svar: 35
    Siste melding: 09-08-2005, 01:19
  3. Erfaringer med sony VPL HS-50
    By vestfolding in forum Digitale projektorer
    Svar: 6
    Siste melding: 03-22-2005, 23:03
  4. Lerret til Sony VPL HS50....ikke for dyrt?
    By zx300 in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 10
    Siste melding: 01-26-2005, 14:23
  5. Sanyo PLV-Z1 (LP-Z1)
    By lygren in forum Digitale projektorer
    Svar: 0
    Siste melding: 12-14-2002, 20:18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg