Er Benq 7700 verd de tusenlappene mer enn panna 700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Benq 7700 verd de tusenlappene mer enn panna 700

Er virkelig benq sin 7700 virkelig verd de 6000 mer enn ae700'en? Skal jo være ganske stor forskjell for å forsvare den pris forskjellen

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer jo helt ann på din lommebok det da. Det blir vanskelig for oss andre å svare på.
    Bildekvalitetsmessig er 7700 langt bedre, men det er igjen helt avhengig av din følsomhet for RGB-flimmer.
    Akkurat dette spørsmålet er diskutert xx antall ganger tidligere, det er bare å søke litt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på 7800'en, da så jeg ikke rgb flimmer. Tenkte jeg skulle ta med meg en egen dvd som er regnbue mat og se en gang til, kan noen anbefale en film som virkelig frembringer regnbuer?

Vet at det står mye om 700 kontra 7700, men det står så mye at jeg ikke blir klok på det, derfor håper jeg å få noen klare svar på denne tråden. Lommeboka tilter helst mot panna sin, men jeg kan strekke meg til benq hvis det er så enormt stor forskjell i biled kvaliteten.

Har blitt tilbudt å se på benq sin hos en medlem her på forumet, det skal jeg gjøre. Hadde egentlig kjøpt meg en brukt 700, men selger holdt ikke ord og solgte den til en annen uten å spørre meg om noe først.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min du skal se på?

Som tidligere eier av Pana, og nåværende eier av 7700 så synes jeg det er stor forskjell på LCD og DLP, folk sier at du har 5% mer pønsj i fargene, men det MÅ da være mer, for jeg synes bildet blir SÅ mye mer levende med DLP. Greit at 7700 er overlegen 700, men bildekvalitetmessig synes jeg 7800 også var bedre (unntatt på 720p Xbox som jeg sleit litt med).

Jeg håpte at Panaen skulle være god nok, men jeg betaler heller 6k xtra for å slippe å måtte irritere meg gjennom filmene.

Don't say a word er grei å se regnbuer på, ihvertfall i starten, er eneste jeg har klart å se regnbuer på på 7700. Det var D-VHS versjonen, men det har nok ikke allverden å si.

Er kun hjemme onsdag og torsdag neste uke om du vil komme innom, så er det ferie på denne karen også.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Har sett på 7800'en, da så jeg ikke rgb flimmer. Tenkte jeg skulle ta med meg en egen dvd som er regnbue mat og se en gang til, kan noen anbefale en film som virkelig frembringer regnbuer?

Vet at det står mye om 700 kontra 7700, men det står så mye at jeg ikke blir klok på det, derfor håper jeg å få noen klare svar på denne tråden. Lommeboka tilter helst mot panna sin, men jeg kan strekke meg til benq hvis det er så enormt stor forskjell i biled kvaliteten.

Har blitt tilbudt å se på benq sin hos en medlem her på forumet, det skal jeg gjøre. Hadde egentlig kjøpt meg en brukt 700, men selger holdt ikke ord og solgte den til en annen uten å spørre meg om noe først.
    Sort/hvitt filmer er "regnbuemat".

Når det gjelder om det er verdt kronene eller ikke er jo fullstendig opp til deg og din lommebok. Men dersom du parrer 7700 med et IKEA Tupplur og Pana AE-700 med et Adeo Greyvision lerret, så har du gjort i buksa med det første alternativet. Alt henger sammen her.

En enorm forskjell i bildekvalitet er også subjektivt. Det du skal tenke på er at de ivrigste brukerne på dette forumet bruker store ord om små forskjeller som "førstegangsbrukere/mannen i gata" kanskje ikke ville tenkt over.

Men at 7700 skal være ca 40% (etter pris) bedre har jeg mine tvil om....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med Anfild her.. Jeg er ikke enig i at 7700 er 40% bedre enn AE700. Ja, den er bedre, men ikke enormt mye bedre. For en "nybegynner" tror jeg AE700 vil være mer enn god nok.

Jeg vil si at de er ganske like gode på farger og støy. 7700 er bedre på kontrast og sortnivå. AE700 er MYE mer plasseringsvennlig. Videoprosesseringen er kanskje en tanke bedre i 7700.
    Om forskjellene er verdt 6k må du nesten vurdere selv. Prøv å få sett begge før du gjør et valg.. Lykke til !

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Min du skal se på?

Som tidligere eier av Pana, og nåværende eier av 7700 så synes jeg det er stor forskjell på LCD og DLP, folk sier at du har 5% mer pønsj i fargene, men det MÅ da være mer, for jeg synes bildet blir SÅ mye mer levende med DLP. Greit at 7700 er overlegen 700, men bildekvalitetmessig synes jeg 7800 også var bedre (unntatt på 720p Xbox som jeg sleit litt med).

Jeg håpte at Panaen skulle være god nok, men jeg betaler heller 6k xtra for å slippe å måtte irritere meg gjennom filmene.

Don't say a word er grei å se regnbuer på, ihvertfall i starten, er eneste jeg har klart å se regnbuer på på 7700. Det var D-VHS versjonen, men det har nok ikke allverden å si.

Er kun hjemme onsdag og torsdag neste uke om du vil komme innom, så er det ferie på denne karen også.
    Det var deg jeg tenkte på ja Stikker innom før du drar på ferie jeg. Hvis jeg ikke merker så mye til regnbuer så kommer jeg nok til å gå for benq'en er jeg redd for.

Er egentlig ikke nybegynner når det gjelder projektorer, kjøpte min første for over 10 år siden, har hatt 3 lcd'er og en crt projektor, så dette blir den 5 jeg kjøper. Jeg er den som justerer barcoene for de som har det i gjengen, de hater jo alt som har med digitale pj'er å gjøre, så det nytter ikke å diskutere med de om det

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er egentlig ikke nybegynner når det gjelder projektorer, kjøpte min første for over 10 år siden, har hatt 3 lcd'er og en crt projektor, så dette blir den 5 jeg kjøper.
    Da vil du nok være mer fornøyd med 7700 enn ae700..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Er egentlig ikke nybegynner når det gjelder projektorer, kjøpte min første for over 10 år siden, har hatt 3 lcd'er og en crt projektor, så dette blir den 5 jeg kjøper. Jeg er den som justerer barcoene for de som har det i gjengen, de hater jo alt som har med digitale pj'er å gjøre, så det nytter ikke å diskutere med de om det
    Hadde det stått i første innlegg, hadde nok svarene blitt litt annerledes også....;-)

Da tror jeg at 7700 vil være et kvalitativt bedre valg (i og med at pengene ikke betyr allverdens for deg), fordi du da evner å se etter de (i den store sammenhengen) små forskjellene som er....

Men for nybegynnere står jeg for mitt første utsagn.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Penger betyr ganske mye for meg Skal nok klare å skrape isammen de 6000 extra for å få meg en 7700. Men det er jo en kamp for det, valg av lerret, størrelse osv. Men men skal nok bli enig med meg selv til slutt

Skal ha meg pull down lerret med maskert drop down, har dere noen anbefalinger så kom med de.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et grått lerret er jo somregel å anbefale siden dette "suger opp" lyset fra rommet (det relfekterer ikke så mye lys). Selv sitter jeg med et Grandview 230cm til 2000kr og er sånn tålelig fornøyd. Synes det reflekterer veldig mye lys til sidevegger og taket ,men det er ikke allverden man kan gjøre med det. Det skal si at det blir mer "punch" i bildet med hvitt lerret.. Har sett bilder (desverre kun bilder) av sølv lerret med meget høy gain. Det bildet var utrolig!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •